Honda Civic X odkrývá technická data. Co nabídnou nové turbomotory?
Hlavní hvězdou stánku Hondy na blížícím se pařížském autosalonu bude desátá generace kompaktního modelu civic. Automobilka už dříve oznámila, že civic bude v Evropě výhradně dostupný s přeplňovanými agregáty. Nyní výrobce zveřejnil i jejich technická data.
Důležitou technickou změnou civicu budou nové zážehové motory, které nabídnou opravdu hodně síly. Základem bude tříválec 1.0 VTEC Turbo s výkonem 95 kW, který dle Hondy nabídne výrazné zlepšení v každodenní ovladatelnosti díky vyššímu točivému momentu v nízkých a středních otáček. Motor bude možné kombinovat se šestistupňovým manuálem nebo převodovkou CVT se sedmi virtuálními převody. V prvním případě motor nabídne 200 N.m (v 2250 otáčkách), zatímco v druhém případě bude točivý moment omezen na 180 N.m.
Nad tříválcem bude stát ještě přeplňovaný čtyřválec 1.5 VTEC Turbo, který nahradí 1.8 VTEC (104 kW) z dosavadního civicu. Patnáctistovka díky turbu disponuje výkonem 134 kW a točivým momentem 240 N.m. V případě příplatkové bezstupňové převodovky bude točivý moment opět o 20 N.m nižší.
Honda Civic X 5door – základní technická data | ||||
Motor | 1.0 VTEC Turbo | 1.0 VTEC Turbo | 1.5 VTEC Turbo | 1.5 VTEC Turbo |
Převodovka | 6M | CVT | 6M | CVT |
Největší výkon [kW/min] | 95/5500 | 95/5500 | 134/5500 | 134/6000 |
Točivý moment [N.m/min] | 200/2250 | 180/1700-4500 | 240/1900-5000 | 220/1700-5500 |
Přestože o tom Honda aktuálně nehovoří, i nový civic by měl být dostupný s turbodieselem. V tomto případě půjde o známý 1.6 i-DTEC (88 kW).
Základem Civicu X je nová platforma, díky níž vůz nabídne o 52 % vyšší torzní tuhost než předchůdce, zároveň je ale jeho konstrukce o 16 kilogramů lehčí. Vyšší tuhosti se mimo jiné dosáhlo pomocí „prstenců“ u přední a zadní stěny, jež obklopují vnitřní prostor kabiny, nebo pomocí příčného vyztužení v motorovém prostoru a mezi A a B sloupky.
Zavěšení tvoří vpředu vzpěry MacPherson a vzadu nový multi-link, který nahradí dosavadní torzní nápravu. Honda tuto změnu vysvětluje snahou o zvýšení jízdního komfortu a zlepšení jízdních vlastností.
Zároveň civic mezigeneračně vyrostl. Délka nového pětidveřového hatchbacku činí 4.497 mm (+127 mm) a šířka 1.800 mm (+5 mm). Rozvor narostl o 105 mm na 2.700 mm. Snížila se tak pouze výška 1.421 mm (-19 mm), což napomáhá dynamičnosti tvarů.
Nárůst rozměrů má pomocí velikosti kabiny. Honda se chlubí větší šířkou interiéru a jeho větší délkou. Řidič bude sedět o 35 mm níže než v aktuální generaci, výhodou má být i více místa mezi předními sedadly.
Jak je u civicu zvykem, nabídne auto doslova obří zavazadelník. Ve srovnání s předchůdcem ale o takovou změnu nepůjde, udávaná hodnota 478 litrů je o bezvýznamný litr větší. Auto naláká i na široký vstupní otvor (1.120 mm) nebo dvojitou podlahu. Zadní sedadla jsou sklopná v poměru 60:40.
Těšit se můžeme také na bohatou nabídku bezpečnostních asistentů. Pod názvem balíčku Honda Sensing se skrývá vedle asistenta pro jízdu v pruzích a adaptivního tempomatu také varování před vozidly v mrtvém úhlu nebo „víceúhelné“ zpětné zrcátko, díky němuž vůz nabídne pohled vzad v běžném 130° úhlu nebo širokém úhlu 180°, případně pohled na auto seshora.
V Paříži představený pětidveřový hatchback bude jednou ze čtyř nabízených karosářských variant desáté generace civicu. Kupé a sedan se už prodávají na americkém trhu, přičemž se sedanem se od příštího roku počítá i v Evropě. Později by měl do prodeje vstoupit ještě kombík. Výroba pětidveřového hatchbacku probíhá ve Velké Británii, odkud se vyváží také do USA. Prodej hatchbacku na starém kontinentu bude zahájen na začátku roku 2017.