Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic X odkrývá technická data. Co nabídnou nové turbomotory?

David Bureš
Diskuze (31)
Desátá generace civicu bude na evropských trzích dostupná výhradně s přeplňovanými motory. Mezi nimi budou i nové turbobenziny.

Hlavní hvězdou stánku Hondy na blížícím se pařížském autosalonu bude desátá generace kompaktního modelu civic. Automobilka už dříve oznámila, že civic bude v Evropě výhradně dostupný s přeplňovanými agregáty. Nyní výrobce zveřejnil i jejich technická data.

Důležitou technickou změnou civicu budou nové zážehové motory, které nabídnou opravdu hodně síly. Základem bude tříválec 1.0 VTEC Turbo s výkonem 95 kW, který dle Hondy nabídne výrazné zlepšení v každodenní ovladatelnosti díky vyššímu točivému momentu v nízkých a středních otáček. Motor bude možné kombinovat se šestistupňovým manuálem nebo převodovkou CVT se sedmi virtuálními převody. V prvním případě motor nabídne 200 N.m (v 2250 otáčkách), zatímco v druhém případě bude točivý moment omezen na 180 N.m.

Nad tříválcem bude stát ještě přeplňovaný čtyřválec 1.5 VTEC Turbo, který nahradí 1.8 VTEC (104 kW) z dosavadního civicu. Patnáctistovka díky turbu disponuje výkonem 134 kW a točivým momentem 240 N.m. V případě příplatkové bezstupňové převodovky bude točivý moment opět o 20 N.m nižší.

Honda Civic X 5door – základní technická data
Motor1.0 VTEC Turbo1.0 VTEC Turbo1.5 VTEC Turbo1.5 VTEC Turbo
Převodovka6MCVT6MCVT
Největší výkon [kW/min]95/550095/5500134/5500134/6000
Točivý moment [N.m/min]200/2250180/1700-4500240/1900-5000220/1700-5500

Přestože o tom Honda aktuálně nehovoří, i nový civic by měl být dostupný s turbodieselem. V tomto případě půjde o známý 1.6 i-DTEC (88 kW).

Základem Civicu X je nová platforma, díky níž vůz nabídne o 52 % vyšší torzní tuhost než předchůdce, zároveň je ale jeho konstrukce o 16 kilogramů lehčí. Vyšší tuhosti se mimo jiné dosáhlo pomocí „prstenců“ u přední a zadní stěny, jež obklopují vnitřní prostor kabiny, nebo pomocí příčného vyztužení v motorovém prostoru a mezi A a B sloupky.

Zavěšení tvoří vpředu vzpěry MacPherson a vzadu nový multi-link, který nahradí dosavadní torzní nápravu. Honda tuto změnu vysvětluje snahou o zvýšení jízdního komfortu a zlepšení jízdních vlastností.

Zároveň civic mezigeneračně vyrostl. Délka nového pětidveřového hatchbacku činí 4.497 mm (+127 mm) a šířka 1.800 mm (+5 mm). Rozvor narostl o 105 mm na 2.700 mm. Snížila se tak pouze výška 1.421 mm (-19 mm), což napomáhá dynamičnosti tvarů.

Nárůst rozměrů má pomocí velikosti kabiny. Honda se chlubí větší šířkou interiéru a jeho větší délkou. Řidič bude sedět o 35 mm níže než v aktuální generaci, výhodou má být i více místa mezi předními sedadly.

Jak je u civicu zvykem, nabídne auto doslova obří zavazadelník. Ve srovnání s předchůdcem ale o takovou změnu nepůjde, udávaná hodnota 478 litrů je o bezvýznamný litr větší. Auto naláká i na široký vstupní otvor (1.120 mm) nebo dvojitou podlahu. Zadní sedadla jsou sklopná v poměru 60:40.

Těšit se můžeme také na bohatou nabídku bezpečnostních asistentů. Pod názvem balíčku Honda Sensing se skrývá vedle asistenta pro jízdu v pruzích a adaptivního tempomatu také varování před vozidly v mrtvém úhlu nebo „víceúhelné“ zpětné zrcátko, díky němuž vůz nabídne pohled vzad v běžném 130° úhlu nebo širokém úhlu 180°, případně pohled na auto seshora.

V Paříži představený pětidveřový hatchback bude jednou ze čtyř nabízených karosářských variant desáté generace civicu. Kupé a sedan se už prodávají na americkém trhu, přičemž se sedanem se od příštího roku počítá i v Evropě. Později by měl do prodeje vstoupit ještě kombík. Výroba pětidveřového hatchbacku probíhá ve Velké Británii, odkud se vyváží také do USA. Prodej hatchbacku na starém kontinentu bude zahájen na začátku roku 2017.

David Bureš
Diskuze (31)
20. 9. 2016 11:16
Re: Lepší přiznat chyby pozdě než nikdy.
Samozřejmě, že jsem se i do Civicu za volant vešel, ale prostě mi ta poloha řidiče nepřišla přírozená - a to i ikdyž jsem měl sedačku řidiče maximálně sníženou a volant co nejvíce vytažený směrem k sobě. Pořád jsem měl pocit, že mám kolem hlavy málo volného místa a za sebe jsem si sednul jen s koleny zaraženými do opěradla. Nádrž pod předními sedadly považuji za nevhodné řešení už jen kvůli tomu, že když jí máš plnou, a zadní sedadla neobsazená a kufr prázdnější, tak ještě zhoršuje nerovnoměrné zatížení náprav (přední je ještě více přetížená) a navíc nehodně stoupala podlaha, což zmenšovalo prostor pro chodidla zadních pasažérů. No a o designu karoserie a přístrojové desky se snad ani nemá cenu bavit, to byla fakt katastrofa. Ovšem to, že nová generace prakticky všechny tyto nedostatky odstraňuje jen potvrzuje, že tyto excesy vadily většině potenciálních zákazníků. Marketing Hondy to evidentně zjistil a konstruktéři nové generace sjednali nápravu! :-) :yes: Však ono se stačilo podívat, jak šly prodeje Civicu v Evropě v posledních letech totálně do kopru...
P.S. Nový Civik považuji za velký skok vpřed, jen tu el. P brzdu si teda mohli odpustit! :-(
Avatar - wakantanka
20. 9. 2016 08:56
Re: Konečně civic který má koule
Reagoval som skôr na atmo motorizácie, ktoré v podstate Honda zčasti odpískala aj za oceánom pokiaľ sa nemýlim. Mne sa ten nový Civic rovnako pozdáva z designovej stránky, uvidíme ako bude jazdiť.
Avatar - 3_diamanty
20. 9. 2016 08:10
skoda len
ze ako cenovo dostupny zaklad nepouzili tu atmo 1,5ku z HRV .... inak auto paradne len sa obavam ze aj zaklad ( takto vykonom vysoko posadeny ) uz bude hodne drahy .... predsa len sucasny civic v predajoch v eu tazil stale dost aj z toho sucasneho zakladu 1,4... sam kolega ho ma ( este predoslu 8 generaciu ) .... ako americky trh je iny ako nas a tak sa obavam ze u nas bude civicu predajne hodne chybat nejaka ta zakladna atmosfera s vykonom okolo 100-115 konikov.....

auto ale inak paradne.. kto na neho bude mat tak si urcite pride na svoje... lebo toto je skutocny triedny premiant... tu uz citit tu skutocnu nefalsovanu charizmu a premiovost a styl na rozdiel od nejakych europskych "premiantov" s dizlami z dacie ci vw a kabelkovym pripadne skatulovym dizajnom... .. honda toto ozaj vie a vzdy vedela... vzdy bola v tomto nad ostatnymi ... za mna je novy civic ozaj nefalsovane premiovy a nadherny :yes: takto ma vyzerat charizma... premia.. styl.. moderna... za mna novy kral svojho segmentu :yes:
20. 9. 2016 06:45
Re: Lepší přiznat chyby pozdě než nikdy.
Heh, a vis o tom, ze to ma i nastavitelny volant? :-!
Avatar - miromen
20. 9. 2016 00:28
Zatim fajn
Papirově to zatim vypada opravdu slibně. Konečně Honda přišla po 2 generacich s viceprvkem. Tak snad bude konečně kvalita jizdy na urovni. Interier je fajn i u 9g a opět to vypada slibně.Tohle važně neni německe , ale je to jasně honda interier. Bohužel nějaka ta moderna v podobě ovladani některich funkci , jako např. prouděni vzduchu se dostala na dotykač. Konečně přišli na řadu turbobenziny a to včetně schopnějši 1.5T. Co je však škoda , tak to , že zrovna honda zvětšuje proporce , jen proto aby nahaněla centimetry v interieru. Od toho tu mame jine , např. korejce nebo škodovku. Tohle si važně mohla honda odpustit a ne lizat delku 4.5m u HB v nižši středni třidě a natahovat rozvor na 2.7m. Ještě by mohla přijit honda s lepči individualizaci vybav a udělat tak civic cenově dostupnějšim.