Honda CR-V: Konečně evropská premiéra
Evropané si museli počkat do Ženevy. Jenže tam byl vystaven pouze předsériový koncept. První fotografie produkční verze pro starý kontinent uvolnila Honda až nyní. Připomeňme, že čtvrtá generace se snížila o 30 mm a je o 5 mm kratší, se třetí má ovšem shodný rozvor.
Při představení bude CR-V k mání s turbodieselem 2,2 l, který má pohon všech kol a přímo řazenou převodovku. Díky start-stopu klesla prý spotřeba nafty z 6,5 na 5,6 l/100 km. „Čtyřkolka“ je sice stále elektronická, ovšem nezabírá až při prokluzu kol jako doposud. Je funkční již od spuštění motoru, jen točivý moment přenáší výhradně dopředu, pokud si senzory nevynutí změnu. Nový systém zlepšuje trakci, snižuje tření, hmotnost i konzumaci paliva. Alespoň to tvrdí samotná automobilka.
Pomocník pro sjezdy z prudkých kopců bude k dostáním pro modely s automatem. CR-V bude ovšem možné koupit také výhradně s pohonem předních kol a benzinovým motorem 2,0 l. Příští rok v létě jej doplní malý přeplňovaný diesel 1,6 l s výkonem asi 88 kW (120 k). Nové SUV od Hondy není prosté ani dalších elektronických asistentů. Ať už se jedná o udržování v jízdním pruhu (LKA), adaptivní tempomat nebo předcházení kolizím s automatickým brzděním.
Zavazadlový prostor se oproti předchůdci v základním uspořádání zvětšil z 556 na 589 l. Pokud je zadní lavice sklopená (jde do roviny), jeho objem dosáhne 1.669 l (+147 l). Přístrojová deska dostala měkčené materiály. Tlumící hmota ve dveřích je dvojitá, což přispělo k lepšímu odhlučnění interiéru.
Evropská výstavní premiéra se odehraje s největší pravděpodobností v Paříži. Prodej začne ještě v září, první vozy se ke svým zákazníkům dostanou v říjnu. Podrobnější specifikace a ceny tedy v tuto chvíli neznáme.
CR-V si brousí zuby nejen na Mazdu CX-5 a nový Ford Kuga. Chce řádně zatopit i Audi Q5 a BMW X3. V čem? Spíše kvalitou interiéru než odbytem, protože končící třetí řada je sama o sobě celosvětově nejprodávanějším SUV. V tomto ohledu tedy konkurenci nemá.