Ženeva živě: Ford Kuga na vlastní oči
Nová generace Kugy je evropským zákazníkům poprvé k vidění na probíhajícím ženevském autosalonu. Vůz se má začít prodávat v druhé polovině letošního roku, do zahájení prodeje je daleko, a tak Kuga v Palexpu zůstává zamčena a do jejího interiéru je možné nahlédnout jen zvenku.
Automobil na pohled působí mnohem mohutněji než minulá generace. Tak jako předchůdce je nová Kuga bohatě oplastována. I díky tomu působí na pohled velice robustně, čemuž dále pomáhá hranatá karoserie a v případě v Ženevě vystaveného exempláře také vojenská zelená metalíza. Záď auta se pak dá doslova nazvat krabicoidní.
Na karoserii jsou použity podobné detaily jako na minulé generaci tohoto malého SUV – úzký chladicí otvor mezi hlavními světlomety, střešní ližiny elegantně navazující na linii A sloupku či plastový trojúhelník na boku karoserie, na něž navazuje boční prosklení. Právě tvary bočního prosklení mají předchůdci designově nejblíže.
Mohutné trojúhelníky na přídi, do nichž jsou zakomponována mlhová světla, zdálky vypadají jako chladicí otvory, ve skutečnosti jsou však jen designovým doplňkem přídě.
Podobně jako u současného Focusu pronikají koncové světlomety hluboko do boku auta, u Kugy až do poloviny kulatého víčka palivové nádrže. Zadní svítilny se svými tvary při pohledu zezadu podobají těm na Mondeu. Celkově pak krabicově tvarovaná záď vypadá přeci jen zastarale.
Interiér jsme si mohli prohlédnout pouze zvenku, použité plasty zdálky působí tvrdě a lacině. Oproti předchozí generaci je však vnitřek malou revolucí, vypadá totiž mnohem futurističtěji. Středový panel se v mnohém podobá těm z Fiesty, Focuse či B-Maxu. Netradičním detailem jsou výdechy ventilace na stranách palubní desky ve tvaru nepravidelných mnohoúhelníků.
Jak je na tom Kuga s ergonomií a vnitřním prostorem, si ještě musíme počkat. Zvláštnosti má být příplatkové bezdotykové otevírání a zavírání pátých dveří. K ovládání dveří bude stačit udělat pohyb připomínající kopnutí pod zadní nárazník.