Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CR-V: Modernizace vzhledu a nový motor 2.2 i-DTEC se samočinnou převodovkou

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Honda představuje modernizované provedení svého poněkud extravagantního CR-V.

Ty, kteří si na tvary třetí generace CR-V ani po bezmála třech letech výroby stále nezvykli, ovšem musíme zklamat – žádná revoluce se nekonala. Změnily se oba nárazníky, které mohou být lakovány i celé. Přední světla zůstala úplně stejná, chromovaná lišta na masce chladiče se ztenčila, respektive ze dvou nad sebou těsně postavených zůstala jedna tenká. Vodorovné žebrování pod ní pak nahradily včelí plástve.

Kola z lehké slitiny o průměru 17 a 18 palců mají nový design. Interiér CR-V se také malinko proměnil, zejména střední část přístrojové desky, ale jen kosmeticky, rozdíly nejsou na první pohled příliš patrné. Zlepšila se ovšem kvalita a vzhled použitých materiálů. V základní výbavě nalezneme jen látkové čalounění, ale také například klimatizaci nebo vyhřívaná zpětná zrcátka. Vyšší stupně mohou mít tempomat, dvojitý zavazadlový prostor, dvouzónovou klimatizaci, parkovací senzory vpředu i vzadu, elektricky ovládaná zrcátka, mlhovky, vyhřívaná sedadla čalouněná Alcantarou, kožený volant a hlavici řadicí páky, nebo USB konektor, takže můžete směle připojovat externí hudební zařízení včetně iPodu. Nejvyšší výbava má plně nastavitelné řidičovo sedadlo a bederní opěrku, vpředu HID xenony s automatickým zapínáním, kožené čalounění, panoramatickou střechu, dešťový senzor a DVD navigaci s prémiovým audio systémem, měničem na 6 disků a subwooferem. Samozřejmostí jsou také nové barvy, jsou celkem tři, paletu doplňuje pět metalíz a jeden klasický lak.

A co technika? Turbodiesel i-DTEC splňující emisní normu Euro 5 se objevil už v novém Accordu a nahrazuje starší i-CTDi. Ze stejného objemu 2,2 litru poskytuje 110 kW (150 k) ve 4000 min-1 a 350 Nm ve 2000 min-1. Výkon se oproti předchůdci zvýšil o 7 kW a točivý moment vzrostl o 10 Nm. Kromě přímo řazené převodovky může být nově spřažen i s pětistupňovým automatem z vlastního vývoje automobilky. Benzinový dvoulitr zřejmě zůstane bez výraznějších změn. CR-V se prodává i za oceánem, ovšem jen se zážehovým čtyřválcem 2,4 litru. I ten prošel změnami a poskytuje nyní 134 místo dřívějších 124 kW.

Pokrok v oblasti bezpečnosti představuje nový adaptivní radarem řízený tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), který zároveň hlídá vzdálenost od vozidla před vámi. Ten doplňuje CMBS (Collision Mitigation Braking Ssytem), tedy systém předcházení nehodám. Ten varuje řidiče v kritických situacích, poté mu pomáhá přibrzdit a napíná přední bezpečnostní pásy.

Nová Honda CR-V se bude pro Evropu vyrábět v britském Swindonu, odkud se ale vyváží do více než 60 zemí. Do prodeje přijde v lednu příštího roku.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
12. 9. 2009 20:52
Pokračování úspěchu
Hezké vozítko, prokázalo svou životaschopnost, neřeším drobné změny či zlepšení. Nedostatek-slabý motor (byť úsporný). Pánové, prosím, sem s novou NSX (i když je to z jiného soudku). Podívejte se, co dělá konkurence!! Na Nissan GT-R máte.
Avatar - Ada je zase tady
12. 9. 2009 13:17
Zatim
Zatim nejhezci byla CR-V model 2006. Soucasny model je i po faceliftu designove otresny. Nejhorsi je predek a potom kapkovita zadni bocni okno v hranate budce. :no: