Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CRF450R a CRF450RX: Do těžkého terénu zcela nově

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 12. 8. 2016
46
1
Zobrazit náhledy (46)
Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda
Honda si pro modelový rok 2017 připravila kompletně přepracované provedení svého největšího motokrosového stroje CRF450R i z něj vycházejícího endura CRF450RX.

Motokrosová Honda CRF450R i sesterské enduro CRF450RX míří do modelového roku 2017 jako stroje zcela nové generace, které sdílejí s dosavadní verzí prakticky jen označení a byly vyvinuty téměř od nuly.

Srdcem motokrosového speciálu i endura je nový čtyřtaktní jednoválec, na jehož vývoji spolupracovalo i závodní oddělení HRC. Motor o objemu 449,7 cm3 se pyšní především nově navrženou hlavou i čtyřventilovým rozvodem Unicam, přepracovaným sáním i výfukovým systémem s dvojicí krátkých koncovek.

Honda neuvádí maximální výkon a točivý moment nového motoru, ale zmiňuje, že jednoválec s vrtáním 96 mm a zdvihem 62,1 mm má nyní kompresní poměr zvýšení z 12,5:1 na 13,5:1 a poskytuje o 11 % vyšší výkon než u provedení pro modelový rok 2016.

Na nový motor navazuje nová spojka s šesti lamelami a pětistupňová převodovka. Mezi zásadní novinky, které souvisí s pohonnou jednotkou pak patří možnost objednat si jej s elektrickým startérem.

Kompletního přepracování se dočkal i hliníkový rám a díky tomu se pozměnila geometrie stroje s úhlem hlavy řízení 27 stupňů a 22 minut. Honda CRF450R má nyní rozvor 1482 mm, celkovou délkou 2183 mm, šířku 827 mm a výšku 1274 mm.

Podvozek stroje o hmotnosti 110,6 kg se nyní pyšní přední obrácenou vidlicí Showa s ocelovými pružinami a zdvihem 305 mm, zatímco zadní odpružení Showa Pro-Link nabízí zdvih 314 mm. Brzdový systém využívá vpředu kotouč o průměru 260 mm a vzadu 240 mm. Standardem je vpředu 21-palcové kolo, zatímco vzadu je použito 19-palcové kolo.

Enduro CRF450RX se od svého motokrosového sourozence odlišuje větší palivovou nádrží o objemu 8,5 litru, upraveným nastavením odpružení i úhlem řízení a možností výběru ze tří palivových map. Další odlišnosti představuje 18-palcové zadní kolo, boční stojan a standardně montovaný elektrický startér.

Veřejnosti se mají terénní novinky značky Honda představit během MX GP v Assenu ve dnech od 26. do 28. srpna letošního roku.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

pětikvalt
kalousek
| 13. 8. 2016
Enduro má fakt taky jen pět kvaltů jako motokros ?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku