Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda HR-V vs. Toyota C-HR – Hybrid 2x jinak. Který je lepší?

Michal Dokoupil
Diskuze (87)

Už i mezi kompaktními SUV si nachází místo elektrifikace. Trendu se chytily zejména japonské značky. Ukázkovým příkladem je dvojice Toyota C-HR a Honda HR-V, každý z modelů však volí odlišný postup.

Konkurence je zatím v segmentu SUV nižší střední třídy omezená, vybírat se dá asi z šesti podobných vozů. Nedávno představená Honda HR-V už v Evropě s ničím jiným než hybridem nepočítá, navíc přichází s dosti netradičním řešením. Toyota C-HR sice zpočátku nabídla i klasické spalovací jednotky, místo těch už ale v ceníku figurují jen dvě varianty hybridního pohonu. Oba srovnatelně velké a výkonné vozy jsme se proto rozhodli srovnat a zjistit, jestli jejich inovativní pohonný systém dokáže přinést uživatelům slíbené výhody.

Dva sportovci

Honda HR-V je nyní už v třetí generaci a opět prošla změnou identity. Zatímco v prvním vydání šlo o vzhledově originální SUV dostupné v třídveřové karoserii, v druhé se z ní stal nevýrazný crossover. Současná generace je někde na půl cesty. Kombinace čistých linií bez příkras a s náznakem stylu SUV-kupé možná působí částečně fádně, v testované namodralé perleťové barvě (která bohužel nevynikne na fotkách) se nám ale velmi líbí. A nejen nám, jak dokládají ohlasy lidí, kteří auto okomentovali.

Toyota C-HR se naopak do stylizace zvýšeného kupátka vrhla po hlavě a linkami přímo hýří. Nepřipadá nám nutně překombinovaná, v nepříliš dynamické verzi se slabším hybridem ale její mohutný spoiler a svalnaté boky působí trochu nepatřičně. Výstřední mix zvýšené karoserie s tvarem vhodným pro malý sporťák vypadá i po letech pořád svěže, moc toho ostatně nemusela měnit ani modernizace před dvěma roky. Odpovídá tomu také popularita, C-HR vídáme v ulicích opravdu často. Podle statistik značky mezi zájemci převažují lidé, pro něž jde o první toyotu.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Michal Dokoupil
Diskuze (87)

Doporučujeme

12. 5. 2022 11:21
Re: Spotreba
Bavili jsme se o systémech vyvíjených Toyotou. Což je HSD a derivát LSD. Mnohdy se to ani nerozlišuje.
Btw., pak by se mělo rozlišovat i THS, THS II, THS III...
Avatar - Mikesus
12. 5. 2022 06:30
Re: Spotreba
Tak ještě jednou, který hybrid Toyoty, a ne lexusu, měl spojku, dle tvého tvrzení "každý spalovak potřebuje k rozjezdu spojku".
11. 5. 2022 09:13
Re: Spotreba
O eCVT jsem uz prece psal, ze tam spojka neni. Ale jde o to, ze hybridy Toyoty mely spojky. Byt mnozi tvrdi, ze ne.
Avatar - Mikesus
11. 5. 2022 08:03
Re: Spotreba
Hybrid v lexusu je upravenej. Řekni v které toyote s eCVT je spojka a nepleť si to s nějakou pojistkou nebo tlumičem kmitů. Protoze ani jedna z tech věcí není potřeba, aby se spalovak rozjel s eCVT. Nemel nesmysly, prostě jsi napsal blbost od začátku, protize nemáš ( I když třeba teď už jo ) povědomí o tom, jak eCVT funguje.
Avatar - Mikesus
11. 5. 2022 08:00
Re: Spotreba
Ano lexus používal a někde ještě používá. Ale bavíme se o toyotě. Ptali jsme se na HSD, ne na LHD