Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda HR-V vs. Toyota C-HR – Hybrid 2x jinak. Který je lepší?

Svět motorů Svět motorů 5. 5. 2022 • 21:20
96
87
Zobrazit náhledy (96)
Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD vs. Toyota C-HR 1.8 Hybrid Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD vs. Toyota C-HR 1.8 Hybrid Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Displej velikosti 7“, nahrazující klasický palubní štít, je standardem všech verzí, má solidní přehlednost a umožňuje zobrazit mnoho informací. Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Jednoduché linie hondy vytvářejí pohledný a útulný interiér. Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD U obou vozů se nám úplně nezamlouvá rekuperační poloha B na konci rovné kulisy voliče převodovky. Během volby režimu při rozjezdu totiž často zajedeme pákou až na ni. Nám ovšem více vyhovuje poloha D, kdy auto plachtí. Honda má navíc mnohem lepší možnosti nastavení rekuperace pomocí pádel pod volantem, kdy si během jízdy snadno volíme požadovanou úroveň. Multimediální systém má jednoduchou grafiku, rozložením se podobá mobilům a až na pár klopýtnutí funguje dobře. Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Panel klimatizace spoléhá na nejtradičnější řešení s otočnými ovladači, na samotných výdeších je možné si navolit nový režim jemnějšího proudění. Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Na středovém tunelu se mění režimy Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Pro deaktivaci asistentů saháme vlevo pod volant Zatímco na předních sedačkách honda ničím nepřekvapí, na zadních je místa opravdu nečekaně hodně. Ve své třídě je HR-V premiantem. Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Praktičnost výrazně umocňuje geniální systém výklopných sedáků. Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD I při vyhýbacím manévru dokazuje honda svou mrštnost, stabilizace běžně zasahuje včas a jemně, více se snaží jen při prudké změně směru Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Z pohledu do kufru je zřejmé, že prioritou byli cestující na zadních sedadlech, velikostně se totiž blíží spíše běžným hatchbackům. Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Zajímavým detailem je plato přichycené k výklopným dveřím. Pod podlahou se ukrývá baterie. Na rezervu proto nezbylo místo, je tu alespoň menší odkládací prostor pro příslušenství. Patnáctistovka s elektromotorem je vhodná spíše do města, na dálnici cítíme zjevný nedostatek výkonu. Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Pneumatiky v testu: Continental WinterContact TS 860S 225/50 R18 Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Honda HR-V 1.5 Hybrid i-MMD Oba vozy mají podobně řešené zadní kliky, schované ve sloupku C a napomáhající lépe navodit dojem SUV-kupé, u toyoty ještě zvýrazněný plovoucí střechou Na přístrojovém štítu je pouze malý displej, sloužící také k nastavení vozu. Toyota C-HR 1.8 Hybrid Toyota C-HR 1.8 Hybrid Interiér toyoty se sice od jiných modelů značky liší, rozložením jde ale o ergonomickou klasiku. Na středovém tunelu je možné si navolit režim EV. Rekuperaci toyota umožňuje pouze v jedné úrovni, volené polohou B. Toyota C-HR 1.8 Hybrid Toyota C-HR 1.8 Hybrid Toyota C-HR 1.8 Hybrid Multimediální systém je už poněkud zastaralý, základní funkce ale zvládá s přehledem. Toyota C-HR 1.8 Hybrid Také řešení klimatizace toyoty je snadno ovladatelné, i když trochu méně přehledné. Toyota C-HR 1.8 Hybrid Toyota C-HR 1.8 Hybrid Nastavení asistentů jsou převážně převelena do displeje přístrojového štítu, základ ale zůstává. Toyota C-HR 1.8 Hybrid Toyota C-HR 1.8 Hybrid Přední sedáky toyoty jsou velmi pohodlné, místa je zde dostatek. vzadu máme klaustrofobní pocity. Primárně za ně mohou velikost a tvar okna, které je opravdu maličké a prudce zvednuté, takže při opření hlavy ven moc nevidíme. Toyota C-HR 1.8 Hybrid Toyota C-HR 1.8 Hybrid Toyota C-HR 1.8 Hybrid Toyota C-HR 1.8 Hybrid Při vyhýbacím manévru se toyota více naklání, mnohem aktivnější je také ESP, které pokus o dynamickou jízdu rychle utne Toyota C-HR 1.8 Hybrid Toyota C-HR 1.8 Hybrid Toyota C-HR 1.8 Hybrid Toyota C-HR 1.8 Hybrid Toyota C-HR 1.8 Hybrid Na rozdíl od silnějšího hybridu s dvoulitrem si ten slabší nevozí 12V baterii v kufru, jeho objem proto může být hlubší. Toyota C-HR 1.8 Hybrid Toyota C-HR 1.8 Hybrid Díky tomu je také možné vůz vybavit alespoň dojezdovou rezervou. Hybridní osmnáctistovka byla k dispozici už při uvedení C-HR v roce 2016. Řešení toyoty je velmi vyvážené, své výhody projevuje i při rychlejší jízdě a je vlastně náročné jezdit se spotřebou přes sedm litrů. Toyota C-HR 1.8 Hybrid Toyota C-HR 1.8 Hybrid Oba vozy mají podobně řešené zadní kliky, schované ve sloupku C a napomáhající lépe navodit dojem SUV-kupé, u toyoty ještě zvýrazněný plovoucí střechou Pneumatiky v testu: Michelin Primacy 3 225/50 R18 Toyota C-HR 1.8 Hybrid Toyota C-HR 1.8 Hybrid

Už i mezi kompaktními SUV si nachází místo elektrifikace. Trendu se chytily zejména japonské značky. Ukázkovým příkladem je dvojice Toyota C-HR a Honda HR-V, každý z modelů však volí odlišný postup.

Konkurence je zatím v segmentu SUV nižší střední třídy omezená, vybírat se dá asi z šesti podobných vozů. Nedávno představená Honda HR-V už v Evropě s ničím jiným než hybridem nepočítá, navíc přichází s dosti netradičním řešením. Toyota C-HR sice zpočátku nabídla i klasické spalovací jednotky, místo těch už ale v ceníku figurují jen dvě varianty hybridního pohonu. Oba srovnatelně velké a výkonné vozy jsme se proto rozhodli srovnat a zjistit, jestli jejich inovativní pohonný systém dokáže přinést uživatelům slíbené výhody.

Dva sportovci

Honda HR-V je nyní už v třetí generaci a opět prošla změnou identity. Zatímco v prvním vydání šlo o vzhledově originální SUV dostupné v třídveřové karoserii, v druhé se z ní stal nevýrazný crossover. Současná generace je někde na půl cesty. Kombinace čistých linií bez příkras a s náznakem stylu SUV-kupé možná působí částečně fádně, v testované namodralé perleťové barvě (která bohužel nevynikne na fotkách) se nám ale velmi líbí. A nejen nám, jak dokládají ohlasy lidí, kteří auto okomentovali.

Toyota C-HR se naopak do stylizace zvýšeného kupátka vrhla po hlavě a linkami přímo hýří. Nepřipadá nám nutně překombinovaná, v nepříliš dynamické verzi se slabším hybridem ale její mohutný spoiler a svalnaté boky působí trochu nepatřičně. Výstřední mix zvýšené karoserie s tvarem vhodným pro malý sporťák vypadá i po letech pořád svěže, moc toho ostatně nemusela měnit ani modernizace před dvěma roky. Odpovídá tomu také popularita, C-HR vídáme v ulicích opravdu často. Podle statistik značky mezi zájemci převažují lidé, pro něž jde o první toyotu.

Přečtěte si článek s předplatným Premium Plus

Získejte neomezený přístup na devět různých služeb včetně Auto.cz

Vyzkoušet za 1 Kč

Už mám předplatné -

Související články

Témata
12. 5. 2022 11:21
Re: Spotreba
Bavili jsme se o systémech vyvíjených Toyotou. Což je HSD a derivát LSD. Mnohdy se to ani nerozlišuje.
Btw., pak by se mělo rozlišovat i THS, THS II, THS III...
Avatar - Mikesus
12. 5. 2022 06:30
Re: Spotreba
Tak ještě jednou, který hybrid Toyoty, a ne lexusu, měl spojku, dle tvého tvrzení "každý spalovak potřebuje k rozjezdu spojku".
11. 5. 2022 09:13
Re: Spotreba
O eCVT jsem uz prece psal, ze tam spojka neni. Ale jde o to, ze hybridy Toyoty mely spojky. Byt mnozi tvrdi, ze ne.
Avatar - Mikesus
11. 5. 2022 08:03
Re: Spotreba
Hybrid v lexusu je upravenej. Řekni v které toyote s eCVT je spojka a nepleť si to s nějakou pojistkou nebo tlumičem kmitů. Protoze ani jedna z tech věcí není potřeba, aby se spalovak rozjel s eCVT. Nemel nesmysly, prostě jsi napsal blbost od začátku, protize nemáš ( I když třeba teď už jo ) povědomí o tom, jak eCVT funguje.
Avatar - Mikesus
11. 5. 2022 08:00
Re: Spotreba
Ano lexus používal a někde ještě používá. Ale bavíme se o toyotě. Ptali jsme se na HSD, ne na LHD
Články odjinud