Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Jazz i s CVT

Michal Fokt
Diskuze (0)
Do Evropy dorazil model Jazz také s bezestupňovou převodovkou CVT.

Do Evropy dorazil model Jazz také s bezestupňovou převodovkou CVT.

Úsporný automobil Honda Jazz se na japonském trhu nabízí nejen s klasickou pětistupňovou převodovkou s přímým řazením, ale též s ústrojím s plynule proměnným převodem CVT, který má navíc softwarově předvolených hned sedm(!) rychlostních stupňů, které se volí stiskem tlačítek na volantu. Tato verze nyní přichází i na evropské trhy s levostranným řízením.

Jazz CVT, vybavený motorem 1.4 i-DSI o výkonu 61 kW zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h ve stejném čase, jako „manuál“ a to za rovných 12 s, spotřeba je v kombinovaném režimu překvapivě pouze o 0,3 l na 100 km vyšší, tedy 5,8 l. Ve městě si řekne o 7,2 l a mimo něj spálí podle údajů výrobce rovných 5 litrů na 100 km. Vůz vyvine největší rychlost 160 km/h a díky unikátní převodovce lze svěřit výběr převodového poměru buď elektronice, nebo řadit pouhým dotykem tlačítek na volantu, k dispozici je i režim Sport pro svižnější akceleraci. Při zhoršených adhezních podmínkách lze využít režim Low, který citlivě dávkuje předním kolům jen tolik točivého momentu, aby nedocházelo k prokluzu. Pokud klasnou otáčky motoru pod 1600/min, elektronika samočinně podřadí, přeřazení se naopak dostaví při dosažení 5700/min.

Zatím není jisté, zda tato verze přijde i do České republiky, kupříkladu v sousedním Německu však již byl prodej zahájen.

Michal Fokt
Diskuze (0)