Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda má díky Civiku rekordní prodeje v Evropě

Michal Otruba
Diskuze (69)
Japonská automobilka Honda si může spokojeně mnout ruce. Její prodeje v Evropě dosáhly rekordních hladin a to hlavně díky modelu Civic.

Značka Honda zaznamenala v prodeji automobilů na evropském kontinentu šestý rekordní rok v řadě. Celkový počet prodaných vozů za kalendářní rok 2006 se blíží hodnotě 310 000 (přesně je to 309 867). To představuje meziroční nárůst o 8,4 %. Tento pozoruhodný výsledek je ve výrazném kontrastu s chováním celého automobilového průmyslu, který celkově vyrostl pouze o necelé 1 %.

Klíčovým modelem, který přispěl k tomuto růstu, byla nově uvedená osmá generace Hondy Civic. Pětidveřová verze tohoto modelu, vyráběná ve Velké Británii, byla uvedena do prodeje na začátku roku. Po počátečních diskuzích nad svým UFOdesignem se dočkala velmi pozitivního přijetí, takže se jí nakonec prodalo 105 313 kusů, což odpovídá meziročnímu nárůstu o 33,4 %! Rostoucí poptávku zaznamenala Honda také po jejím špičkovém turbodieselu 2,2 i-CTDi, díky němuž vzrostly prodeje dieselových variant o 36,6 %. Celkem bylo za minulý rok prodáno 84 427 vozů s dieselovým motorem, což představuje čtvrtinu z celkového objemu prodeje.

Pro letošní rok 2007 má Honda ještě sebevědomější plány. Hodlá totiž v Evropě prodat rovných 350 000 vozů, což by činilo meziroční nárůst o 13 %. A co jí k tomu má pomoci? Tentokrát je to třídveřová varianta modelu Civic a nová generace oblíbené Hondy CR-V.

Michal Otruba
Diskuze (69)
Avatar - Emel
23. 1. 2007 15:17
Re: Statistika...
Individualizace není problém ve chvíli, kdy mám v sérii všechno co potřebuji :-). Choulostivou otázkou u aut kolem 750t je vždy image, podle statistiky to teď dost válcuje BMW 3. Co se Mazdy 6 týče, moc jsem toho s ní nenajezdil, ale moc se mi líbí design a interiér. Měl jsem čest s turbodieslem a i ten byl příjemný.
Avatar - Dinar
23. 1. 2007 14:40
Re: Statistika...
Jistě, ceny Hondy nejsou nejnižší, cenové akce prakticky neexistují, ale spíše než cenu jako takovou bych viděl problém v pevných výbavách resp. nemožnosti individualizace výbavy a do faceliftu i absence některých prvků výbavy pokládaných ve stř. třídě za samozřejmost. V pohledu na Mazdu 6 se neshodnem, já ji naopak v každém ohledu, vyjma agility podvozku, považuju za maximálně průměrné auto.
Avatar - Emel
23. 1. 2007 13:19
Re: Statistika...
Základní cena 709t je poměrně hodně. Jistě, výbava je dobrá a základní motor 2.0 taky... ale pro masové prodeje to může být jeden z argumentů. No a pak také to, že jsou evropané převážně konzervativní. Co se designu týče, je pro mě jasná volba (i po tolika letech) Mazda 6.
Avatar - Dinar
23. 1. 2007 12:10
Re: Statistika...
Vidím to podobně, navíc nejlépe hodnotit prodeje kteréhokoliv modelu tak ve třetím čtvrtém roce jeho životního cyklu, tam se pak ukáže zda nešlo jen o počáteční nadšení. Jinak je nárust prodejů Hondy v Evropě jistě potěšitelný, tahle auta alespoň přinášejí do Evropy oživení a konkurenci k těm německým značkám, které se profilují do sportovna, i když rozhodně neoplývám obdivem k současnému Civiku, více mě udivuje, že se poměrně málo v Evropě prodává tak dobré auto jakým je Accord.
Avatar - Emel
22. 1. 2007 22:42
Re: Statistika...
Myslíš prodat za celou automobilku se spoustou modelů tolik, jako exkluzivní značka jediného modelu ve střední třídě? Není to špatné, ale není to ani žádný strhující úspěch. "Evropa šílí" je trošku silný výraz. Pro mě je to takhle: přišel nový model, nové motory a výrazný design. Oproti předchozí generaci se samozřejmě zvedly prodeje, ale poslední model už byl poněkud zastaralý a sám ho označuješ za "naprostý propadák". Takže máme 130% "naprostého propadáku", což je stěží průměrně úspěšné auto, stále na míle vzdálené prodejní špičce. Nediskutuju teď techniku, pouze prodeje... Další argumenty ;-)?