Honda: nejdřív deset, potom osm válců
Jako na houpačce si musí připadat redaktoři i čtenáři amerického Autoweeku, který bedlivě sleduje dění okolo nástupce Hondy/Acury NSX. Již před několika týdny Autoweek na základě rozhovoru s představiteli automobilky informoval, že nová Honda NSX dostane zážehový desetiválec. To zní logicky, neboť šestiválec nenabízí takové možnosti jako motor s deseti válci, navíc konkurence od doby uvedení první verze NSX značně posílila.
Jenže Honda najednou obrátila a místo dříve používaného argumentu, že nemá smysl vyrábět osmiválec, když může získat stejné parametry ze zážehového šestiválce, připustila, že takový motor možná postaví. Prezident Hondy Takeo Fukui doslova řekl: „Poté, co vyrobíme desetiválec, proč bychom nevyrobili také osmiválec. Je čas na to začít myslet,“ dodal.
Fukui vysvětlil úvahy o stavbě osmiválce tím, že Honda musí zákazníkům (především těm americkým) nabídnout v nových vozech něco víc, než „pouze“ šestiválec. Situace tedy vypadá tak, že nová Honda NSX vyjede se slíbeným desetiválcem a současné modely s šestiválcem získají v budoucnu osmiválec. Nafty chtivé evropské zákazníky bude určitě zajímat zmínka o možné produkci vznětového šestiválce. Uvidíme, o čem se prezident Hondy rozpovídá příště.
zdroj: Autoweek