Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda oslavuje 50 let svých čtyřválců nádhernou limitovanou edicí a stylovými stavbami

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Honda CB1100 RS 5Four spolu s několika přestavbami modelu CB1000R představuje důstojné pokračování oslav 50 let od uvedení prvního řadového čtyřválce Honda CB750 na evropský trh.  

Honda model CB750, který se s řadovým čtyřválcem uloženým napříč v rámu stal jedním z nejzásadnějších motocyklů v historii, odhalila v roce 1968 v Tokiu a v roce následujícím jej uvedla na evropský i severoamerický trh.

Honda CB1100 od svého zrodu na počátku druhého desetiletí jedenadvacátého století představuje stylovou připomínku kořenů řadových čtyřválců značky Honda s jasnými odkazy na původní CB750 i jejího nástupce v podobě CB900 F Bol d’Or.

Honda od modelového roku 2017 nabízí CB1100 v provedeních EX a RS s nově tvarovanou nádrží s více kapkovitým tvarem a objemem 16,8 litru a řadou dalších změn. Provedení EX se svým barevným provedením, koly s drátěným výpletem a dalšími prvky více blíží původnímu modelu CB750, zatímco verze RS na litých kolech s menší porcí chromu odkazuje na jeho nástupce. 

Základem pro stylovou limitovanou edici CB1100 RS 5Four stal, jak již napovídá její označení, model RS a za jejím vznikem nestojí samotná značka Honda, ale její britské zastoupení ve spolupráci s 5Four Motorcycles.

Honda CB1100 RS 5Four má vyvolávat vzpomínky na motocykly pro vytrvalostní závody a supersportovní stroje japonské značky z počátku osmdesátých let dvacátého století.

Na první pohled se tato novinka od výchozího sériového modelu liší malou kapotáží kolem světlometu a jednomístným sedlem obšitým Alcantarou a kůží, které doplňuje aerodynamicky tvarovaný kryt, vyráběný ručně z hliníku. Další úpravy se týkají použití řídítek Renthal, menších zpětných zrcátek a výfukového systému Racefit 4-2 s titanovými koncovkami.

Srdcem je i zde vzduchem a olejem chlazený řadový DOHC čtyřválec o objemu 1140 kubických centimetrů s výkonem 66 kW (90 k) při 7500 otáčkách za minutu a točivým momentem 91 N.m při 5500 otáčkách za minutu, který roztáčí zadní kolo prostřednictvím šestistupňové převodovky.

Honda CB1100 RS 5Four vznikne v limitované edici 54 exemplářů. Cena je stanovena na 15.554 britských liber, což je zhruba 460.000 Kč.

Honda pokračovala v oslavách 50. výročí modelu CB750 i na 14. ročníku populární akce Glemseck 101 v německém Leonbergu, představujícím již stálici na evropské scéně café racerů. Pozornost zde přitahovala přestavba modelu CB750 F Bol d’Or z přelomu sedmdesátých a osmdesátých let, která dostala jméno Starride a zaujala svými liniemi i černým zbarvením.

Glemseck 101 v letošním roce nabídl v souvislosti se značkou Honda mimo jiné i soutěž německých dealerů značky v úpravách vlajkové lodi řady Neo Sport Café, modelu CB1000R. V rámci on-line hlasování na kanálech sociálních médií společnosti Honda a v průběhu show byl vítězem vybrán dealer Kummich Honda se svým „Monoposto“.

Zlatým hřebem akce Glemseck 101 je série sprintů na asfaltové trati o délce 1/8 míle, která kdysi tvořila součást 11 km dlouhého závodního okruhu Solitude, na němž se do poloviny 60. let minulého století konaly závody Formule 1 i Mistrovství světa v závodech motocyklů. O titul bojuje šestnáct závodníků v šesti kategoriích, a to ve formátu „vítěz postupuje“.

V letech 2017 a 2018 značku Honda v závodě Sprint International zastupovali vícenásobní mistři světa Freddie Spencer a Mick Doohan. V letošním ročníku se v sobotním kvalifikačním kole utkali v závodě muže proti muži Alex Polita, jezdec IDM z týmu HRP Motorsport na své vlastní úpravě CB1000R „Yokozuna“ a vícenásobný vítěz závodu Isle of Man TT Connor Cummins, který usedl na stroj CB1000R-adical navržený a sestavený firmami Gannet Design a dealerem Honda, společností Fuhrer Moto.

Do nedělního závodu Sprint International postoupil Alex Polita, který je z IDM známý svými rychlými starty, a který v 16členné skupině závodníků vybojoval skvělé třetí místo a doplnil tak úspěchy svých předchůdců z let 2017 a 2018.

Zdroj: Honda Motor Europe Ltd.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme