Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Passport: Třetí generace SUV hlásí návrat po patnácti letech

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 29. 11. 2018
21
2
Zobrazit náhledy (21)
Honda Passport Honda Passport Honda Passport Honda Passport Honda Passport Honda Passport Honda Passport Honda Passport Honda Passport Honda Passport Honda Passport Honda Passport Honda Passport Honda Passport Honda Passport Honda Passport
Na severoamerický trh se vrací SUV Passport od Hondy. Třetí generaci si v Evropě nekoupíme, ale to neznamená, že by nestála za řeč.

Pamatujete se na Opel Frontera? Vyráběl se ve dvou generacích a šlo vlastně o badge-engineering od Isuzu, které úzce spolupracovalo dlouhá léta s General Motors, americký koncern měl v japonské firmě podíl. A německou značku vlastnil. Tak tohle SUV se za Atlantikem prodávalo i se stylizovaným H coby model Passport, a to v letech 1993-2002.

Honda ale aktuálně rozšiřuje svoje zámořské portfolio aut do lehkého terénu – a Passport prožívá comeback. V pořadí třetí generace slaví svou premiéru na autosalonu v Los Angeles. V USA byla také kompletně vyvinuta a v nabídce zapadne mezi nám dobře známé CR-V a místní Pilot, který má tři řady sedadel.

Pro Passport jsou samozřejmě připraveny jak konfigurace s pohonem předních, tak i všech kol (elektronický systém i-VM4). Jediným motorem v nabídce je zážehový vidlicový šestiválec 3471 cm3 s výkonem 208 kW (283 k)/6000 min-1, ani v převodovkách není na výběr, ale proč taky, devítistupňový automat, který se stará o až 354 N.m ve 4700 otáčkách, jistě bude zájemcům plně stačit.

I předokolky mají kromě normálního jízdní režim do sněhových podmínek. Čtyřkolky dostaly hned čtyři módy (ještě navíc do bahna a písku) a až 70 % točivého momentu putuje dozadu, kde je dále rozdělováno mezi obě kola dle potřeby. I když třeba nikdy neopustí pevnou silnici, může se hodit to, že utáhnou přívěs o hmotnosti 2268 kg, zatímco verze zabírající jen na předek 1588 kg.

Crossover se samonosnou karoserií má na americké poměry střední velikost, v těch evropských by patřil mezi větší SUV, o čemž svědčí nejen rozvor náprav 2,82 m, ale i základní rozměry: délka 4,84, šířka rovné 2 a výška 1,82 m. Sportovní černá maska s diodovými světly připomíná hondy prodávané v Evropě, nechybí oplastování, ale Passport je tvarově spíše zdrženlivější, žádná divočina se nekoná, vlastně i docela hezký. Zaměření auta potvrzují dvě chromované koncovky výfuku.

Podvozek platformy Global Light Truck (je konstrukčně shodná s Pilotem a pick-upem Ridgeline) využívá vpředu vzpěr McPherson a vzadu víceprvkových závěsů, kola mají průměr dvaceti palců. Interiér nabídne dost místa a tudíž i pohodlí pětičlenné posádce. Zavazadelník má v základním objemu 1.166 (až po střechu, krycí plato tu nehledejme), při sklopení zadní řady sedaček dokonce 2.205 l a rovnou podlahu. Schránky s celkovou kapacitou 71 l najdeme i pod ní...

Samozřejmostí je mobilní wifi hotspot, podpora Apple CarPlay a Android Auto, velikost dotykové obrazovky infotainmentu (mohou mít od pěti do osmi palců) a kvalita audia s šesti, ale i deseti reproduktory záleží na zvoleném stupni výbavy, základním Sport a vyšších EX-L, Touring a nejdražším Elite. Zákazník může mít třeba třízónovou klimatizaci, prosklenou střechu, vyhřívané i zadní kožené sedačky, ty přední mají elektrické nastavení. Standardem je ovšem vždy balíček elektronických asistentů Honda Sensing: samočinné brzdění a předcházení kolizím, udržování v jízdních pruzích a varování před jejich nežádoucím opuštěním, adaptivní tempomat i soustava kamer, které vše hlídají.

Výroba se rozběhne v továrně Honda Manufacturing of Alabama v Lincolnu, tedy na půdě Spojených států, do tamních showroomů značky se dostanou auta až v úvodu příštího roku. Konkurence od Fordu, Chevroletu, Nissanu a Hyundaie má tahle honda dost. Je možné, že se jednotlivé exempláře objeví později i u nás jako individuální dovozy.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Bubáq
Vyjádřím se takto úplně poprvé
Bubáq
| 30. 11. 2018
Sám nemá rád vyjádření typu: ta světla připomínají XY..., ten zadek je úplně stejný jako u ZX...

Na fotografiích vidím dvojče Subaru Forrester.
A přidám upřímný povzdech: nechápu koncept těchto vozů. Zvýšená světlá výška- ok. Pohon všech kol- ok. Karosérie se zvýšenou střechou? Proč? Jakou má představovat výhodu?
Původní Passport byl čistý offroader. Jak lze vlastně označit Forrestera či nový Passport?
Avatar - praděda7
Další zajímavý vůz,
praděda7
| 29. 11. 2018
na který si může Evropa "díky" EU emisním normám, nechat zajít chuť. Fuj!... >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku