Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda PCX125 míří s novou tváří i technikou do nové sezóny

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)
Na evropském trhu velmi oblíbený skútr přijíždí s kompletně novými liniemi, pod nimiž ukrývá nový rám i podvozek a přepracovaný motor.

Honda představila PCX125 na podzim roku 2009 a v následujícím roce jej uvedla na evropský trh, kde patří k nejúspěšnějším zástupcům své kategorie, což dokonale demonstruje prostřednictvím více než 140.000 exemplářů dodaných zákazníků od zahájení prodeje až do dnešních dnů.

Za jeho úspěchem stojí výrazný a moderní design v kombinaci s kompaktními rozměry, vhodnými pro jízdu evropskými městy. Majitelé rovněž oceňují pohodlnou polohu za řídítky a úložný prostor pod sedlem, který pojme i integrální přilbu.

V roce 2010 byl model PCX jako první jednostopé vozidlo vybaven technologií Idling Stop (motocyklový stop-start), o dva roky později se stal prvním skútrem v Evropě s mimořádně úsporným motorem Honda eSP (enhanced Smart Power) a v roce 2016 nastoupil s motorem, splňujícím emisní normu Euro 4.

Do roku 2018 míří Honda PCX125 s novým designem rozvíjejícím jeho původní linie. Novou tvář tohoto skútru charakterizuje svými tvary nový LED světlomet se vzhůru směřujícími tenkými ukazateli směru. Dynamické tvary pak uzavírá zadní svítilna, která je rovněž tvořena LED a stylizována do tvaru písmene X.

Nový design ukrývá zcela nový dvojitý kolébkový rám z ocelových trubek, který nahrazuje dosavadní řešení. Skútr má nyní rozvor kol 1313 mm, což je o 2 mm méně než u předchozího provedení. Nový rám doplňuje nové uložení zadní vidlice s odpružením tlumiči s delšími zdvihy a progresivnějšími pružinami.

Honda pro novou generaci PCX125 použila nová 14palcová kola, která obouvají pneumatiky o rozměrech 100/80-14 vpředu a 120/70-14 vzadu, zatímco doposud byly používány pneumatiky s rozměry 90/90-14 vpředu a 100/90-14 vzadu. Brzdový systém využívá vpředu kotouč o průměru 220 mm v kombinaci s dvoupístkovým třmenem a vzadu je 160mm bubnová brzda.

Na nový design, rám a změny v podvozku navazuje i přepracování pohonné jednotky v podobě kapalinou chlazeného dvouventilové jednoválce SOHC se zdvihovým objemem 125 cm3. Pozměněno bylo mimo jiné sání a nová je větší škrticí klapka i výfukový systém. Provedené úpravy mají stát za mírným nárůstem výkonu ve vysokých otáčkách, ale bez negativních dopadů v nízkých a středních otáčkách.

Honda PCX125 ve své nové podobě disponuje nejvyšším výkonem 9 kW (12,2 k) při 8500 min-1 a točivým momentem 11,8 N.m při 5000 min-1. Výrobce uvádí spotřebu paliva 2,5 l benzinu na 100 km.

Skútr s celkovou délkou 1923 mm, šířkou 745 mm, výškou 1107 mm, hmotností 130 kg má sedlo ve výšce 764 mm a nabízí vedle moderního digitálního displeje svému jezdci i 12V zásuvku a řadu úložných prostor, z nichž ten největší pod sedlem má objem 28 litrů. Na evropský trh míří nová Honda PCX125 ve čtyřech barevných provedeních.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)
20. 12. 2018 13:01
Re: skutr
No mrknete se na stranku [odkaz] to je topovka.
19. 12. 2018 17:05
Re: skutr
jakou znacku by jste teda zvolil?
13. 12. 2018 13:39
skutr
Ja bych nad nejakym porizenim elektrickyho skutru taky presmyslel jen nevim tuhle znacku bych asi nevolil..
Avatar - Ozzman
11. 4. 2018 11:02
Re: Ošklivý
Psal o třístovce.
11. 4. 2018 00:50
Re: Ošklivý
No mám Vespu Sprint 125i ABS, která je také za 130tis a nelituji toho ani jeden den. Mám i velkou motorku, ale garantuji Ti, že žádná motorka není po Praze tak rychlá jako ta Vespa (a nebo i to PCX z článku).