Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda připravuje svůj první elektromobil, její šéf jim ale příliš nevěří

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 28. 12. 2019 • 23:31
29
31
Zobrazit náhledy (29)
Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e

Japonská automobilka vstoupí příští rok na trh s elektromobily, generální ředitel společnosti ale vůči nim zůstává poněkud zdrženlivý.

Když Honda před dvěma lety představila vizi svého městského elektromobilu, jeho roztomilý retro vzhled sklidil ohromný úspěch. O to více japonská automobilka zabodovala, když jeho podobu do sériového provedení změnila jen minimálně. Roztomilé městské autíčko Honda e s kulatými světlomety po vzoru první generace Civicu dorazí na trh příští rok.

Čekali byste, že Honda teď bude mluvit především o zelené budoucnosti a výhodách elektrifikace? Ne tak docela. Japonci sice chtějí, aby v roce 2030 tvořily dvě třetiny prodejů elektrifikované modely, generální ředitel Takahiro Hachigo však o samotných elektromobilech mluví s odstupem.

„Opravdu jsou zákazníci, kteří takové vozy chtějí? Nejsem si tím úplně jistý, protože stále existuje hodně problémů s infrastrukturou a technologiemi. Nevěřím, že v brzké budoucnosti dojde k dramatickému nárůstu poptávky po bateriových vozech. Je nutné pokračovat ve výzkumu a vývoji, rozhodně si ale nemyslím, že se tato auta stanou brzy mainstreamem,“ uvedl Hachigo, podle kterého řeší automobilový průmysl stejné dilema napříč světem.

Hachigo také nepřímo naznačil, že elektrifikace není cesta k zelenější budoucnosti, ale spíše zvýšení efektivnosti a účinnosti pohonných jednotek. Právě to je důvod, proč mnohem více věří hybridním pohonným jednotkám. „Věřím, že hybridní vozy budou hrát rozhodující roli,“ říká v návaznosti na nedávné rozhodnutí, že model Jazz se na evropských trzích bude nabízet pouze coby hybrid.

„Cílem není elektrifikace jako taková, ale především zlepšení účinnosti. A věřím, že právě hybridní vozidla jsou způsob, jak splnit nejrůznější ekologické předpisy a emisní nařízení,“ prozradil šéf Hondy závěrem rozhovoru.

Mezi řádky není těžké vyčíst, že Honda se do elektromobilů pouští spíše proto, že musí, než že by sama od sebe chtěla. Na druhou stranu se ale zdá, že to bere za správný konec. Na rozdíl od Mercedesu, Audi či Jaguaru totiž staví elektromobil v segmentu, kde to dává snad největší smysl – malé vozidlo pro městské popojíždění, kterému pro každodenní potřeby vystačí i dojezd kolem 200 kilometrů na jedno nabití.

Související články

Témata
31. 12. 2019 07:54
Re: Podľa toho aj elektromobil od Hondy vyzerá...
Cena elektriky rastie z rozhodnutie úradníka, tam nikdy nevieš čo bude zajtra. Ale na krátkych jazdách mestom a okolí má elektrika asi tretinové prevádzkové náklady. Ale moje manželka nenajazdí toľko, aby sa mi oplatilo kupovať výrazne drahšie elektro auto. Cena musí byť blízka spaľovákom.
Avatar - pradeda777
29. 12. 2019 18:39
Re: Podľa toho aj elektromobil od Hondy vyzerá...
Zatím nikdo neřeší cenu elektřiny. Letos se zdražila o 10% a příští rok se má zdražovat o 12%. Nevím nevím....jak dlouho to bude trvat, než provoz zkratoaut bude díky tomu dražší než se spalováky....samozřejmě nelze vyloučit nějaké daňové zásahy ze strany státu.... :-(
Avatar - palix
29. 12. 2019 17:09
Re: Moja řeč....
A nastavili to rozumne. Ak bude podobné auto stáť aj menej, tak prečo nie? Tak ma ale napadá, prečo potom nie plugin hybrid? Sú aj rodiny, kde majú iba 1 univerzálne auto.
Avatar - xxc
29. 12. 2019 15:51
Re: Moja řeč....
Pravdu maju obaja, zavisi od uhla pohladu. Dnesne elektromobily sa fakt daju rychlo nabit a cloveku by nemalo vydit dat si 2x pol hodinu prestavku pocas cesty. Na druhej strane, ja som spravil Chorvatsko na jednu, alebo 2 zastavky a aj to len preto, ze som potreboval tankovat a aj vtedy ma to otravovalo. Kazdy si kupi, co sa mu podla vyuzitia paci :-)
29. 12. 2019 13:55
Re: Podľa toho aj elektromobil od Hondy vyzerá...
Musk to robí dobre z obchodného hľadiska, ale z pohľadu reálnej využiteľnosti je správny smer práve dostať cenu malých EV na konkurencie schopnú úroveň. Luxusný segment nikdy nespôsobí rozmach elektro aut. Bude to len ekologická póza pre tých čo majú 3 a viac aut, alebo hračka pre nadšencov čo sa na dlhých cestách nikam neponáhľajú.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku