Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Městský elektromobil Honda e odhalen ve finální podobě

Ondřej Mára Ondřej Mára 4. 9. 2019
24
10
Zobrazit náhledy (24)
Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e

Honda odhaluje finální podobu svého malého městského elektromobilu, který se světu poprvé představil na frankfurtském autosalonu IAA 2017.

Dva roky od premiéry roztomilého městského elektromobilu Honda Urban EV Concept se japonská automobilka vrací na půdu frankfurtského autosalonu IAA 2019 s jeho produkční podobou, která ponese jednoduchý název Honda e. A jaké změny vlastně vůz od uvedení konceptu doznal? Pojďme se na to společně podívat.

Již při uvedení konceptu bylo jasné, že se Honda bude snažit nabídnout designovou čistotu a maximální možnou využitelnost. To je vidět nejen na kompaktních rozměrech, ale také na řadě drobných detailů. A jedním z těch nejvýraznějších jsou kamery na bocích, které přenášejí obraz do dvojice šestipalcových displejů na krajích palubní desky.

Honda se tak může pochlubit prvenstvím, neboť se jedná o první nahrazení tradičních zrcátek kamerami v segmentu kompaktních vozidel. Tento krok by měl podle Hondy přispět nejen k lepší aerodynamice a stylistice vozu, ale také k vyšší bezpečnosti pro posádku a její okolí. Zajímavým detailem jsou také zapuštěné vyjíždějící kliky, které dotváří jednoduchost, eleganci a hladkost celé karoserie.

Interiéru dominuj plně digitální přístrojová deska, která je tvořena celkem pěti obrazovkami. Dvojice krajních obrazovek je věnována zpětným zrcátkům, displej za volantem slouží jako digitální přístrojový štít a zbytek místa zabírá dvojice 12,3palcových dotykových LCD obrazovek, které slouží k ovládání infotainmentu. Zbytek kabiny se pak pyšní využitím jemných a moderních materiálů, které by měly nejspíš podtrhovat jednoduchý a současně moderní design vozu.

Infotainment je samozřejmě vybaven bohatými možnostmi konektivity a kromě dotykových obrazovek se dá ovládat i hlasem. Automobilka pro vůz připravila inteligentního osobního asistenta (Honda Personal Assistant), aktivovaného povelem „OK Honda,“ který je vybaven technologií umělé inteligence. Díky strojovému učení se tak asistent uzpůsobuje hlasu i povelům řidiče a postupem času by měl být schopen naprosto plynule reagovat na povely v běžné konverzaci.

Kromě toho mohou mít majitelé vozu neustálý přehled o jeho stavu díky aplikaci My Honda+ pro chytré mobilní telefony. Služba, kterou společnost spustila již v roce 2017, by měla nabídnout celou řadu funkcí, od snadné navigace, přes nastavování klimatizace, kontrolu zabezpečení i možnost lokalizace vozu. Speciálně pro elektromobily pak bude aplikace vybavena i funkcemi pro kontrolu stavu nabití baterie, kontrolou dojezdu a možností vyhledávání nejbližších nabíjecích stanic.

360p720p1080p

Samotná Honda e pak díky digitálnímu klíči nabídne možnost odemknout vůz i pouze pomocí aplikace v chytrém telefonu.

Pod kapotou Hondy e by měl být ukryt výkonný elektromotor, který nabídne buď 100 kW (136 k), případně 113 kW (154 k). Točivý moment by měl dosahovat 315 Nm. Akceleraci z 0 na 100 km/h by měl malý elektromobil zvládnout v čase okolo 8 sekund a díky pohonu zadních kol a komunikativnímu řízení se prý můžeme těšit i na zábavný a sportovní pocit z jízdy.

Díky akumulátoru o kapacitě 35,5 kWh, který by měl patřit k nejkompaktnějším ve své třídě, slibuje Honda dojezd na jedno nabití až 220 kilometrů. Díky podpoře rychlonabíjení by se pak baterie měla dát nabít na 80 % již během pouhých 30 minut. Zatím se však jedná pouze o interní data Hondy, o jejichž výpočtu bohužel nemáme bližší informace. Bude tak zajímavé sledovat, jak se data budou měnit během testování ve standardizovaných režimech WLTP a NEDC.

Zákazníci z Velké Británie, Německa, Francie a Norska se již nyní mohou on-line registrovat a zajistit si tak prioritní doručení vozu. Zákazníci z ostatních evropských trhů pak zatím mohou pouze projevit zájem o vůz prostřednictvím webových stránek Hondy.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Ach ty ceny
| 5. 9. 2019
S cenami máš pravdu. Zatiaľ je to začarovaný kruh - EV si nekúpim, lebo sú drahé - EV sú drahé, lebo ich kupuje málo ľudí a nevyrábajú sa v obrovských počtoch. Ale je to dočasné, ceny EV sa postupne znížia.
Dojazd - podľa mňa tiež dočasná záležitosť. Dojazd EV sa stále zvyšuje, z pôvodných 80-100 km v začiatkoch na nedávnych 100-200 km, teraz sa to ťahá vyššie, najlepší dávajú 400... Na diaľkové jazdy to nie je ale na denné používanie už áno. Podľa mňa nebude trvať dlho, a dojazdy sa prehupnú cez 500, prípadne sa ešte skráti doba nabíjania. Chce to čas.
Avatar - 3_diamanty
Re: benzin
| 4. 9. 2019
6 kvalt pre mestke auto je uplne k nicomu.. to radsej dobre naskladany presny 5 kvalt ako roztahany 6 kvalt s mrtvou 6tkou mimo dialnicu ...
Avatar - Emel
Hezký
| 4. 9. 2019
Opravdu hezký, čistý. Koncept byl o trošku dynamičtější, tohle je víc neutrální... ale jo, proč ne.

Nevím co ten interiér. Displejové království... udělaný je to docela hezky, ale asi to není úplně můj šálek saké.
Re: dvoumistny by byl lepsi
| 4. 9. 2019
Nedostatek elektriny???

Tak to je pecka :-)

Mozna mas nedostatek, kdyz neplatis ucty a odpoji Te :-D

PS Ceho je dostatek? Ropy? Vodiku?
Ach ty ceny
| 4. 9. 2019
Pokud by takové auto bylo do 400 tis., tak ho ihned beru. Na denní ježdění do práce a kolem komína (cca 30 km) by se mi oproti benzínu vyplatilo, resp. za deset let zaplatilo. Bohužel bych k tomu musel mít i jednou auto na benzín pro delší trasy (cca 2x měsíčně 500 km a 6x měsíčně 200 km). V současné době nelze s elektro autem vyrazit z minuty na minutu na delší trasu. Už jsem měl několik takových cest a trasy cca 300 km jsem jel v rozmezi 8 az 12 hodin.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku