Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Honda Jazz
Honda Jazz
Honda Jazz
Honda Jazz
42 Fotogalerie

Honda Jazz oficiálně: Městské MPV už je pouze hybridem, verze Crosstar míří mimo silnice

Nová generace malého japonského MPV se v Tokiu oficiálně představila světu. Vyjma už zveřejněných informací teď víme i to, jak novinka vypadá.

Na domácím autosalonu v Tokiu představila Honda novou, již čtvrtou generaci malého MPV Jazz. Novinka je prvním vozem značky, který přijíždí s dvoumotorovou hybridní technologií už ve standardu, neelektrifikovanou verzi byste v nabídce hledali marně.

Video placeholder
Honda Jazz 2020: Malé MPV se představuje ve čtvrté generaci • Honda

Automobilka říká, že vzhled nového vydání koncipovala tak, aby bylo na první pohled zřejmé, že jde o model Jazz. Ve srovnání s předchůdcem zůstala zachována dobře známá silueta, v oblasti designu ale nezůstal kámen na kameni. Honda chtěla hladký a čistý design, což se jí povedlo. Nová konstrukční technologie například umožnila zúžit přední sloupek na polovinu, což zlepšuje výhled ven.  Změnila se rovněž příď se střízlivější maskou, vzadu se zase poznávacím znamením stanou zcela nové svítilny a všimnout si můžete i decentního střešního spoileru. Tvar víka zavazadelníku napovídá, že nakládací hrana bude hodně nízko, což je jedině dobře.

Honda rovněž slibuje ještě vyšší úroveň pohodlí a prostornosti interiéru. Pracoviště řidiče prošlo výraznými úpravami, všimnout si můžeme zcela nového uspořádání přístrojové desky, která má decentnější ovladače topení, modernější obrazovku multimediálního systému a celkově čistší a na oko příjemný vzhled. Uvidíme, jaké budou první živé dojmy, ale takto na fotkách se nám kabina líbí.

Posádka se může těšit na širší přední sedadla s vyspělejší technologií, díky které vás nebudou bolet záda ani na dlouhých cestách. Zapracovalo se také na sezení vzadu, sedačky mají být komfortnější a umístěny lépe, aby se posádce sedělo ještě pohodlněji.

Charakteristickým znakem předchozí generace byla prostornost, o kterou Jazz nechtěl přijít ani po nasazení hybridních komponent. Kvůli tomu je třeba palivová nádrž umístěna uprostřed podvozku pod předními sedačkami, což je v této třídě jedinečné. I díky tomu jsou vzadu zachovány sedačky Magic Seats, které lze snadno zcela sklopit a vytvořit tak podstatně větší zavazadlový prostor.

Japonci jsou rovněž pyšní na svůj balíček Sensing, údajně nejkomplexnější sadu pokročilých bezpečnostních asistentů a pomůcek ve třídě. Nasazeny jsou podstatně kvalitnější kamery s vyšším rozlišením, vylepšený předkolizní asistent či dospělejší adaptivní tempomat, který teď umí sledovat provoz i v nízkých rychlostech. Samozřejmostí je rovněž udržování automobilu v jízdním pruhu.

Zapracovalo se také na konektivitě, Jazz bude umět WiFi hotsport a indukční nabíjení, stejně jako zrcadlení chytrého telefonu prostřednictvím služeb Android Auto a Apple CarPlay. Honda s radostí oznamuje, že tyto služby půjde v autě používat bezdrátově, což výrazně zvyšuje komfort používání automobilu.

Jazz se nezalekne ani nezpevněných cest. Honda totiž vedle standardní verze ukázala i variantu Crosstar, která přijíždí v oplastovaném balení (po vzoru crossoverů) s vyšší světlou výškou a lehce upraveným designem přídě. Součástí tohoto balíčku je třeba i voděodolné čalounění.

Honda Jazz se k prvním zákazníkům dostane zhruba v polovině roku 2020. Na oficiální český ceník si zatím musíme počkat, stejně jako na podrobné technické informace hybridního pohonu.