Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda S2000 ve verzi Type R? Atmosféru mění za turbo a bude na prodej

Filip Melich
Diskuze (2)

Společnost Evasive Motorsports představila Hondu S2000R, která je její představou o verzi Type R, jež oficiální cestou nikdy nevznikla. Počítá se s prodejem zákazníkům a chystá se závodní verze.

Přestože se Honda S2000 během let dočkala několika továrních provedení a nespočtu individuálních úprav, nikdy oficiální cestou nevznikla ve verzi Type R. Postavit něco jako S2000 Type R se před několika lety rozhodla kalifornská společnost Evasive Motorsports, která se nyní pochlubila výsledkem. Svému výtvoru říká Honda S2000R a plánuje jej prodávat.

V Evasive Motorsport pro ostrou Hondu připravili dedikovanou webovou stránku s2000r.com, jejíž úvodní odstavec říká: „Jedno z nejlepších řidičských aut, jaké kdy bylo vyrobeno, nikdy oficiálně nedostalo verzi Type R. Vzhledem k našim dvacetiletým zkušenostem s prací na S2000 a s jejím laděním jsme se pokusili platformu modernizovat a sami verzi R vytvořit.

Video se připravuje ...

Klíčovými body přerodu Hondy S2000 v S2000R se staly moderní motor, lepší jízdní vlastnosti, snížená hmotnost a modernizovaný vzhled. V rámci úpravy japonský sporťáček přišel o svůj ikonický atmosférický dvoulitr VTEC (F20C) a místo něj dostal přeplňovanou jednotku K20C1 z předchozí generace Civicu Type R.

Úpravce říká, že jde o spolehlivý motor s rychlejšími reakcemi a vyšším točivým momentem. Výhodou změny pohonné jednotky tak má být větší porce točivého momentu v nižších a středních otáčkách, přičemž výkon pochopitelně také vzrostl. Konkrétní hodnoty zatím Evasive Motorsports neuvádí, ale původní atmosférický motor produkoval 176 kW a 208 Nm, zatímco přeplňovaná jednotka ve standardní podobě poskytuje 235 kW a 400 Nm.

Další změny na pohonné soustavě zahrnují například karbonové sání od Mugenu, nové sací potrubí a svody, dvojitý titanový výfuk od Origin Fab, chladič oleje, závodní chladič od Koyorad nebo samosvorný diferenciál od OS Giken. Podvozek pak dostal KW Clubsport Coilovers, stabilizátory od společnosti Eibach, výztuhy, šestipístkové brzdy Brembo vepředu a čtyřpístkové vzadu a další díly či vylepšení. Osazena jsou 18palcová kovaná kola obouvající pneumatiky Yokohama AD09 o rozměrech 255/35.

Přední nárazník pochází z vývoje Hondy – představila jej při příležitosti 20. výročí modelu S2000 (ano, sportovní Honda brzy oslaví čtvrtstoletí existence). V Evasive Motorsports přidali přední lízátko, zadní křídlo, přední kapotu a víko kufru vyrobené z karbonu. Osazena jsou rovněž nová vnější zpětná zrcátka, zatímco přední i zadní blatníky se dočkaly rozšíření.

Do interiéru se nastěhovaly nové vložky dveří z karbonu, karbonová sedadla Recaro Podium, Momo volant, tlačítko klaksonu z Hondy NSX-R a řadicí páka z předchozí generace Civicu Type R. Displej přístrojové desky dodala společnost MoTeC a palubní deska i výplně dveří jsou čalouněny Alcantarou.

Společnost Evasive Motorsports Hondu S2000R vyvíjela tři roky a nyní se pochlubila prvním hotovým exemplářem s číslem šasi 000. V plánu je prodej zákazníkům, byť ceny zatím úpravce nezveřejnil. Zájemci si buďto mohou dodat výchozí S2000 sami, nebo nechat její sehnání na Evasive Motorsports. Dle toho se také pochopitelně bude výrazně lišit cena.

Představením S2000R ale v Evasive Motorsports nekončí. Momentálně je ve vývoji také závodní verze auta, kterou nazývají S2000RS. Dokončený vůz se má představit již brzy a následně se zúčastní letošního ročníku závodu do vrchu Pikes Peak.  

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (2)

Doporučujeme

22. 4. 2023 21:47
Tak tomu říkám...
...parádní sportovní auto! A ne nějaká hybridní či elektrická těžkotonážní němá ***! :-) :yes: :yes: :yes: