Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda ukáže v Paříži Civic s novým turbodieselem, ale i CR-V a CR-Z

Aleš Dragoun
Diskuze (60)
Honda přiveze do Paříže několik novinek určených Evropanům. Jejich paleta sahá od sportovního hybridu po SUV.

Na stánku japonské automobilky se objeví inovované hybridní kupé CR-Z s upraveným zevnějškem i interiérem. Technické údaje zatím nejsou k dispozici. Výkony obou pohonných jednotek, tedy zážehového čtyřválce i elektromotoru, se ovšem zvýšily, aniž by klesla spotřeba paliva. Tu se podařilo zredukovat u čtvrté generace SUV CR-V, jehož produkční varianta bude mít v metropoli nad Seinou konečně evropskou výstavní premiéru. Nové CR-V také na starém kontinentu nabídne možnost pohonu předních i všech čtyř kol, zážehový čtyřválec 2,0 l/114 kW a přeplňovaný vznětový 2,2 l/110 kW.

Honda již na jaře slibovala a avizovala aplikaci malého úsporného vznětového motoru 1,6i-DTEC v Civicu. Hatchback s tímto „srdcem“ a šestnáctipalcovými koly spotřebuje dle norem EU jen 3,6 l nafty na 100 km, což odpovídá vypouštěným emisím CO2 94 g/km. Agregát z řady Earth Dreams vyvine až 88 kW (120 k) a příští rok se dostane i pod kapoty již zmíněného CR-V.

Elektrickou budoucnost představuje malý sporťáček EV-Ster, který automobilka vystavila již loni v Tokiu. Zatím není jasné, zda se pařížský koncept bude od toho tokijského nějakým způsobem lišit, dosud zveřejněné firemní fotografie jsou naprosto shodné s těmi loňskými.

Nesmíme zapomenout na kulaté výročí bestselleru Civic. Ten slaví čtyřicátiny a dosud se jich v devíti generacích vyrobilo více než dvacet milionů. Návštěvníci mohou porovnat, jak se Civicy za čtyři dekády změnily, byť jejich základní koncepce zůstává stále stejná - motor vpředu a pohon předních kol. Kromě aktuální „devítky“ bude totiž k vidění i exemplář z počátku produkce.

Aleš Dragoun
Diskuze (60)
Avatar - Ham.
18. 9. 2012 16:35
Re: Evropa je asi pro Hondu zcela nezajímavý trh.
Atmosféru 30i už nikdo nekupoval. A kontrolovat množství momentu lze, když nějaký máš. Ano šestiválec je lepší než přeplňovaný čtyřválec, ale jen minimálně. Nicméně je tu přeplňovaný šestiválec a ten strčí atmosféru ve všem do kapsy. Totéž dnes platí pro nové přeplňované osmiválce které překonávají atmosférické dvanáctiválce. A dvanáctiválce se dnes také většinou přeplňují. Prostě přeplňování je výkon a jeho průběh. A když jej někdo nezmrší (turbodíry, pomalá odezva na plyn), tak je jednoznačně lepší než atmo.
Avatar - JuckiCZ
18. 9. 2012 15:46
Re: Evropa je asi pro Hondu zcela nezajímavý trh.
Ano, rozšíření nabídky, ale tím jsem chtěl říct, že velké prodeje neznamenají skvělá auta, ale třeba jen hodně širokou nabídku pro hodně skupin potencionálních kupců. Ferrari také nemá velké prodeje a o kvalitě jejich vozů se tu nemusíme bavit.
A to turbo jsem zmínil proto, protože s turbem se nedá tak krásně kontrolovat množství točivého momentu, což u zadního pohonu docela vadí, prostě nechat ho mohli a zákazníky by si určitě našel. Tady je něco z toho popsáno ;-) .
[odkaz]
Avatar - Ham.
18. 9. 2012 08:59
Re: Evropa je asi pro Hondu zcela nezajímavý trh.
Předokolka/SUV jenom doplňuje nabídku, kdo nechce tak si to nekoupí, komu vyhovuje tak si koupí. Klasické modely jsou v nabídce a naopak se dále rozšiřují a jejich počet je jako nikdy v minulosti.

Atmosféra je překonaný motor. Řidičské zážitky nabízí to co má vyšší výkon a lepší průběh výkonu. A to je dnes jednoznačně turbobenzín díky bouřlivému vývoji v posledních letech. Jen dva příklady:
35i je dnes o parník vpředu před atmosférou 30i. Oba motory znám a do starého by mě již nikdo, nikdy nedostal, stačí se kousek projet a hned je jasné, že se po slabších atmosférických třílitrech nikomu stýskat nebude. Stejné vlastnosti jako atmosféra plus enormní síla z přeplňování tedy vyšší výkon, daleko lepší průběh výkonu, zvuk stejný resp. záleží na každém soudruhovi jaké si zvolí naladění výfuku (pokud chce něco hodně extra), odezva na plyn okamžitá.
28i tedy dnešní dvoulitr vs stará atmo 20i snad ani nejdou srovnat, nová 28i dokáže dynamicky zlikvidovat starou R6, ano zvuk má pořád jako čtyřválec, ale proti 20i je to nebe a dudy.

Takže jak jsem psal, za deset let budou kovbojové na olítaných 335i slintat úplně stejně nad oturbeným třílitrem jako dnes slintají nad atmosférou.

U hatchbacků se právě BMW odlišuje od všech ostatních úplně nejvíc, nabízí RWD což nenabízí nikdo, ostatní nabízí na jedno brdo FWD a pár schopnějších ještě AWD ale RWD nikdo. Takže mluvit u jakéhokoliv HB s FWD o nějaké odlišnosti je značně pošetilé a jestli je něco řidičský HB tak v první řadě 1er. Řidičské auto může být RWD (u HB právě 1er) nebo AWD (u HB třeba Impreza) ale předohrab nikdy nebude řidičské auto, předohrab je prostě předohrab.
18. 9. 2012 07:21
Re: Pokud někdo chce porovnávat Hondu
Jedina skoda ze honda s tym zasa tolko cakala. Na druhej strane mozno cakala preto, ze ked nieco take uz vyrobi, ze to bude stat za to a nebudu s tym problemy ako aj s tym 2.2 litrom. Sice neskoro dosla, ale bol to motor roka a stale je to vynikajuci motor. Naproti tomu dojde vw s novymi turbobenzinmi a ide sa im to rozsypat po 20 tisic km.
Avatar - JuckiCZ
18. 9. 2012 05:29
Re: Evropa je asi pro Hondu zcela nezajímavý trh.
Aha, takže předokolka, SUV a odklon od atmosferických motorů je krok dělaný pro řidiče za účelem větší zábavy za volantem? >:D
Nenapsal jsem ani slovo o tom, že by BMW dělalo špatná auta! Jen je prostě dělá univerzálnější, snaží se vyhovět širší skupině lidí.
No a ta odlišnost v nižší střední pro mě není rozdíl oproti žádné jiné třídě, prostě tam i tam je pro mě vyjímečnost ceněna.