Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Urban EV Concept: Do města a čistě

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 13. 9. 2017
19
34
Zobrazit náhledy (19)
Honda Urban EV Concept Honda Urban EV Concept Honda Urban EV Concept Honda Urban EV Concept Honda Urban EV Concept Honda Urban EV Concept Honda Urban EV Concept Honda Urban EV Concept Honda Urban EV Concept Honda Urban EV Concept Honda Urban EV Concept Honda Urban EV Concept Honda Urban EV Concept Honda Urban EV Concept
Současného zvýšeného zájmu o elektromobily využívá také japonská Honda. Na frankfurtském IAA představuje studii městského vozu budoucnosti, jak jinak než s elektrickým pohonem.

Nasazení elektromobilů primárně určených pro jízdy městem se zdá logičtější, než jejich používání na dlouhé vzdálenosti. Pokud se vám totiž baterie vybije, k jejímu nabití je stále zapotřebí nesrovnatelně více času, než k natankování nádrže klasickými či alternativními palivy. Zřejmě toho si je vědoma japonská Honda. Na frankfurtském IAA představuje koncept městského auta poháněného elektromotorem. Dle informací, které zazněly přímo z Hondy, můžeme tento vůz očekávat v prodeji v Evropě v roce 2019.

360p720p1080p

Karoserie vozu zejména z profilu v zadní části troch připomíná Peugeot 205 a to tvarem bočního okna i poněkud šikmou zádí. A to můžeme říci také o rozměrech. Konkrétní čísla výrobce nezveřejnil, pouze sděluje, že celková délka vozu je o 100 mm kratší než u Hondy Jazz. Zvenku prozradí příslušnost k nové generaci ekologicky čistých vozidel třeba logo značky Honda na modrém podkladu.

Pro jízdu v městských ulicích je vůz přizpůsoben už konstrukcí své karoserie. Cílem návrhářů bylo zajistit řidiči co možná nejlepší výhled. Třeba sloupky A jsou tak na dnešní poměry nezvykle tenké, ale současně velmi tuhé. Mezi nimi se navíc nachází široké a hlavně vysoké čelní sklo aby měl řidiči dobrý výhled na semafory v křižovatkách. V kabině se dále nachází inovativní palubní deska s takzvanou plovoucí střední konzolou a doplňky vyvedenými v imitaci dřeva.

O pohonu konceptu zatím nepadlo nic. Vůz však používá podlahovou plošinu, speciálně vyvinutou pro elektromobily, tedy podobně jako elektrické koncepty Volkswagenu či Škody. To jasně dokazuje, že Honda to s elektrickými auty myslí vážně. Jak už jsme uvedli, auto by se mělo dočkat sériové výroby zhruba do dvou let.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Nostalgie
| 14. 9. 2017
Jasně, design se líbit každému nemusí, nepopírám. Je silně orientovaný na jiné, než naše trhy. O tom, že s ním botu neudělali, svědčí právě ty prodeje. Taky bych par věcí poupravil. Třeba na HR-V zadní světla, dodnes to považuji za největší slabinu designu auta. Facelift v příštím roce spíše pozmění příď, než záď.
S Civicem problém nemám, kdybych chtěl hatch, nevahám. I cena je uz mnohem přívětivější.
Nové CR-V... Musíme ho vidět na vlastní oči. Místní dealer měl tu čest face to face a řekl, že z fotek taky odvařený nebyl, ale pak změnil názor (znám ho dlouho i vím, že dokáže být dost kritický). No, jsem zvědavý. Každopádně motoricky si auto dost polepší, 192 a 212 HP by už nemuselo být tak letargických, jak 2.0 i-VTEC v předchozí (dosluhující) generaci.
Jazz po faceliftu a zejména s 1.5, je údajně docela dost odhlučněný a parádně jede (v HR-V pod zátěží docela řve). Jsem rád, že nepodlehli downsizingu úplně a ten motor do toho "prcka" nacpali. Tříválec ho v nadcházející generaci zřejmě nemine.
Kazdopádné na designový směr Hondy v dalších modelech aut jsem fakt zvědavý.

Avatar - miromen
Nostalgie
| 14. 9. 2017
Ale tak nějake designove prvky by se snad z toho konceptu určitě daly použit. Popularitu Jazzu nepopiram, ale sakra ten vzhled by si podle mě zasloužil obměnu. CRV taky za mě docela fail.
Nostalgie
| 13. 9. 2017
Zakoktalo to, no :-) Jazz nepřekopou, je to mini MPV, to bude vždy "škatule". Kdyby Honda šla jiným směrem, neměla by pak co nabídnout. A věř, že Jazz (Fit) je kurde oblíbené auto (jen v ČR a pár zemičkách prodeje váznou).
Avatar - pumpkin
Nerozumiem
| 13. 9. 2017
Nerozumiem, prečo sa automobilky boja alebo nechcú občasne prísť s retro autom, ktoré by odkazovalo na svojich predchodcov zo 70. až 90. rokov. Netreba sa už vracať iba do čias VW Beetle, Mini či Fiatu 500. Kúpyschopná populácia starne a veľmi rada si vo svojej garáži pripomenie obdobie svojej mladosti nejakou retro 205-kou alebo Unom.

Preto tomuto počinu tlieskam a myslím si, že je odsúdený na úspech. Už sa teda teším na sériovú výrobu. Aj keby z toho mala nakoniec vzniknúť plechovka ako nový Ignis, tak budem len rád.
Avatar - miromen
Nostalgie
| 13. 9. 2017
Autičko řeklo, že zřejmě ne. Za mě by potřeboval předělat Jazz a tenhle koncept by mu mohl byt vzorem.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku