Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hrozba čínských elektromobilů je nafouknutá, myslí si šéf BMW

Marek Bednář
Diskuze (38)

Nikdo nemůže jen tak převzít trh tak velký, jako je Evropa, říká Oliver Zipse, ředitel automobilky BMW. Čína je pro ni ovšem největším trhem, loni spolkla třetinu produkce.

Řada evropských značek se obává záplavy levných čínských aut, zejména elektrických, které budou pro zavedené značky starého kontinentu ve výsledku znamenat existenční problémy. Podle Olivera Zipseho, generálního ředitele automobilky BMW, tenhle problém všichni nafukují.

Zipse je také proti zavedení cel na dovoz čínských aut do Evropy. Cla či podobná opatření přitom doporučil závěr vyšetřování Evropské komise, který zjistil, že čínský stát přímo či nepřímo dotuje své automobilky, aby mohly prodávat auta za nižší ceny. To znamená nefér konkurenční výhodu na evropských trzích.

„Evropský automobilový průmysl, alespoň co se týče BMW Group, není výrazně poškozen importem čínských aut, ani není v zájmu EU uvalovat další cla na tyto produkty,“ řekl Zipse novinářům na výroční tiskové konferenci v minulém týdnu. Strach, že by mohla Čína vážně narušit prodeje evropských aut, označil za „nafouknutý“. „Nikdo nemůže jen tak přijít do trhu tak velkého, jako je Evropa, a prostě ho přebrat,“ dodal.

Pro BMW je Čína velmi důležitým, ba největším trhem. Loni tam prodalo 32 % své produkce, celkem téměř 825 tisíc aut.

Video se připravuje ...

První člověk BMW není první, kdo se vyjádřil proti zvyšování cel na čínská auta. Podobným stylem už v minulosti promluvily hlavy Mercedesu-Benz a koncernu Volkswagen. Ředitel koncernu Volkswagen Oliver Blume má obavy z protekcionismu v EU a Spojených státech, šéf Mercedesu-Benz Ola Källenius si dokonce myslí, že by se cla měla snižovat.

Naopak ředitel Renaultu Luca de Meo v otevřeném dopise varoval před „náporem“ čínských elektrických aut na evropské trhy. Vůz nižší střední třídy vyrobený v Číně má podle něj výhodu 6–7 tisíc eur (152–177 tisíc korun), tedy zhruba čtvrtinu ceny, oproti autu vyrobenému v Evropě. Vztahy s Čínou se ovšem podle něj musí pečlivě řídit.

Anketa

Myslíte si, že uvalení cel na auta importovaná z Číny je potřeba?

Ano, je nutné chránit vlastní průmysl.
Pokud tamní automobilky finančně podporuje komunistická vláda, tak ano.
Ne, nechme trhu svobodu.
Nevím, nedokážu posoudit/Je mi to jedno

Marek Bednář
Diskuze (38)

Doporučujeme

28. 3. 2024 22:39
Souvislosti
No jasně, že si musí dávat majzla a "vhodně" se vyjadřovat o Číně, když má zásadní prodeje v Číně a komponenty pro jeho EV jsou závislé na Číně. Stejně tak MB, kde mimo jiné drží Čína solidní podíl a nebo VW. Naopak Renault, který baterie z Číny nebere a jejich kovy na motory nepotřebuje jede přesně opačnou písničku a to zvýšení cla.
Ale BMW a MB a VW spojuje jedno - vysoké prodeje v Číně a nějaká naivní představa, že tomu tak bude pořád. Čína se jich postupně zbaví a oni to nechápou. A mezitím jin uteče i ten evropský trh. Vždyť tu ani není rovnost cel. Čína ho měla dlouho abnormálně vysoké, aby tam natáhla západní automobilky a vysála je a teď to snížila. EU má pořád clo nižší než Čína.
Avatar - rohYpnol
28. 3. 2024 15:37
Zipse zazipovat
Tohle pán je přehlídkou nabubřelosti a arogance moci.

Každopádně přesně tyhle názory obvykle byly ztrestány realitou.

Ano, je vidět že je zahleděný jen do vlastních zájmů
Jistě je pravda, že Helmut že svého BMW bude předsedat do Nia mnoh pomaleji a s větším zpožděním než jiní. Jenže takový Španěl ze své čínské Cupry přesedne do BYDu mnohem bezbolestěji. Stejně jako Čech ze svého Hyundaie, Slovák z jejich Kie atp.

No a žabotlamové pr jistotu zabíjí vlastní značky sami stejně jako Taliáni.
Avatar - Barrichello
28. 3. 2024 09:52
Re: Future is electric
Koho zajímá kolik se prodalo bezemisních aut šašku? Akcionáře zajímá, kolik prodala Toyota aut celkově a jaký měla zisk a v tom si vedou velmi dobře :-)
28. 3. 2024 09:44
Re: Future is electric
Toyota prodává nejvíce aut na světě, pro boha živýho!
28. 3. 2024 07:52
Re: BMW a MB
Proto taky dělají tak hnusný design, vkus asijské populace je jinde než v umírněné Evropě... :no: