Hyundai Azera 3,3 GDI (218 kW): Korejský komfort pro chudší Američany
V domácí Koreji už byl model pod jménem Grandeur uveden na trh na začátku letošního roku, čili žádné velké designové překvapení se nyní nekoná. Zatímco velký sedan v Koreji startoval svou obchodní dráhu s dvojicí agregátů, Azera bude dostupná pouze s jedním, zato zbrusu novým motorem.
Bude jím celohliníkový šestiválec Lambda II 3,3 GDI o výkonu 218 kW při 6.400 min-1 a s točivým momentem 345 Nm při 5.200 min-1. Kompresní poměr dosahuje hodnoty 11,5:1, najdete v něm i dvojité časování ventilů D-CVVT, nebo sací potrubí s variabilní délkou.
Síla putuje k předním kolům skrze šestistupňovou automatickou převodovku, kterou si Hyundai sám zkonstruoval a taky si ji vlastními silami vyrábí. Kombinovaná spotřeba paliva má dle metodiky EPA dosáhnout hodnoty 10,2 litru na 100 km. Ještě více zlepšit spotřebu paliva (o přibližně 5 procent) by měl „ECO“ režim.
Hyundai ve své tiskové zprávě uvádí, že stará moudrost "there is no replacement for displacement" (tedy, že objem ničím nenahradíš) s příchodem přímého vstřikování už rozhodně neplatí. A má pro to také dobrý důvod, nabízí totiž nejsilnější, nejúspornější a zároveň nejmenší šestiválec v dané třídě.
Korejci samozřejmě nezůstali o tuto novou jednotku ochuzeni, a tak i na domácím trhu lze koupit Grandeur s tímto vrcholným motorem, kromě již zmiňované dvojice Theta II 2,4 GDI (148 kW, 250 Nm) a Lambda II 3,0 GDI (199 kW, 310 Nm).
Vůz s velkorysým rozvorem 2.845 mm je 4.910 mm dlouhý, 1.860 mm široký a 1.470 mm vysoký. Součástí základní výbavy je kožené čalounění, osmnáctipalcová litá kola, duální klimatizace, navigační systém, parkovací kamera či devět airbagů včetně kolenního, na přání může být Azera vybavena ventilovanými sedadly či devatenáctipalcovými koly.
Podle údajů Hyundaie za sebou Azera v oblasti prostoru pro hlavu i nohy nechává všechnu třídní konkurenci (Nissan Maxima, Ford Taurus, Infiniti ES 350 nebo třeba Buick LaCrosse).
Hyundai Azera se k dealerům v USA dostane v únoru příštího roku.