Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai chce přesunout část výroby vozů i20 z Indie do Evropy

redakce AUTO.CZ
Diskuze (16)
Vysoká poptávka po malých autech a nižší daňové zatížení zřejmě přiměly Hyundai k výrobě i20 na Starém kontinentě.

Největší jihokorejská automobilka Hyundai Motor hodlá do poloviny příštího roku přesunout více než třetinu výroby svého modelu i20 z Indie do Evropy. Uvedl to dnes šéf indické divize H.S. Lheem. Podle dřívějších informací indického listu The Economic Times chce firma produkci přemístit do některého ze svých závodů v Česku, na Slovensku či v Turecku.

Firma plánuje přesunout do Evropy výrobu zhruba 70.000 vozů i20 ročně, aby získala daňové výhody. Společnost má v současnosti v Indii kapacitu pro výrobu 200.000 vozů i20 ročně, napsala agentura Reuters.

Mluvčí českého závodu automobilky Hyundai v Nošovicích Petr Vaněk minulý měsíc potvrdil, že firma o přesunu produkce uvažuje. Upozornil však, že výroba pravděpodobně nebude umístěna do Nošovic.

Dnes Vaněk přesun části výroby z Indie do Evropy nechtěl komentovat. "Vzhledem k tomu, že je to strategické rozhodnutí učiněné na úrovni nejvyššího vedení skupiny Hyundai-Kia Automotive Group (HKAG) přísluší komentář výhradně divizi vnějších vztahů v vedení HKAG v Soulu," řekl ČTK.

Pokud se týká rozmístění výrobních závodů Hyundai a Kia, pak na Slovensku je to podle Vaňka Kia Motors Slovakia a v Turecku společnost Hyundai Assan Otomotiv Sanayi. "Výroba modelů značky Hyundai v závodě Kia a naopak by nebyla problémem, protože například náš výrobní závod Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích začne ke konci letošního roku vyrábět vůz Kia Venga," dodal Vaněk.

Mluvčí žilinského závodu Kia Dušan Dvořák přesun výroby na Slovensko odmítl. Slovenská pobočka bude podle něho pokračovat s výrobou modelů KIA cee'd a KIA Sportage, od příštího roku začnou s výrobou nového modelu Hyundai ix35. "To by mělo naplnit plánovanou kapacitu závodu 300.000 kusů vozů ročně," dodal Dvořák.

Hyundai Motor od loňska staví svůj závod v Rusku. Automobilka u Petrohradu za 330 milionů eur (osm miliard Kč) by měla spustit výrobu v roce 2011 a produkovat 100.000 vozů ročně.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (16)
29. 8. 2009 16:46
Re: Tipoval bych to na Turecko
Neboj se, konkurence o tobě velmi dobře ví. Taky od nich přichází takový to "bratrský" udání.
A proto říkám, lepší se s nima domluvit, běžně to tak chodí, že oni něco pro tebe, ty něco pro ně. Seš čistej a všichni jsou spokojení. :-!
29. 8. 2009 16:18
Re: Tipoval bych to na Turecko
Souhlas na škodu by to být mohlo,ale kolik lidí rozplete složité vlastnické vztahy?Není to zas tak jednoduché.
28. 8. 2009 23:17
Re: Tipoval bych to na Turecko
Co je to "podrobny TUV"? V životě jsem nic takového neslyšel - neviděl - nečetl.
Mimochodem produkty, které se používají pro automotive nesmí obsahovat prokazatelně zdraví škodlivé chemikálie - tedy určitě tady v EU.
Že něco smrdí, ještě neznamená, že je to zdraví škdlivé.
Jsou automobilky, které si připlatí, aby dostaly "voňavý plast, gumu". Je dražší, protože se při výrobě používají speciální vonící chemikálie.
28. 8. 2009 23:10
Re: Tipoval bych to na Turecko
O Hyundai se neboj, oni ti kluci korejší jsou hodně pracovití. Prakticky pro ně není problém otravovat od sedmi do sedmi - od rána do večera. Jako by ani nepotřebovali jíst a spát. Takoví človíčci na pérko a klíček.
O nějakém "ISOu" to vůbec není. Hyundai dostane přesně to, co si vyspecifikuje - objedná. Dodá kompletní seznam požadavků (specifikaci) a dle toho se dodává. Jestli jsou požadavky na produkty vyráběné pro indický trh nižší, nevím.
28. 8. 2009 23:04
Re: Tipoval bych to na Turecko
Vlastnit auditorskou firmu sice můžeš, a pokud se ještě necháš certifikovat "sám sebou", tak tvá důvěryhodnost letí hooodně rychle dolů.
Je to spíše ke škodě. Velmi jednoduše napadnutelné třetí stranou, což se bežně stává a přináší to více starostí než užitku.