Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai chystá velký elektromobil. Zaútočí na Volvo EX90

Hyundai Seven Concept
Hyundai Seven Concept
Hyundai Seven Concept
Hyundai Seven Concept
32 Fotogalerie
Marek Bednář
Diskuze (8)

Tříletý koncept Hyundai Ioniq Seven se má stát produkčním vozem ještě letos, a to s technikou Kie EV9. Je také pravděpodobné, že ponese označení s číslem 9, aby nebyl vnímán jako menší oproti konkurentům.

Zatímco Kia má v nabídce model EV9, velké šesti- nebo sedmimístné elektrické SUV, Hyundai končí u iontů 5 a 6. Podle zprávy britského webu Autocar však tento stav nebude trvat věčně. Automobilka Hyundai pracuje na vlastním ekvivalentu EV9 se jménem Ioniq a pravděpodobně stejným číslem, tedy 9.

Původně se měl jmenovat Ioniq 7; za změnou má stát obava, že by s nižším číslem potenciální zákazníci vnímali vůz jako menší než EV9, i když je ve skutečnosti na stejné úrovni. A také se stejnou technikou, což znamená verzi platformy e-GMP s 99,8kWh baterií a elektromotorem buď jen na zadní nápravě, nebo na obou nápravách.

Video placeholder
Hyundai Ioniq 5 N • Zdroj: auto.cz

V obou případech tedy patrně bude mít i obdobný výkon a dojezd, jako velká kia. To znamená 204, resp. 384 koní (150, resp. 283 kW) a dojezd až 563, resp. 505 km na jedno nabití. Očekávat se také dá podobně bohatá výbava už v základu – u kie to je např. třízónová automatická klimatizace, plně LEDkové světlomety, digitální klíč ve smartphonu nebo couvací kamera a parkovací senzory i vpředu.

Rozdíly budou samozřejmě designové, a to podle Britů – a navzdory přísně hranatému vzhledu nové santa fe – s větším množstvím křivek. Různé prvky designu konceptu Seven, který se představil před třemi lety, mají být zachovány; má se to týkat např. světelných podpisů, které tak budou odpovídat ostatním ioniqům.

Naopak interiér má připomínat ten v santa fe a samozřejmě obsahovat dva displeje spojené do jednoho panelu, stejně jako v téměř všech ostatních dnešních autech. Centrální displej na pravé straně panelu má být natočen směrem k řidiči. Ve voze také mají zůstat fyzické ovladače klimatizace, stejně jako v ostatních hyundaích, a volič převodovky bude otočný coby třetí páčka pod volantem vpravo dole.

Hyundai Ioniq 9 se má odhalit ještě letos – koncem letošního roku. Stran ceníku můžeme očekávat, že bude na podobných úrovních, jako u Kie EV9. Ta začíná těsně nad 1,7 milionu korun a pokud by ioniq 9 stál podobně, znamenalo by to náskok ve výši cca 700 tisíc korun na Volvo EX90, které také bude patřit k jeho konkurentům.

HTML box

Vstoupit do diskuze (8)