Hyundai představuje koncept Seven, studii elektrického SUV s pohovkou
Hyundai na autosalon AutoMobility LA v Los Angeles přivezl koncept Seven, který naznačuje, jak bude vypadat chystané elektrické SUV.
Studie stojí na modulární platformě pro elektromobily E-GMP (Electric-Global Modular Platform), zaujme minimalistickým designem a nabízí prý také mimořádně prostorný interiér.
Za vzdušnou kabinou stojí hlavně rozvor, který dosahuje 3,2 metru. A pomáhá i plochá podlaha, prvek, který je pro elektromobily typický. Právě plochá podlaha designéry inspirovala k vytvoření interiéru s neobvyklým uspořádáním sedadel.
V souvislosti s designem Hyundai hovoří o aerodynamicky čisté siluetě, minimalistických tvarech, široce rozkročeném postoji a dominantním vzhledu. Zajímavá jsou kola s integrovanými aktivními vzduchovými klapkami, které se vysouvají a zasouvají v závislosti na potřebě chlazení brzd nebo nízkého aerodynamického odporu vzduchu. A pozornost určitě upoutají také světlomety s parametrickými pixely.
Vnitřek designéři koncipovali s ohledem na vizi autonomní mobility. Sedadlo řidiče nese zasouvatelnou páku ručního řízení, která se schová, pokud není zapotřebí. Uvnitř pak najdeme také štíhlou přístrojovou desku s integrovanými displeji.
A protože studie vyhlížející autonomní budoucnost nemusí mít obvyklé ovládací prvky, mohl Hyundai kabinu uspořádat do podoby jakéhosi salónku. Jsou tu tedy otočná křesla, která doplňuje pohovka připomínající kus nábytku. Výbava pak zahrnuje například malou chladničku a speciální „přihrádky“, které vyčistí a naleští boty cestujících.
Prosklená střecha nese panoramatický displej OLED, který nejenže zobrazuje různé obsahy v závislosti na zálibách cestujících, ale také mění celkovou atmosféru v interiéru.
Hyundai se v kabině snažil použít co nejvíce materiálů recyklovaných nebo pocházejících z obnovitelných zdrojů, například bambusové dřevo, bio pryskyřici či měď. Karoserie je lakovaná bio lakem.
Pandemická situace zřejmě stojí za novým pojetím ventilačního systému, který prý odděluje proudící vzduch mezi cestujícími vpředu a vzadu, čímž zamezuje vzájemné nákaze mezi pasažéry. Součástí výbavy je také germicidní sterilizační zářič UVC.
Co se techniky týče, Hyundai hovoří o projektovaném dojezdu více než 483 kilometrů a rychlém nabíjení z nabíječky o výkonu 350 kW: dobití z 10 na 80 procent kapacity akumulátorů zabere údajně 20 minut. Další parametry elektrické pohonné soustavy ale neznáme.
Hyundai Seven je samozřejmě v tuto chvíli především designovým konceptem, který představuje jistý pohled na elektrickou budoucnost značky. V sériové podobě by se ze studie měl stát elektromobil Ioniq 7.