Hyundai ix35
Hyundai ix35
Hyundai ix35
Hyundai ix35
32 Fotogalerie

Hyundai Curb: Crossover pro novou generaci

Urban Activity Vehicle pro příští generaci má představovat nový koncept značky Hyundai, který má premiéru v Detroitu.

Hyundai Curb je dílem designérů z Hyundai California Design Center. Kompaktní UAV (Urban Activity Vehicle) je další evolucí designového jazyka Fludic Sculpture, v němž již byla navržena řada studií i sériových modelů korejské značky.

Koncept s kódovým označením HCD-12 má být vizí kompaktního Urban Activity Vehicle pro příští generaci zákazníků značky Hyundai a zároveň je na něm testován infotainmentový systém Hyundai Blue Link.

Inspirací pro designéry při navrhování exteriéru i interiéru se stal život v nočních klubech. Jejich snahou bylo vytvořit automobil, který by byl ideální pro tzv. generaci Y, která žije aktivním městským životem.

Karoserie čtyřmístného konceptu je dlouhá 4170 mm, široká 1800 mm, vysoká 1600 mm a má rozvor náprav 2639 mm. Čelní sklo spolu s bočními okny má díky tmavým A-sloupkům připomínat helmy, které používají jezdci na silničních motocyklech, zatímco nepřehlédnutelná maska chladiče spolu s hlavními světlomety mají působit sebevědomě.

Prolisy na bocích spolu s designem 22palcových kol vytvářejí dojem, že je Curb v pohybu, i když stojí na místě. Panoramatické zadní okno spolu s černou částí střechy odlehčuje zadním partiím a Curb především při pohledu zboku působí, jakoby měl splývavou záď.

Provedení interiéru je ještě odvážnější. Ladně tvarovaná palubní deska je plynule protažena do středové konzole, v níž jsou ovládací prvky a displeje nového infotainmentového systému Hyundai Blue Link. Ten nabízí řadu funkcí, jako je například dálkové startování motoru, sos volání, automatické ohlášení nehody v rámci asistenčního programu, ohlášení neoprávněného vniknutí do vozu nebo jeho krádež. Součástí tohoto systému je i navigace, vyhledávání benzinových stanic, servisů, restaurací a také zprávy o počasí.

Součástí výbavy konceptu je i head-up displej od společnosti Continental. Na něj se mohou mimo jiné promítat informace z navigačního systému nebo také obraz z kamer nahrazujících vnější zpětná zrcátka.

Hyundai Curb není bezzubou studií napěchovanou elektronikou a může se pochlubit i svou pohonnou jednotkou. Pod kapotou se totiž ukrývá čtyřválec 1,6 GDI s přímým vstřikováním paliva do válců a přeplňovaním turbodmychadlem. Maximální výkon tohoto motoru je 129 kW (175 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 229 Nm. S motorem spolupracuje dvouspojková převodovka a start-stop systém.

Tiskové materiály uvádí, že koncept s pohotovostní hmotností 1270 kg má mít spotřebu na dálnici pod 5,9 l na 100 km a ve městě pod 7,8 l na 100 km.