Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai dodal deset automobilů Policii České republiky

Aleš Dragoun
Diskuze (273)
Momentální popularita jihokorejských aut na českém trhu se odráží i v rozšíření flotily české policie.

Muži a ženy zákona tak budou jezdit ve vozech značky Hyundai, která tendr vyhrála. Přírůstky zatím nejsou nijak velké, výběrové řízení vypsalo Ministerstvo vnitra ČR na pouhou sedmičku automobilů nižší střední třídy a trojici terénních.

Vozový park českých policistů nakonec rozšíří praktická malá MPV ix20 a oblíbená kompaktní SUV ix35 s pohonem všech kol systému WIA Magna. Nezapomínejme, že ix20 sice spadá délkou 4,1 m spíše na horní hranici třídy malých aut, ale rozvorem 2,61 m je převyšuje, o výšce 1,6 m nemluvě.

Sedm „ix-dvacítek“ má pod kapotou známé zážehové čtyřválce 1,4 CVVT (1396 cm3) o výkonu 66 kW (90 k). Tři ix35 jsou vybaveny taktéž benzinovými motory se shodným počtem válců, ale dvoulitrovými (1998 cm3). Ty dávají největší výkon 120 kW (163 k). Policisté se s nimi samozřejmě nebudou vydávat do těžkého terénu, na to nejsou určeny.

Zástupci PČR si auta již převzali 14. prosince. Všechna jsou, jak jinak, upravena pro aktivní službu včetně nezbytného výstražného světelného a zvukového zařízení a vyvedena v aktuální stříbrné barvě s modrými a žlutými pruhy.

Spektrum služebních vozidel naší policie je tak vedle dominantních škodovek, případně dálničních Volkswagenů Passat (raritky pomiňme) zase o jednu značku bohatší.

Aleš Dragoun
Diskuze (273)
18. 12. 2012 19:43
Re: neštěstí jménem jůndaj
Tak až na těch 13 čistého máte v mnohém pravdu, ovšem nepodceňujte multiplikační efekty pane kolego... Průměrná mzda více než dvou tisíc dělníků v roce 2012 v HMMC více než 25 táců brutto. Cca 900 agenturních zaměstnanců více než 20 tisíc brutto. Vámi uváděných 13 čistého mají někteří zaměstnanci subdodavatelských firem ve kterých nefungují odbory...
Avatar - das_autos
18. 12. 2012 15:40
Re: Kvalia a prostor
Když se koukneš na zrychlení tak oproti 1,4 je o vteřinu víc a oproti 1,6 o vteřinu míň,ale pocitově to jede a jako základní motor to jede slušně a spíš má blíž k 1,6 i tím krouťákem.Korejská 1,4 je tak akorát do města,kdežto s 1,2 TSI si užiješ i meziměsto a navíc tě to neseřere.Je to prostě slušnej základní motor.
Avatar - Nerez
17. 12. 2012 22:51
Re: Quo vadis?
Duster je stejně lepší :yes: >:-[]
Avatar - Nerez
17. 12. 2012 22:50
Re: Hyundai
Tak pochybuju, že vládě nebo policii záleží na tom, které auto je designově nudné a které designově "zábavné".
To, že jsou korejské vozíky lepší a kvalitnější je tvůj názor...ale je to špatný názor, jak by řekla jedna adeptka na post první české Superstar >:-[]
17. 12. 2012 20:45
Re: Kvalia a prostor
To jsem nevyčetl, ale jel. Tahle 1.2 reaguje relativně obstojně mezi 2-3 tis otáček, tot vše, do 2 tis se moc neděje a nad 3.5 taky ne, celkovou akcelaraci na trojku do 100 km/h po vyzkoušení bych hodnotil podobně jako 1.4, 1.6 kterou znám z ix20 jede úplně jinak, to je proti tomu opravdu kalup. Právě že tsi má příliš dlouhé převody a navíc jen 5 st. převodovku, která je v pružnosti taky hendikep. Ale je fakt, že na 63 kw to jede obstojně.