Hyundai Elantra: Kompletně odhalen
Hyundai oficiálně představil šestou generaci kompaktního sedanu Elantra, na jehož premiéru postupně lákal od poloviny srpna. Automobil se zatím prezentuje v korejské specifikaci, na domácím trhu se prodává s označením Avante.
Tvary nové Elantry byly navrženy podle designérského jazyka Fluidic Sculpture, jehož jednotícím prvkem je šestiúhelníková maska chladiče. Úzké hlavní světlomety auto opticky snižují a rozšiřují. Na zveřejněných fotografiích auto vypadá elegantněji než dosud.
Výraznou mezigenerační proměnou prošel interiér. Komplikované linie předchůdce nahradily čisté a jednoduché tvary novinky. Snad jen středový panel s obrazovkou mírně natočenou k řidiči se až příliš podobá tomu v Seatu Leon.
Na korejském trhu se Avante bude prodávat se třemi motory. Z benzinových jednotek to budou 1.6 GDi (97 kW a 161 N.m) a 2.0 MPi Atkinson (110 kW a 180 N.m), turbodiesely zastoupí 1.6 VGT (100 kW a 300 N.m). Nabídka na ostatních trzích se však podle Hyundai může lišit.
Agregáty standardně spolupracují se šestistupňovým manuálem, pro benzinové jednotky bude k dispozici šestistupňový automat, vznětová šestnáctistovka bude moci být kombinována se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Podvozek Elantry/Avante tvoří vzpěry MacPherson vpředu a pevná vlečená náprava s tuhou torzní příčkou vzadu. Geometrie zavěšení a posilovač řízení byly nastaveny tak, aby vůz řidiči poskytoval větší jistotu za volantem. Zároveň však auto má být pohodlné. Zapracovalo se i na odhlučnění.
Nová Elantra je dlouhá 4.570 mm, široká 1.800 mm a vysoká 1.440 mm, rozvor náprav činí 2.700 mm. Ve srovnání s předchůdcem je tak nová generace o 20 mm delší a 25 mm širší, rozvor náprav byl zachován. Objem zavazadelníku podle metodiky VDA činí 458 litrů.
Na konstrukci nového sedanu je z 53 % použita pokročilá vysokopevnostní ocel, která zvyšuje tuhost auta a pomáhá se zvýšením bezpečnosti posádky. O bezpečnost cestujících se dále stará funkce automatického brzdění, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, sledování vozidel v mrtvých úhlech nebo asistent pro jízdu v pruzích.
Hyundai od roku 1990 prodalo více než 10 milionů exemplářů předchozích pěti generací modelu Elantra. Dnes Elantra patří mezi nejprodávanější modely korejské značky, v příštím roce chce automobilka prodat po celém světě 700.000 kusů tohoto sedanu.