Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Elantra: Kompletně odhalen

David Bureš David Bureš 9. 9. 2015 • 11:46
5
61
Elantra mezigeneračně narostla o dva centimetry. Hyundai hlásí, že ve srovnání s předchůdcem bude auto jezdit lépe.

Hyundai oficiálně představil šestou generaci kompaktního sedanu Elantra, na jehož premiéru postupně lákal od poloviny srpna. Automobil se zatím prezentuje v korejské specifikaci, na domácím trhu se prodává s označením Avante.

Tvary nové Elantry byly navrženy podle designérského jazyka Fluidic Sculpture, jehož jednotícím prvkem je šestiúhelníková maska chladiče. Úzké hlavní světlomety auto opticky snižují a rozšiřují. Na zveřejněných fotografiích auto vypadá elegantněji než dosud.

Výraznou mezigenerační proměnou prošel interiér. Komplikované linie předchůdce nahradily čisté a jednoduché tvary novinky. Snad jen středový panel s obrazovkou mírně natočenou k řidiči se až příliš podobá tomu v Seatu Leon.

Na korejském trhu se Avante bude prodávat se třemi motory. Z benzinových jednotek to budou 1.6 GDi (97 kW a 161 N.m) a 2.0 MPi Atkinson (110 kW a 180 N.m), turbodiesely zastoupí 1.6 VGT (100 kW a 300 N.m). Nabídka na ostatních trzích se však podle Hyundai může lišit.

Agregáty standardně spolupracují se šestistupňovým manuálem, pro benzinové jednotky bude k dispozici šestistupňový automat, vznětová šestnáctistovka bude moci být kombinována se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Podvozek Elantry/Avante tvoří vzpěry MacPherson vpředu a pevná vlečená náprava s tuhou torzní příčkou vzadu. Geometrie zavěšení a posilovač řízení byly nastaveny tak, aby vůz řidiči poskytoval větší jistotu za volantem. Zároveň však auto má být pohodlné. Zapracovalo se i na odhlučnění.

Nová Elantra je dlouhá 4.570 mm, široká 1.800 mm a vysoká 1.440 mm, rozvor náprav činí 2.700 mm. Ve srovnání s předchůdcem je tak nová generace o 20 mm delší a 25 mm širší, rozvor náprav byl zachován. Objem zavazadelníku podle metodiky VDA činí 458 litrů.

Na konstrukci nového sedanu je z 53 % použita pokročilá vysokopevnostní ocel, která zvyšuje tuhost auta a pomáhá se zvýšením bezpečnosti posádky. O bezpečnost cestujících se dále stará funkce automatického brzdění, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, sledování vozidel v mrtvých úhlech nebo asistent pro jízdu v pruzích.

Hyundai od roku 1990 prodalo více než 10 milionů exemplářů předchozích pěti generací modelu Elantra. Dnes Elantra patří mezi nejprodávanější modely korejské značky, v příštím roce chce automobilka prodat po celém světě 700.000 kusů tohoto sedanu.

Související články

Témata
10. 9. 2015 11:32
Dizajn fajn, ale
co auto samotne?

Korejci bodovali pomerom cena/hodnota. Elantra nema velmi co ponuknut - jazda nic moc, motoricky nic moc /ten 2-liter Atkinson - neverim, ze bude aj v EU/, detaily ako odhlucnenie a pod. pochybujem...
Ak daju taku sebavedomu cenu ako u Tuscona, tak to v EU nemusia ani ponukat...
10. 9. 2015 08:52
Re: MPi Atkinson
Jestli se nepletu, tak budou mit Atkinsonuv cyklus i nove turbomotory od Toyoty a od Hondy.
Avatar - rimow11
10. 9. 2015 08:30
Re: Různé šikmooké vozy likvidují evropské výrobce
>:D
Re: Lepší
V této diskusi zatím zaujímás pozici nejvetsího primitiva. Gratuluji.

Jinak si dovedu predstavit úroven dalsích názoru které "říkáš stále". Není to moc príjemná predstava.
Avatar - Pekelná Micinka
10. 9. 2015 02:49
Re: XE z Koreje
Nesouhlas. Čumák jednoznačně Elantra, zadek řekněme 1:1, ale víc se mi líbí také u Hyundai. [odkaz]
Články odjinud