Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Eon: Levné miniauto pro Indii

David Bureš
Diskuze (5)
Hyundai bude v Indii po boku i10 prodávat nové miniauto Eon.

Automobilka Hyundai zveřejnila první skici modelu Eon určeného pro Indii. Nové miniauto nahradí model Santro, které bylo v Evropě prodávané jako Hyundai Atos. Hyundai Eon má být oficiálně představen během letošního října.

Dosud byl za nástupce Santra považován model i10, který se v Indii rovněž prodává, představením nového automobilu, ale Hyundai dává najevo, že v Indii bude bok po boku prodávat dvě miniauta. Eon pak má být levnější než i10.

Zatímco karoserie obou aut jsou si blízké, interiéry se v mnohém odlišují. Zveřejněná skica vnitřku Eonu ukazuje zcela jinou středovou konzoli. Uvnitř má být nové Hyundai prostorné a pohodlné.

Rozvor náprav Eonu je 2.380 mm, což je stejně jako v případě i10. S délkou 3.495 mm je však Eon o 90 mm kratší než i10. Objem zavazadlového prostoru Eonu se má pohybovat okolo 218 litrů. Zavazadelník i10 má objem 225 litrů.

Přední zavěšení je tvořeno vzpěrami MacPherson, to zadní tvoří torzní příčka, což je až na detaily stejné řešení jako u i10. V závislosti na výbavě bude pohotovostní hmotnost Eonu 725 až 772kg.

Hyundai Eon bude poháněn novým tříválcem o objemu 814 cm3, který vychází ze čtyřválce 1,1i SOHC nabízeného v i10. Tříválcová jednotka poskytuje výkon 41 kW v 5500 min-1, točivý moment vrcholí hodnotou 75 Nm v 4000 min-1. Upravená pětistupňová manuální převodovka se objevila již v předchozím modelu Santra.

Mezi hlavní konkurenty Hyundai Eon lze považovat Chevrolet Spark a Maruti Suzuki Alto. Jak Spark, tak Alto se v Indii stále prodávají ve svých minulých generacích, které už v Evropě byly nahrazeny modernějšími provedeními.

David Bureš
Diskuze (5)
13. 10. 2011 13:44
Re: Eos?
Opraveno, díky za upozornění.
12. 10. 2011 11:38
Re: Co mě napadlo
To určitě ano, souhlas. Mně tohle prostě zaujalo spíš z pohledu toho, že Hyundai momentálně vyrábí v Indii dva segmentově identické a konstrukčně podobné modely. Takže jsem zauvažoval, co má asi v plánu s i10kou, případně i20kou. Jinak teď koukám, že prodej Eonu v Indii začne zítra a dealeři už nějakou dobu přijímají předběžné objednávky. Místní komentátoři předpokládají, že v základu bude na evropské poměry oholený na kost (žádné airbagy, žádné ABS...) a bude na trhu postavený proti Maruti 800 a Maruti Alto, přičemž by zároveň měl prý být o něco "hezčí" a vybavenější než Tata Nano. Měj se :-)
12. 10. 2011 10:19
Eos?
Zdravím, na začátku 6. odstavce píšete Eos místo Eon. Možná by to bylo dobré opravit - Eos je trochu jiné vozítko od jiného koncernu, než H/K .
12. 10. 2011 10:11
Re: Co mě napadlo
Je to jen logická reakce na částečný neúspěch "globálních modelů", ale není to přeci Patriku nic nového. Dělají to skoro všichni hlavní světoví hráči. Vlastně všichni, někteří pod stejnou značkou jako "lokální" model, jiní rovnou změní značku a modely se liší třeba jen drobně. Případný místní úspěch, pak automobilky nutí na postupné rozšiřování na celý trh. Příkladů jsou desítky. Toyota a Lexus(původně pouze USA-dnes globální), nebo naopak Toyota a Scion. Všemu vládne marketing a místní kupní síla. Je to takové autoglobolego.
12. 10. 2011 09:26
Co mě napadlo
Je asi fakt, že Hyundai je proti Kie hendikepovaný tím, že jeho malé modely - i10 a i20 - byly původně koncipovány s myšlenkou na chudé asijské trhy. Proti nové generaci Picanta a Ria je to dost patrné. Přitom se Hyundai chce prezentovat jako luxusnější značka než Kia (aspoň teda donedávna to tvrdil). Teď to vypadá, že Hyundai udělá lokální model pro Indii a okolí, aby si i10 a i20 uvolnil k přepracování pro náročnější trhy. V Hyundaii jsou lokální modely běžná praxe - třeba pro Čínu a Rusko.