Hyundai Grandeur: Pátá generace pro Koreu
Hyundai Motor Company představila novou generaci modelu Grandeur tento týden v Soulu při slavnostním ceremoniálu, kterého se zúčastnilo okolo 300 VIP hostů. Nový Grandeur přichází téměř šest let po uvedení předchozí generace s kódovým označením TG. Její uvedení na jihokorejský trh se odehrálo v květnu roku 2005.
Hyundai uvádí, že Grandeur je na prvním místě v prodejích mezi velkými sedany v Koreji. Od uvedení první generace v roce 1986 se jich prodalo okolo 1,25 milionu (na domácím trhu 980.000, vývoz 270.000). V pořadí již pátá generace s kódovým označením HG je výsledkem tři a půl roku dlouhého vývoje, který stál automobilku 450 bilionů jihokorejských wonů.
Podle tiskových materiálů má nový Hyundai Grandeur , jehož linky ctí aktuální designový styl Fluidic Sculpture,svým vzhledem připomínat ptáka, který půvabně plachtí po obloze.
Designem svých předních partií s hlavními světlomety z LED nový Grandeur rozvíjí vzhled velkých sedanů Genesis a Equus, přičemž druhý jmenovaný připomíná i výrazná linie zadního blatníku. Na menší Sonatu odkazuje silueta se splývavou střechou ve stylu sportovních kupé.
Nový Grandeur se ve srovnání se svým předchůdcem může kromě dynamičtějšího designu pochlubit i delším rozvorem náprav, který se prodloužil o 65 mm z 2780 mm na 2845 mm. Výsledkem tohoto prodloužení má být prostornější interiér a větší stabilita. Celková délka sedanu se přitom nemění a je 4910 mm. Šířka se oproti předchozí generaci zvětšila jen o 10 mm na 1860 mm. Výška se naopak zmenšila o 20 mm na 1470 mm.
Paleta pohonných jednotek pro jihokorejský trh obsahuje dva zážehové motory. Základní motorizaci představuje Theta II 2,4 GDI s výkonem 148 kW (201 k) a točivým momentem 250 Nm. Druhým motorem a zároveň vrcholem nabídky je šestiválec Lambda II 3,0 GDI, který disponuje výkonem 199 kW (270 k) a točivým momentem 310 Nm.
Oba motory standardně spolupracují s šestistupňovou automatickou převodovkou, jejímž prostřednictvím roztáčejí kola přední nápravy.
O bezpečnost se stará řada pokročilých systémů, včetně VDC (Vehicle Dynamic Control), VSM (Vehicle Stability Management), TPMS (systém sledování tlaku v pneumatikách), ESS (nouzový signálu) a devíti airbagů (čelní, okenní, boční v obou řadách a kolenní pro řidiče).
Součástí výbavy je například i adaptivní tempomat SCC, inteligentní parkovací asistent a telematický systém, který umožňuje majiteli komunikovat se svým vozem prostřednictvím smartphonu. Komfortní cestování má vedle navigačního systému s 8palcovou obrazovkou zajistit i panoramatické střešní okno, čalounění kůží Nappa, vyhřívaná přední i zadní sedadla a elektricky stavitelné sedadlo řidiče.
Hyundai má v plánu prodat v tomto roce 100.000 Grandeurů z toho 80.000 na domácím trhu a 20.000 mimo Koreu. V roce 2012 se má na plno rozběhnout prodej i na zámořských trzích a automobilka počítá s prodejem 120.000 vozů po celém světě.
Ceny nové generace Hyundai Grandeur se na jihokorejském trhu pohybují od 311,2 milionu do 390,1 milionu jihokorejských wonů (zhruba od 520.000 do 650.000,- Kč).
Kořeny Hyundai Grandeur sahají do roku 1986, kdy se představila první generace. Ta byla výsledkem spolupráce s japonskou automobilkou Mitsubishi a vycházela z modelu Debonaire. Na vybraných trzích včetně USA je Grandeur nabízen pod označením Azera.
Sesterským modelem nového Grandeuru je Kia Cadenza, v Koreji prodávaná jako Kia K7.