Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Grandeur: Pátá generace pro Koreu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Automobilka Hyundai uvádí na jihokorejský trh zcela novou generaci svého tradičního zástupce vyšší střední třídy.

Hyundai Motor Company představila novou generaci modelu Grandeur tento týden v Soulu při slavnostním ceremoniálu, kterého se zúčastnilo okolo 300 VIP hostů. Nový Grandeur přichází téměř šest let po uvedení předchozí generace s kódovým označením TG. Její uvedení na jihokorejský trh se odehrálo v květnu roku 2005.

Hyundai uvádí, že Grandeur je na prvním místě v prodejích mezi velkými sedany v Koreji. Od uvedení první generace v roce 1986 se jich prodalo okolo 1,25 milionu (na domácím trhu 980.000, vývoz 270.000). V pořadí již pátá generace s kódovým označením HG je výsledkem tři a půl roku dlouhého vývoje, který stál automobilku 450 bilionů jihokorejských wonů.

Podle tiskových materiálů má nový Hyundai Grandeur , jehož linky ctí aktuální designový styl Fluidic Sculpture,svým vzhledem připomínat ptáka, který půvabně plachtí po obloze.

Designem svých předních partií s hlavními světlomety z LED nový Grandeur rozvíjí vzhled velkých sedanů Genesis a Equus, přičemž druhý jmenovaný připomíná i výrazná linie zadního blatníku. Na menší Sonatu odkazuje silueta se splývavou střechou ve stylu sportovních kupé.

Nový Grandeur se ve srovnání se svým předchůdcem může kromě dynamičtějšího designu pochlubit i delším rozvorem náprav, který se prodloužil o 65 mm z 2780 mm na 2845 mm. Výsledkem tohoto prodloužení má být prostornější interiér a větší stabilita. Celková délka sedanu se přitom nemění a je 4910 mm. Šířka se oproti předchozí generaci zvětšila jen o 10 mm na 1860 mm. Výška se naopak zmenšila o 20 mm na 1470 mm.

Paleta pohonných jednotek pro jihokorejský trh obsahuje dva zážehové motory. Základní motorizaci představuje Theta II 2,4 GDI s výkonem 148 kW (201 k) a točivým momentem 250 Nm. Druhým motorem a zároveň vrcholem nabídky je šestiválec Lambda II 3,0 GDI, který disponuje výkonem 199 kW (270 k) a točivým momentem 310 Nm.

Oba motory standardně spolupracují s šestistupňovou automatickou převodovkou, jejímž prostřednictvím roztáčejí kola přední nápravy.

O bezpečnost se stará řada pokročilých systémů, včetně VDC (Vehicle Dynamic Control), VSM (Vehicle Stability Management), TPMS (systém sledování tlaku v pneumatikách), ESS (nouzový signálu) a devíti airbagů (čelní, okenní, boční v obou řadách a kolenní pro řidiče).

Součástí výbavy je například i adaptivní tempomat SCC, inteligentní parkovací asistent a telematický systém, který umožňuje majiteli komunikovat se svým vozem prostřednictvím smartphonu. Komfortní cestování má vedle navigačního systému s 8palcovou obrazovkou zajistit i panoramatické střešní okno, čalounění kůží Nappa, vyhřívaná přední i zadní sedadla a elektricky stavitelné sedadlo řidiče.

Hyundai má v plánu prodat v tomto roce 100.000 Grandeurů z toho 80.000 na domácím trhu a 20.000 mimo Koreu. V roce 2012 se má na plno rozběhnout prodej i na zámořských trzích a automobilka počítá s prodejem 120.000 vozů po celém světě.

Ceny nové generace Hyundai Grandeur se na jihokorejském trhu pohybují od 311,2 milionu do 390,1 milionu jihokorejských wonů (zhruba od 520.000 do 650.000,- Kč).

Kořeny Hyundai Grandeur sahají do roku 1986, kdy se představila první generace. Ta byla výsledkem spolupráce s japonskou automobilkou Mitsubishi a vycházela z modelu Debonaire. Na vybraných trzích včetně USA je Grandeur nabízen pod označením Azera.

Sesterským modelem nového Grandeuru je Kia Cadenza, v Koreji prodávaná jako Kia K7.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
21. 1. 2011 13:42
Re: Sedani
Já bych to jen doplnil, že Elantra se má v Česku začít prodávat v létě tohoto roku, Genesis Coupe za měsíc, Genesis v druhé polovině tohoto roku a Equus snad tento rok taky. Jinak mezi novinky tohoto roku ještě i40 kombi v červnu a i40 sedan na podzim. Dále Veloster, o kterém se na auto.cz píše. O modelu Accent v Čechách zatím není rozhodnuto.
17. 1. 2011 00:50
Re: Sedani
Pouze ty modely. kde existuje verze sedan. Některé modely na evropský trh nejdou (Accent, Forte, Elantra), jiné teprve začnou (buď zcela nové modely nebo po generační obměně):
malé: Kia Rio / Hyundai Accent
nižší střední: Kia Forte / Hyundai Elantra
střední: Kia Optima (u nás zatím předchozí generace jako Magentis, Optima do prodeje zhruba od jara 2011) / Hyundai Sonata (pro Evropu v modifikaci i40, jako první na trh verze kombi - premiéra Ženeva 2011, sedan později)
vyšší střední: Kia Cadenza (K7) / Hyundai Grandeur (Azera)
"near luxury" (nebo také "sport luxury"): Hyundai Genesis / Kia K9 (prodejní jméno neurčeno. Je už zřejmě potvrzené, že bude na RWD platformě Genesis, premiéra 2012)
"luxury": Hyundai Equus / ???
:-)
16. 1. 2011 23:49
Sedani
Tak bych si rád udělal jasno v sedanech! V malých sedenach (viz Fabia I sedan) přijde Rio (uvidíme 1.3.2011) a k němu Akcent (?) - alias RB/Sonata/Elantra - to je nepřehledné! 8-s A ještě k tomu i40! No, nějak k tomu asi pasuje Optima, ale to už zase není dvojník Akcentu! Tady v tom mám bordel :-( Pojďme výš: Grandeur - Azera (je skvělé, jak pojmenování téhož modelu odlišně podle kontinetu vytváří dojem širšího portfolia - mimochodem amíci toto dělají už desítky let, ač v rámci své země) a k němu Cadenza (s designem odkazujícím do Kvacsova období - Cee´d před FL). No a nejvýš tu trůní Genesis. K němu Kia nemá svého blížence. Asi bude překvápko!
16. 1. 2011 23:13
Re: JAGUAR XF zezadu!!!
Neřekl bych. Podstatně více shody je s Optimou.
Avatar - twistedTSD
16. 1. 2011 20:24
Re: JAGUAR XF zezadu!!!
věrná kopie... :-)