Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i10: První jízdní dojmy

Jiří Baborský Jiří Baborský 24. 10. 2013
58
94
Zobrazit náhledy (58)
Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10
Patří do nejmenší a nejlevnější automobilové kategorie, ale snaží se to nedat na sobě znát. Žádná do očí bijící úsporná opatření, dospělá výbava a důstojný jízdní projev dělají z nového hyundaie zajímavou volbu do města a okolí.

Nová generace nejmenšího hyundaie se nechce spokojit s úlohou „toho nejlevnějšího“. Svou roli bere vážně a dospěláckými manýry zdařile maskuje příslušnost k segmentu A. Příklad? Na rozdíl od trojčat – kolínských (Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo) i těch bratislavských (Škoda Citigo/Seat Mii/VW Up!) – v nové i10 nenajdeme odkryté plechy ani jiné okaté ekonomické ústupky typu výklopná zadní okénka nebo stahování okna spolujezdce tlačítkem pouze na jeho dveřích. V tomto ohledu jde o plnohodnotné auto.

Nový Hyundai i10 bere za samozřejmost šest airbagů, ESP a monitorování tlaku v pneumatikách, podrobnější specifikace se dozvíme až po nacenění pro český trh. Kdy, to přesně nevíme, ale prodej odstartuje ještě letos a podle zvyklostí bude doprovázen pětiletou zárukou.

Výroba probíhá společně s větší řadou i20 v tureckém Izmitu, jak jsme se ale na vlastní kůži přesvědčili, předsudky o kvalitě provedení nejsou namístě. V souladu se zvyklostmi uvažovaného segmentu převládají v interiéru tvrdé plasty, působí však hodnotně, jsou prosté zápachu a jejich slícování zaslouží uznání. Celkově jsme měli z pobytu uvnitř příjemný pocit, snad jen na výplni zadních dveří je černého plastu až moc. Důležitější však je, že se do každých dveří vejde velká lahev a odkládacích prostorů je po interiér všeobecně dost.

Nešetřilo se ani v případě sedadel. Ta přední jsou královsky dimenzovaná, opěradla nám sahají až nad ramena a potěší i dlouhý sedák. Figurant na fotkách měří 178 cm a „za sebe“ se usadil s dostatečnou rezervou na délku i výšku. Samozřejmě je potřeba počítat s tím, že se v malém voze sedí blíž dveřím, není to však nijak omezující – však také i10 na šířku nabrala citelných 65 mm. Solidní prostornost korunuje dobře přístupný kufr o objemu 252 litrů, tedy stejně velký, jako má citigo a spol.

Ani v pohybu nás nový prcek nepřestal překvapovat. Zaujalo nás velmi dobré odhlučnění obou nabízených motorů z moderní generace Kappa, což obzvlášť potěší u litrového tříválce. Jeho charakteristický zvuk do 4000 otáček skoro nevnímáte, ani pak ale neruší. Jedním z opatření vedoucích k tichému a klidnému běhu je přesazení klikového hřídele o 11 mm. Jak litr, tak o dvě deci větší čtyřválec se mohou pochlubit variabilním časováním všech ventilů, což se projevuje v příjemné pružnosti. Ani tříválec (49 kW, 94 N.m) se v kopcích neztratil, dvanáctistovka má ale dost navrch – o třetinu větším točivým momentem (120 N.m) a výkonem 64 kW, který přijde vhod při častějších výletech mimo město. Spotřeba do šesti litrů byla vlastní oběma agregátům i na členité testovací trase, kde jsme auta navíc nešetřili.

Pětistupňová manuální převodovka (měničový automat za příplatek) má delší dráhy, při běžném jízdním stylu ale řadí hladce, zlehka a tiše. K delší životnosti jí pomáhají karbonem potažené synchronizační kroužky. Až když jsme začali předjíždět a museli měnit stupně rychle, začala páka v kulise trochu zadrhávat a cvakat.

Široká a nízká stavba vozu (proti předchůdci je nižší o 40 mm) se podílí na solidní stabilitě v zatáčkách, celkově jsou jízdní vlastnosti důstojné a bezpečné, jen řízení by mohlo být méně gumové. ESP zasahuje brzy a citlivě, podvozek nedostane prostor k žádným

vylomeninám.

Jízda je celkově tichá a pohodlná. Výmolů na Sardinii moc nepotkáte, ale dali jsme si tu práci a proti předchůdci musíme konstatovat výrazný posun. Například Škoda Citigo je ale ještě o něco plavnější, hyundai si na krátké nerovnosti víc bouchne.

Podvozková platforma vychází z koncernového sourozence Kia Picanto, jak jsme se ale doptali, prakticky každý článek skládanky byl přepracován. Ve srovnání s předchůdcem představuje hlavní změnu uložení zadních tlumičů. U minulé i10 ležely šikmo pod úhlem 45°, nyní stojí kolmo k asfaltu, což prospělo jízdním vlastnostem i pohodlí.

Skoro teď nezávidíme většímu modelu i20. Jestli nasadí vydařený i10 dobrou cenu, může to bráškovi pěkně zavařit.

Motory pro Hyundai i10Benzin Benzin/LPG
Motor 1.0 CVVT 1.25 CVVT 1.0 CVVT
Zdvihový objem (cm3) 998 1248 998
Počet válců/ventilů 3/12 4/16 3/12
Výkon (kW při ot./min) 49/5500 64/6000 49/6200
Točivý moment (N.m při ot./min) 94/3500120/4000 90/4500
Převodovka 5° man 4° aut 5° man 4° aut 5° man
Největší rychlost (km/h) 155 145 171 163 149
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 14,9 (15,1*) 16,8 12,3 13,8 15,2
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) 4,7 (4,3*) 6,0 4,9 6,2 -
* ekoverze BlueDrive

Plusy

  • Atraktivní design
  • Kvalitní zpracování
  • Prostornost, velký kufr
  • Jisté jízdní vlastnosti
  • Velká a pohodlná sedadla
  • Pružné a úsporné motory
  • Velmi dobré odhlučnění

Minusy

  • Tvrdší na nerovnostech
  • Na hrubém asfaltu hlučnější podvozek
  • Delší dráhy řazení
  • Volant nelze nastavit podélně

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - vosicky.senior
jedna z pravd o Hujdě....
| 5. 10. 2014
hnujdaj je jak severokorejský koncentrační tábor, založen na najivitě absolventů a zastrašování, však také ty výrobky podle toho vypadají. To raději Ladu než toto
Sesadí citigo
| 1. 11. 2013
Záleží, čemu říkáš sesadit a co má být ten trůn.
Jsou lepší miniauta než Citigo i než i10, jsou i horší, u některých se můžeme hádat, které je lepší nebo horší.
Nějak tak vypovídající jsou snad jen čísla prodeje - ne o kvalitě auta, ale o ochotě lidí dát za nějakou káru nějaké peníze.
A Citigo u nás zůstane nejprodávanější, protože je to Škodovka. Ne kvůli kvalitě nebo ceně (i když třeba cenu vyloženě mimo si nemůžou dovolit ani oni).
Ovšem...
| 27. 10. 2013
Este pridam hnusny chudobny interier ala S120 a drhnuca prevodovka uz na predvadzacom aute.
Připravit, pozor, PAL....zase vedle
| 27. 10. 2013
Klames, nikde v prvom prispevku nespominas, ze hodnotis iba zadok. Do hlavy ti nikto nevidi a veta "Takže resumé - dobrý pokus, něco se asi prodá, ovšem krále třídy všichni dobře známe" urcite iba o zadku nehovori.
Si taky pomyleny Vwanatik.
Sesadí citigo
| 27. 10. 2013
To je jedine tak jasny nezmysel.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku