Hyundai i20: Po hatchbacku a kupé přijde i kombi
Pětidveřový hatchback známe už z Paříže. Je určitě dobře, že se evropští stylisté značky v Rüsselsheimu vzdali fluidních kreací a drží se nově nastolené verze 2.0. Inspiraci k černému zadnímu sloupku hledali možná ve Francii, ale budiž. Nová generace i20 s délkou 4,03 a šířkou 1,73 m se každopádně chystá své soupeře na starém kontinentu řádně potrápit.
O příchodu stylového třídveřového hatchbacku, který ovšem dostane marketingové pojmenování Coupé, už také víme. V tomto Hyundai následuje Seat. Ale pozor, u dvou karoserií nezůstane. Korejci totiž chystají i kombi! A malých praktiků je na západoevropském trhu pomálu, nabízí je vlastně jen Škoda, Seat a Renault, Peugeot je opustil a vrhl se na crossovery. Šance uspět je tedy velká. Navíc Korejci umí sklopnou zadní lavici do roviny u větších modelů, což automobilky ze starého kontinentu příliš neřeší Ale kdo ji v autě má, nedovede si ji vynachválit!
Hyundai už nechce prodávat jen 80 tisíc i-dvacítek ročně, jako tomu bylo dosud, ale o 20 až 40 tisíc víc. Alespoň podle pařížské agentury Inovev. Letos od ledna do srpna si je dle dat JATO Dynamics koupilo 52.612 zákazníků, je to o 4 % méně než loni. Na celkovém odbytu se podílí 18 %, konkurence disponuje u svých malých modelů vyššími čísly. A hlavně, oproti Fiestě, která subkompaktnímu segmentu vládne, jsou tyto hodnoty zhruba čtvrtinové. Není složité spočítat, kolik kombíků by chtěl výrobce do Evropy umístit.
To, jak se mu bude dařit, naznačí už leden, kdy odstartuje prodej pětidveřové verze, kupé přijde později a kombi jako třetí. Vývoj derivátu potvrdil i šéfdesignér z Rüsselsheimu Thomas Buerkle, zatím tedy jako jednu z dalších možností. Zákazníci takový vůz chtějí a Ale proč ne? Jen škoda, že nic podobného nemá Opel, souboj by byl ještě pikantnější. A teď pozor: podle slov šéfstylisty se zvažuje dokonce třídveřová varianta, jakýsi malý shooting brake. Nic nového, řeknete si, jenže před čtvrtstoletím byla dvoudveřová kombi spíše praktickými auty. A pak definitivně zmizela. „Tým designérů se zapojil hned na začátku při vytváření nové platformy, aby se ujistil, že navrhované proporce jsou dobré,“ řekl Buerkle o výchozím pětidveřovém modelu pro Automotive News Europe. „Rozhodli jsme se prodloužit rozvor, zvětšit šířku a snížit střechu, i20 je nyní výraznější a sportovnější.“ Buerkle také okomentoval vzhled končící generace: „Předtím byl vůz trochu plachý.“ A to ještě prošla radikální modernizací...
Možnost crossoveru zatím odmítl komentovat, ale spekuluje se o konkurentovi ve stále sílícím a populárnějším segmentu těch nejmenších. A koncept HED-9 Intrado z březnové Ženevy by klidně mohl být jeho předobrazem.
A bonbónek na závěr: Hyundai na základě i20 chystá i sportovní model nové divize N. Že půjde o třídveřovou verzi, na to můžete vzít jed! Určitě nebude mít pod kapotou jen nový přeplňovaný tříválec 1,0 l s 90 kW, ale něco silnějšího. Nezapomínejme, že se značka vrátila do mistrovství světa v rallye a v Německu díky Thierrymu Neuvillovi a chybám soupeřů poprvé vyhrála. A to stihl obrýlený Belgičan ještě zdevastovat jedno auto už při shakedownu.