Hyundai i30 Fastback chce zaútočit na Octavii. Jak je na tom s vnitřním prostorem?
Nejenom u automobilky Hyundai vědí, že velkou část úspěchu automobilu dělá jeho design. Jenom se podívejte na nové SUV Kona – na dosud fluidní korejské poměry je to docela odvaz. Jenže co i30, která chce nejen na českém trhu zatočit se Škodou Octavia? Jednou z forem útoku je nová verze Fastback, kterou jsem si ve Frankfurtu poprvé prohlédnul a musím uznat, že naživo jde o velice pohledné auto. Ale co vnitřní prostor, ve kterém i30 za českým vozem dosud zaostávala?
Po usednutí za volant nepoznáte rozdíl mezi hatchbackem, kombíkem nebo liftbackem, ve všech případech se jedná o typického zástupce segmentu nižší střední třídy s dostatkem místa v loktech i nad hlavou, pohodlnými sedadly a kvalitně zpracovaným interiérem, vzadu ale i30 tlačila pata ze všeho nejvíce. Nový Fastback je o 115 milimetrů delší než pětidveřový hatchback, rozvor náprav ale zůstal stejný.
Hyundai i30 Fastback - rozměry karoserie | |
Délka [mm] | 4455 |
Šířka [mm] | 1795 |
Výška [mm] | 1425 |
Rozvor [mm] | 2650 |
Světlá výška | 135 |
Když se 190 centimetrů vysoký řidič posadí sám za sebe, před koleny mu už nezbude prakticky žádný prostor a kvůli elegantně padající linii střechy to není žádná sláva ani nad hlavou. Neříkám, že každý musí sedět s dokonale vzpřímenými zády, v takovém případě jsem ostatně narazil hlavou do stropu, ani v uvolněné pozici to žádná hitparáda bohužel není. Fastback je navíc o 30 milimetrů nižší než hatchback a jeho podélné střešní nosníky dělají atmosféru na palubě trochu více „intimní“. Když pak vystupujete, máte co dělat, abyste se do zmíněných nosníků neudeřili hlavou.
Hodně hlídanou disciplínou je také zavazadlový prostor, jehož základní objem činí 450 litrů a po sklopení zadních opěradel získáte 1351 litrů. To je rozhodně více než u většiny hatchbacků, tedy velké plus ve srovnání s „krátkou“ i30, vstupní otvor je ale docela malý, a dokonce ani nákladová hrana ve výšce 800 milimetrů není úplně top. Kufr je relativně mělký, pod podlážku se vejde rezerva a další drobnosti můžete uložit do schránek po stranách ložné plochy, opěradla však přímo z kufru složit nelze. Dokonce i SUV Kona se navíc s nakládáním kufru nadřete méně. Má hranu o 90 milimetrů níže, a to má zvýšený podvozek…
Hyundai i30 Fastback - rozměry zavazadelníku | |
Objem zavazadelníku min/max [l] | 450/1351 |
Výška nákladové hrany [mm] | 800 |
Šířka kufru [mm] | 1050-1380 |
Délka kufru [mm] | 930 |
Délka po sklopená zadní opěradla [mm] | 1560 |
Výška pod plato [mm] | 410 |
Obecně vzato je i30 Fastback povedené auto, tedy alespoň po stránce designu. Po i30 N je to další třicítka, která se mi opravdu líbí, přestože na fotkách původně působila rozporuplně. Zároveň jde o takovou třídu samu pro sebe než pouhý konvenční liftback, což poznáte právě hlavně uvnitř. Vůz jistě bude mít úspěch, avšak zřejmě nikoliv u těch zákazníků, kteří požadují v dané třídě maximální vnitřní prostor.