Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Hyundai i30 Fastback
Hyundai i30 Fastback
Hyundai i30 Fastback
Hyundai i30 Fastback
8 Fotogalerie

Hyundai představil skutečného konkurenta Škody Octavia. i30 Fastback je tady!

Jan Mička
U současné generace Hyundaie i30 se nepočítá s třídveřovou variantou, místo ní dorazil pětidveřový Fastback. Tohle je opravdový konkurent „krátké“ Škody Octavia!

Automobilka Hyundai se v televizních reklamách ráda a často strefuje do mladoboleslavské Škody Auto, až do příchodu nové generace i30 kombi však v nižší střední třídě neměla přímého konkurenta Škody Octavia, jakkoliv u nás výchozí hatchback nazývala liftbackem. Dnes se ale v Düsseldorfu vytasila s dosud utajovaným esem. Představila totiž verzi Fastback, což není nic jiného, než další karosářská varianta i30, tentokrát s výklopnou zadní stěnou. Sestavu konkurentů nejprodávanější škodovky má tedy kompletní.

Značka ve spojitosti s novým Fastbackem hovoří o sofistikované siluetě s proporcemi typickými pro sportovní kupé, vyzdvihuje svalnaté tělo, šikmou linii střechy a dlouhou kapotu. Pod tím si člověk může představit spoustu věcí. Já kupříkladu při pohledu zezadu vidím zmenšeninu Volkswagenu Arteon s „kachním ocasem“ ve stylu Beetlu GSR.

Vůz může stát až na osmnáctipalcových kolech a linie střechy byla oproti hatchbacku snížena o 25 milimetrů. Světlá výška je o 5 milimetrů nižší a zároveň se zvětšila tuhost podvozku, to aby byl poskytnut dynamičtější jízdní zážitek. Fastback byl dokonce testován na Nürburgringu! O změně šířky karoserie Hyundai nepíše (hatchback je široký 1795 mm), zdůrazňuje však prodloužení karoserie o 115 milimetrů ve srovnání s hatchbackem, který délku měří 4340 milimetrů.

Na výběr zprvu bude mezi dvěma benzinovými agregáty. Základem se stane litrovým tříválec T-GDI s výkonem 88 kW a točivým momentem, 172 N.m, který je spojen výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou. Přeplňovaná čtrnáctistovka T-GDI nabídne 103 kW, 242 N.m a kombinaci jak s manuální šestistupňovou, tak automatickou sedmistupňovou převodovkou. Samozřejmostí je systém stop-start u obou turbobenzinů.

Později se objeví i vznětová šestnáctistovka CRDi ve verzích s 81 a 100 kilowatty. U obou bude možné volit mezi manuální šestistupňovou a automatickou dvouspojkovou převodovkou.

Bližší technické informace Hyundai neuvedl. V tuto chvíli by se samozřejmě hodilo znát dynamické parametry a objem zavazadelníku, který bude spousta zájemců srovnávat se Škodou Octavia liftback. Vůz se v prodeji objeví na začátku příštího roku za zatím nezveřejněné ceny.