Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i30: První dojmy

13. 9. 2011 • 11:19
48
61
Zobrazit náhledy (48)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Jak vypadá a jak na živo působí druhé vydání nošovického Hyundaie?

Nový Hyundai i30 naplno rozjede druhé kolo působení Korejců v Evropě. V Nošovicích se začne vyrábět začátkem příštího roku.

První generace modelu i30 je pro Hyundai v mnoha ohledech přelomová. Je prvním modelem vyvinutým podle potřeb evropských zákazníků, prvním Hyundaiem vyráběným na evropském kontinentu (konkrétně v severomoravských Nošovicích) a také prvním modelem této značky, který dokázal v Evropě dosáhnout prodejů přes 100 tisíc kusů ročně.

Nyní jsme o čtyři roky a 350 tisíc vyrobených kusů dál. Hyundai neotálí a chystá se k uvedení druhé generace i30.

Jako jediné motoristické médium v České republice se redakce Auto.cz seznámila s nástupcem česko-korejského bestselleru při oficiálním představení ve Frankfurtu. Tato událost o týden předchází světové výstavní premiéře na IAA.

Technika

Od uvedení do prodeje nás dělí ještě dobré čtyři měsíce, a tak je Hyundai zatím na podrobnosti skoupý. Přesto známe několik základních rysů.

Rozvor náprav měří u nové generace 2,7 metru. Druhé vydání i30 si tak polepšilo o 5 centimetrů, vzdálenost náprav u hatchbacku dosáhla míry, která byla zatím vyhrazena jen kombi i30cw a sedanu Elantra. Navzdory prvotním informacím si nová generace uchová víceprvkové zavěšení zadních kol se stabilizátorem. Navíc stejně jako i40 i nová i30 přechází od dosud používané tří- ke čtyřprvkové nápravě.

Šestice pohonných jednotek bude mít objem 1,4 a 1,6 litru. Nejslabším bude nová generace turbodieselu 1,4 CRDi z řady U2 (66 kW), nejsilnějším turbodiesel 1,6 CRDi (94 kW) a benzinový 1,6 GDI (99 kW).

Viceprezident Hyundai Motor Europe Allan Rushforth potvrdil, že ve hře je i downsizing – tedy nasazení menších přeplňovaných benzinových motorů. Dosud opatrný přístup vysvětluje tím, že je pro automobilku důležité nabídnout motory, o které bude zájem napříč evropským kontinentem. Nevylučuje ani možnost pozdějšího uvedení motoru s výkonem přes 100 kW.

Nové budou převodovky – manuální i automatická, obě s šesti převody. Hyundai chce nabídnout obě alternativy ke všem motorizacím.

Exteriér

Hyundai i30 v prvním vydání teprve naznačoval myšlenku fluidního designu. Na i30 s pořadovým číslem dvě už tým šéfdesignéra Thomase Bürkleho tento princip uplatnil v plném rozsahu. Výsledkem je karoserie plnějších tvarů, která se v mnoha ohledech podobá většímu modelu i40.

Především příď s rozměrnou šestiúhelníkovou maskou se zřetelně hlásí k návaznosti na i40. Na tvary předních partií plynule navazuje linie střechy a stoupající boční linky. Výrazné klenutí horní hrany bočního prosklení, skloněný zadní sloupek a krátký převis zdůrazňují kompaktní postoj hatchbacku.

Vzadu nenajdeme jediný odkaz na předchůdce. Změnila se orientace trojúhelníkového okénka v C sloupku, přibyly výrazné prolisy a prim nyní hrají příčné linie. S tím souvisí horizontální orientace koncových světel a výrazná hrana pod oknem v pátých dveřích.

Interiér

V době bytnějících hmot v interiéru Hyundai naopak sází na co největší volný objem v interiéru. Tomu se podřídil subtilní středový tunel, nízká palubní deska a výrazné vybrání ve

výplních bočních dveří.

Mnoho prvků, jako volant, navigaci nebo panel klimatizace, známe už ze stávajících modelů. Kreativita designérů se místo toho projevila ve tvarech dekorativních prvků, řešení některých ploch a prošívání sedadel.

Na špičku segmentu se řadí vnitřní šířka 147 cm ve výšce loktů – tuto hodnotu jsme naměřili v přední i zadní řadě sedadel. Místa je ale dostatek ve všech směrech, interiér se vyznačuje velmi zdařilým využitím prostoru. Přitom kabina stále dává pocit kompaktního vozu.

Cestující na zadních sedadlech ocení umístění sedáků 38 cm nad podlahou, které zaručuje dobrou oporu stehen.

Hyundai i30 - srovnání vnitřních rozměrů
Vnitřní rozměry Hyundai i30 Ford Focus Opel Astra VW Golf
Podélný prostor vpředu min/max (mm) 830 / 1060 840 / 1050 780 / 1100 800 / 1080
Podélný prostor vzadu min/max (mm) 570 / 860 630 / 880 560 / 910 610 / 920
Výška nad sedadlem - vpředu (mm) 1015 1050 1030 880
Výška nad sedadlem - vzadu (mm) 940 930 960 980
Šířka vpředu (mm) 1470 1475 1495 1460
Šířka vzadu (mm) 1470 1470 1450 1430
Délka sedáku vpředu (mm) 500 510 550 470
Délka sedáku vzadu (mm) 440 490 510 460
Výška opěradla vpředu (mm) 660 640 630 630
Výška opěradla vzadu (mm) 640 600 620 600

Zavazadlový prostor si polepšil o 10 %. 387 litrů je přístupných přes hranu ležící 68 cm nad zemí. To je v daném segmentu jedna z nejlepších hodnot, relevantní konkurence má hranu zavazadlového prostoru ve shodné výšce nebo ještě výš.

Hyundai i30 - srovnání základních rozmerů zavazadelníku
Zavazadlový prostor Hyundai i30 Ford Focus VW Golf
Délka u dna základní [mm] 775 780 800
Šířka mezi podběhy [mm] 1030 1120 1030
Výška pod platem [mm] 405 450 445
Výška nakládací hrany [mm] 680 690 685

Související články

Témata
Avatar - das_autos
4. 2. 2012 15:34
Ani jedno
Golfa nebo focuse.
26. 9. 2011 08:49
Re: MIssionL vedle tohohle skvostu vypadá jako
Mexičane, třeba já design vystudovaný nemám.
Auto si příští rok kupovat nejspíš budu.
A kromě ceny a velikosti káry bude rozhodovat mimo jiné i ten design.
A teď pozor - nepůjde o to, jak se ten design líbí těm, kdo ho vystudovali.
Půjde čistě o to, jak oslovuje mě (a ještě moji manželku, která ho taky nestudovala). Prostě aby se nám ta plechovka trochu líbila, když do ní následujících pár let budeme celkem často nastupovat a vozit se v ní.
Ale klidně si přečtu, co si o designu jednotlivých aut myslí ostatní. Může mě to i ovlivnit, ale konečné rozhodnutí je na mně.
Avatar - Guttalax
14. 9. 2011 15:48
nošodrby
MATES to budeš asi fakt jediný lakýrník na lakovně ...jinak tam stříkajú kuchaři číšnici stolaři ..........pak se korci divijú že ta kvalita je na pychú než se borec naučí tak za ty prachy 14:700kč zdrhne jinam kde mu dajú více bo už dačo umí ...lakovna... levná rekvalifikace pro borce[/quote]tak to muzes podekakova tjen jedinemu cloveku , tomu staremu vlkovi Radkovskemu a jeho bande na Pentagonu!Jako kdyz ti reknu ze jedne nejmenovany vysoce postaveny Korejec se ptal jednoho GL kolik tak berou prumerne operatori, tak ten mu rekl 16 000. a Korejec se zeptal TYDNE??? a Ten mu odvetil ze to je mesicni mzda, Korejcovi spadla celist a nevericne kroutil hlavou a odesel.. Vidis ze ani oni sami nevedi jak to cekse vedeni pece mozna i korejskym managmentem, ale je to je e jen prace manageru! humus co!!!;-)
14. 9. 2011 14:38
Pane Vaverko kvituji srovnání základních rozmerů zavazadelní
Objem není vše a pro představu využitelnosti kufru je toto mnohem lepší metoda a měla by se stát standardní součástí každého testu... :yes:
14. 9. 2011 11:29
Re: Vlny, vlnky...
Z niektorých detailov tiež neochkám, ale voči Focusu a novému Civicu má jasne navrch.
Články odjinud