Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i40 CW: První dojmy

Ladislav Čermák
Diskuze (9)
Zapomeňte na Ameriku, po kompaktních Hyundaiích se poevropšťuje i střední třída. Nástupce Sonaty namaloval tlustou čáru a pouští se rovnou do experimentů.

Podle fotografií to tak možné nevypadalo, ale setkání tváří v zamračenou tvář nepřipouští pochybnosti – tohle auto je evropštější než cokoliv předtím. Linie snad už být dynamičtější ani nemohou, a nedosti na tom – věren prostoru, který mu udělil samotný název karosářské verze (CW – crossover wagon), nechal stranou samotnou rodinnou snahu o maximální objem za každou cenu. Zbylo hodně pro potěšení oka a neskončilo to zklamáním.

Základní tvary se totiž nechaly svazovat druhem karosérie jen trochu – daleko spíše se došlo k podobné cestě, na jakou se vydal například Mercedes-Benz třídy R a ani z jedné strany nehrozí nuda. Na povrchu karosérie totiž nenajdete zřejmě jediný pravý úhel a geniálně zamaskovat se podařilo i na dnešní dobu výraznou převahu plechových bočních ploch nad prosklenými.

Dojem naživo je osvěžující, málokteré kombi se tolik odlišuje. Uvidíme, co s výraznými emocemi udělá čas, ovšem jen pomalu opadávající atraktivita menšího předskokana i30 CW svědčí o tom, že současný designér si se stárnutím ví rady.

Obdivovat se dá spousta věcí – ať už úspěšné zamaskování podobně nepříznivého poměru délky k šířce, jako u nového Superbu, či designérské parádičky typu opačného oblouku, zakončujícího linii bočních oken nebo opravdu netradičně vykrojených otvorů v předním spoileru. Být to jediným designérským podpisem, asi bychom žehrali, ovšem jako tečka za dobrou velkou prací slouží velice stylově.

Podobná přehršel dojmů čeká uvnitř – linie se vlní kolem posádky ještě výrazněji, než v i30 a dominantní kruhový ovladač už nepůsobí rušivě. Ergonomie se tu studovala, ale nijak dramaticky se nectily klasické zásady, proto se třeba řada spínačů octla na diskutabilních místech, například na spodním rameni volantu. Více ale až v prvních testech.

Pozitivním šokem je posaz vpředu – sedačky se nedají nazvat jinak než skoro perfektní. Jsou zcela optimálně tuhé, nešizené na rozměrech (49 x 63 cm) ani opěrné konstrukci a dávají pocit jistoty a komfortu – kromě vyhřívání jsou i ventilované. Spolu s optimálně tlustým a jen 368 mm velkým volantem, který lze opět vytáhnout dostatečně daleko, tvoří opravdu pohodlnou pozici i pro částečně ležícího pilota.

Jediným omezením je menší celková šířka, která je bohužel znát citelně – nedělalo se tolik kompromisů, jako ve zmiňovaném Superbu, a výsledkem je téměř kontakt s B-sloupkem. Vzadu už takové nadšení nevládne – ani přes nadstandardní rozvor se dospělý nevyhne za rozvaleným kolegou kontaktu koleny a tamější sedačky, ačkoliv jsou skoro stejně rozměrné (48 x 63 cm), zaplatily za typ karosérie a jejich opěrky nelze vytáhnout dost vysoko. K tomu klasicky maličké, vysoko umístěné okno a méně péče věnované vzhledu plastů. Ještěže nechybí vyhřívání sedaček.

Kufr neohromuje rozměrem, ale výborným tvarem a skvělou přístupností. Dno bez schodu má slušných 58 cm nad zemí, přestože pod ním skrývá plnohodnotnou rezervu. Ložná délka 114 a šířka 100 cm bohatě postačí, víko se zvedá sice jen 182 cm, ale je tak zakloněné, že to nevadí a nechybí mu elektrické zavírání. Ideálem chalupářů se CW asi nestane díky skloněné střeše, ale každodenní potřeby splní skvěle.

A to je i hlavní dojem – trefa do každodenního života se zřejmě povedla větší, než u kombíků s extrémními ložnými objemy, využitelnými dvakrát za rok při velké dovolené. Hyundai neprodal za praktické požadavky veškeré emoce, které čekají jak při pohledu zvenčí, tak za volantem.

Ladislav Čermák
Diskuze (9)
9. 4. 2011 15:10
I40 super
Hezké auto,uvidíme,jak bude vypadat sedan jinak super.
Avatar - igor77
3. 3. 2011 09:04
krásný
vzhled je jedním slovem paráda. škoda toho pitomýho kokpitu, ale zvenku nemá chybu.
tímto dostává renault (opel, ford,...) pořádnou ránu z nemilosti.
budoucnost je nadosah a bude vypadat takhle
Avatar - escorpion
3. 3. 2011 06:57
Re: i40
Mne sa páči, ale interiér na oficiálnych fotkách vyzerá lepšie ako na tých z autosalónu. Kvalita plastov bude diskutabilná podobne ako v ix35. Možno naživo to bude lepšie.

Čo sa týka priestoru, tak to bude asi obdobné. Pri osobnej skúsenosti s ix35 som zistil, že i30 je na tom s priestorom oveľa lepšie. Uvidíme ako priestorovo zaujme i40.

Chcelo by to lepšie motory a mohla by to byť zaujímavá alternatíva ku konkurencii. Hyundai už nebude lákať cenou ako v minulosti, dnešná cenová politika aj vďaka predajom je iná.
3. 3. 2011 00:12
více není vždy lépe
Po minulý a pomerně "evropsky" usedlý generaci si koreáni vyprodukovalil pecku... ale jakou? Osobně jsem docela rád potkával starou sonátu, která sice nebyla designovym pupkem světa, ale působila solidně... ta nová generace mi příjde jako prokletí... Spousta neuchopitelnejch tvarů a líbivejch řešení, ale jako celek mi to příije jako masová roláda s čokoládovou nádivkou... Ale evidentně je to východní trend... otec koupil do firmy (teda spíš mámě) kiu magentis (ještě než byl "accordovskej" facelift)... když v ní jedu, těší mě, že je to celkem pohodlně a navíc i nenápadně...zato když hodnotim novýho magentise, kterej mi ze začátku jakž takž imponoval?... podívejte se na mě... sem jinej (divnej)... prostě designovej exot... tolik rovnejch hran sem naposled viděl na základní škole v učebnici geometrie...
Avatar - kari.laz
2. 3. 2011 20:03
divné
Je to celé rozelváté, zvlněné. Všude snaha udělat nějakou kudrlinu, jen aby to zaujalo a po prvotním bumu skutek utek. Auto zaručeně zaujme, ale určitě ne kladně.