Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i40 získal EuroCarBody Golden Award za rok 2011

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 25. 10. 2011
10
66
Zobrazit náhledy (10)
Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40
Ať se vám nový fluidní design automobilky líbí nebo ne, mezi odborníky si získává nejen on svou přízeň. O lecčems hovoří nejvyšší ocenění na konferenci EuroCarBody, které ovšem hlavně bere v potaz bezpečnost.

Je to první prestižní cena pro asijského výrobce, samozřejmě vyjma japonských. O vítězi rozhodlo na pět stovek odborníků svým hlasováním. Karoserie modelu i40 je zaujala konstrukcí bezpečnostních deformačních zón, které při nehodě absorbují energii. Konference EuroCarBody se konala nedaleko německého Frankfurtu, pořádá ji ACI (Automobile Circle International), organizace největších výrobců a dodavatelů.

Hyundai porazil další devítku automobilek z Evropy a Japonska. S modelem i40 se zúčastnil vůbec poprvé a uspěl dle hesla Přišel, viděl, zvítězil. Stále ještě horká novinka získala celkem 37,98 bodů z 50 možných. Na druhém místě skončila A6 od Audi (35,86 b.), třetí pak nová třída B s trojcípou hvězdou (34,66). Porazit dvě německé automobilky je pro ambiciózní Hyundai určitě velmi prestižní záležitostí. Vlastně pět, protože mezi nominovanými vozy nechyběli ani zástupci BMW, Volkswagenu a Opelu. Jihokorejci pokořili i Ford, Mazdu, Nissan a Land Rover.

Při konstrukci karoserie bylo ve velké míře využito vysokopevnostní oceli, celá struktura používá lepší spoje a svary. Ušetřilo se tím pádem na hmotnosti, což ale zároveň znamená, že absorpce energie při nehodě je skutečně vysoká. Bezpečnost cestujících při obvyklých rychlostech je tak na špičkové úrovni.

Jeden z nejvyšších mužů Hyundai Motor Europe, její viceprezident a provozní ředitel Allan Rushforth, k této události poznamenal: Vítězství v EuroCarBody Golden Award jasně demonstruje náš závazek poskytovat nejvyšší úroveň bezpečnosti zákazníkům. Hyundai i40 nedávno získal maximální počet pěti hvězdiček v bariérových testech Euro NCAP. Poslední ocenění je důkazem, že jdeme správnou cestou. Budeme i nadále v našem úsilí ohledně ochrany cestujících pokračovat, ruku v ruce s ní se ale budou zlepšovat i výkony našich vozidel

Hyundai i40 se v tuto chvíli prodává pouze jako kombi, sedan ale přijde co nevidět, nejpozději na začátku příštího roku. I u nás zaznamenal nový model poměrně značný úspěch. V posledních měsících patří k nejúspěšnějším vozům segmentu D, tedy střední třídy, obsazuje místa těsně pod stupni vítězů. Automobilka na něj poskytuje komplexní pětiletou záruku.

Dovolte ještě malý výlet do historie a pár čísel. Hyundai Motor Company vznikla v roce 1967, po dalších deseti letech se objevily tyto vozy i v Evropě. Celá čtyři desetiletí trvalo, než se společnost vyšvihla na páté místo mezi světovými automobilovými výrobci. Momentálně jí patří šest závodů mimo Jižní Koreu včetně slezských Nošovic.

V minulém roce bylo prodáno se znakem stylizovaného H po celém světě 3,6 milionů aut, v Evropě pak zhruba desetina, 362 tisíc. To značce zajišťuje podíl 2,6 %. Nošovických i-třicítek našlo nové majitele loni na 120 tisíc. V květnu 2011 padla hranice 5 milionů prodaných vozů na starém kontinentě. Automobily této značky se prodávají v celkem 186 zemích světa, kde funguje na 5.300 dealerů.

Témata

Diskuse: Přidat názor

zrůdička
Icescent
| 26. 10. 2011
Ty jo, to už je fakt jak chudák... my tady o autech a on o "tapetování" ... neskutečné, nemám slov... :-)
Avatar - Katikakus
zrůdička
Katikakus
| 25. 10. 2011
Vito, uz jsem ti to psal nahore - kdyby ses tak drzel svych vlastnich rad jinym...
Avatar - miromen
spotřeba
miromen
| 25. 10. 2011
Ve SM měl Superb tedy stejna třida na stejne trati při stejnych podminkach o 0.5l menši spotřebu. :-!
zrůdička
_MT_
| 25. 10. 2011
Tady nejde o nějaké absolutní pořadí v nějaké schopnosti, jde hlavně o inovativnost - v materiálech (nemyšleno plasty v interiéru, ale spíš metalurgii), v návrhu deformačních zón a karoserie, ve spojovacích materiálech a postupech a v procesu výroby. Mimo jiné dostávali body také za to, jestli jsou tyto technologické a technické pokroky schopni srozumitelně prezentovat.

Rád bych si přečetl, díky kterým konkrétním inovacím který model získal body. Minulý rok vyhrála A8 s 41,11 body, což je nejvyšší dosažené skóre v historii tohoto ocenění - ve čtyřech kategoriích skončila první, v páté druhá (v materiálech ho porazilo LFA s karoserií z CFRP). Když si vezmeš, že maximum je 50 bodů, tak letošní výsledky nejsou nic světoborného. Výsledky nad 30 bodů si zaslouží pochvalu, protože jde o celkem tvrdou soutěž.
Avatar - kari.laz
zrůdička
kari.laz
| 25. 10. 2011
Čím víc se snažíš působit chytře, tím víc se ukazuje, jak to ve skutečnosti není pravda. Zkus se nad tím zamyslet a občas se držet rčení, že méně někdy znamená více, pak ti možná dojde, že tvé zbobtnalé ego je tebou samým přespříliš přeceňované.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku