Hyundai i40 získal EuroCarBody Golden Award za rok 2011
Je to první prestižní cena pro asijského výrobce, samozřejmě vyjma japonských. O vítězi rozhodlo na pět stovek odborníků svým hlasováním. Karoserie modelu i40 je zaujala konstrukcí bezpečnostních deformačních zón, které při nehodě absorbují energii. Konference EuroCarBody se konala nedaleko německého Frankfurtu, pořádá ji ACI (Automobile Circle International), organizace největších výrobců a dodavatelů.
Hyundai porazil další devítku automobilek z Evropy a Japonska. S modelem i40 se zúčastnil vůbec poprvé a uspěl dle hesla Přišel, viděl, zvítězil. Stále ještě horká novinka získala celkem 37,98 bodů z 50 možných. Na druhém místě skončila A6 od Audi (35,86 b.), třetí pak nová třída B s trojcípou hvězdou (34,66). Porazit dvě německé automobilky je pro ambiciózní Hyundai určitě velmi prestižní záležitostí. Vlastně pět, protože mezi nominovanými vozy nechyběli ani zástupci BMW, Volkswagenu a Opelu. Jihokorejci pokořili i Ford, Mazdu, Nissan a Land Rover.
Při konstrukci karoserie bylo ve velké míře využito vysokopevnostní oceli, celá struktura používá lepší spoje a svary. Ušetřilo se tím pádem na hmotnosti, což ale zároveň znamená, že absorpce energie při nehodě je skutečně vysoká. Bezpečnost cestujících při obvyklých rychlostech je tak na špičkové úrovni.
Jeden z nejvyšších mužů Hyundai Motor Europe, její viceprezident a provozní ředitel Allan Rushforth, k této události poznamenal: Vítězství v EuroCarBody Golden Award jasně demonstruje náš závazek poskytovat nejvyšší úroveň bezpečnosti zákazníkům. Hyundai i40 nedávno získal maximální počet pěti hvězdiček v bariérových testech Euro NCAP. Poslední ocenění je důkazem, že jdeme správnou cestou. Budeme i nadále v našem úsilí ohledně ochrany cestujících pokračovat, ruku v ruce s ní se ale budou zlepšovat i výkony našich vozidel
Hyundai i40 se v tuto chvíli prodává pouze jako kombi, sedan ale přijde co nevidět, nejpozději na začátku příštího roku. I u nás zaznamenal nový model poměrně značný úspěch. V posledních měsících patří k nejúspěšnějším vozům segmentu D, tedy střední třídy, obsazuje místa těsně pod stupni vítězů. Automobilka na něj poskytuje komplexní pětiletou záruku.
Dovolte ještě malý výlet do historie a pár čísel. Hyundai Motor Company vznikla v roce 1967, po dalších deseti letech se objevily tyto vozy i v Evropě. Celá čtyři desetiletí trvalo, než se společnost vyšvihla na páté místo mezi světovými automobilovými výrobci. Momentálně jí patří šest závodů mimo Jižní Koreu včetně slezských Nošovic.
V minulém roce bylo prodáno se znakem stylizovaného H po celém světě 3,6 milionů aut, v Evropě pak zhruba desetina, 362 tisíc. To značce zajišťuje podíl 2,6 %. Nošovických i-třicítek našlo nové majitele loni na 120 tisíc. V květnu 2011 padla hranice 5 milionů prodaných vozů na starém kontinentě. Automobily této značky se prodávají v celkem 186 zemích světa, kde funguje na 5.300 dealerů.