Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Hyundai ix35
Hyundai ix35
Hyundai ix35
Hyundai ix35
6 Fotogalerie

Hyundai Intrado: Vodíkový crossover s vizáží atleta

Aleš Dragoun
Hyundai nám konečně servíruje fotky skutečného konceptu crossoveru Intrado. Představí se na začátku března v Ženevě.

První skica nové studie byla uvolněna již v prosinci 2013. Co se týče designu, rozvíjí dále jazyk Fluidic Sculpture ve verzi 2.0, který byl předveden již na nejnovějším sedanu Genesis. Navrhlo jej stylistické centrum v Rüsselsheimu. Jedná se o v pořadí devátý koncept pocházející z Německa, čemuž odpovídá i interní kód HED-9 (Hyundai European Design číslo 9). Určitě měl však hlavní slovo při schvalování konečných tvarů ředitel designu obou koncernových značek Peter Schreyer. Jméno Intrado pochází z označení spodní strany leteckého křídla, která produkuje vztlak.

Vůz svým exteriérem určitě zaujme. Komplikované „plovoucí“ linky a prolisy známé ze sériových modelů jsou pryč. Svůj asijský původ hlavně předními, jakoby zamračenými úzkými diodovými světly rozhodně nezapře, ale HED-9 působí až svalnatě a velmi dynamicky. Šestiúhelníková maska je mohutná stejně jako u zmíněného Genesisu, ale oproti němu postrádá chrom. Třeba krátká záď s vypouklým oknem vypadá hlavně z bočního pohledu velmi efektně. Hodně zajímavé jsou zadní dveře se skrytými klikami, automobilka bohužel zatím neodhalila další fotografie, takže nevíme, zda se čirou náhodou neotevírají proti směru jízdy. Koncová světla tvaru písmene C také využívají nejmodernější techniku. Rozměry zůstávají tajemstvím, auto má být zhruba 4,4 m dlouhé. Interiér rovněž hraje na sportovní notu nejen barevnou kombinací, ale i například tvarem volantu.

Základem auta je lehká konstrukce z pokročilých materiálů, zejména uhlíkových kompozitů. Intrado pokračuje v propagaci vodíkových palivových článků. Ty se neustále zmenšují. Připomeňme, že Hyundai malosériově v jihokorejském Ulsanu vyrábí model ix35 Fuel Cell, do příštího roku jich má vzniknout zhruba tisícovka. K jeho pohonu slouží elektromotor se 100 kW. Vozidlo je schopné ujet na jedno tankování až 594 km, do dvou nádrží u zadní nápravy se přitom vejde 5,64 kg vodíku. Jejich naplnění probíhá v řádu několika minut. Automobil přitom dosahuje maximální rychlosti až 160 km/h. Patnáct vozů jezdí od června 2013 i v Evropě, konkrétně v Kodani, hlavním městě Dánska.

Vraťme se ale zpět k Intradu. Premiéru si odbude na autosalonu v Ženevě a je vybaveno novou generací palivových článků. Spekuluje se už i o tom, že by případná produkční verze mohla právě ix35 nahradit. Pochopitelně včetně modelů s konvenčními spalovacími motory, ať už na benzin či naftu.. Není to vyloučené, vždyť současná řada má za sebou čtyři roky života včetně decentního faceliftu.