Hyundai mění strategii: Po zvýšení kvality chce zvýšit výrobu
Jihokorejský koncern Hyundai se v posledních letech bránil další expanzi výroby, výsledkem čehož je i nedostatek vozů pro vybrané trhy. Nyní ale výrobce svoji strategii mění a hodlá výrobu opět rozšířit.
Vedení Hyundai v rámci prací na dlouhodobých plánech si nechalo zpracovat studie, které mají ukázat, kde se vyplatí výrobu rozšířit. Jednou z možností je výroba v Mexiku, kam aktuálně expandují mnozí výrobci (například Audi), druhou možností je výstavba další továrny v Číně. Realizace nového čínského závodu je údajně blízko, o jeho výstavbě by se mohlo rozhodnout ještě letos.
O zastavení expanze rozhodl před dvěma lety prezident automobilky Chung Mong Koo, který se obával toho, že další růst výroby by ohrozil kvalitu zpracování vyráběných aut. Podobný problém potrápil například Toyotu na začátku třetího milénia. I z toho důvodu Toyota tak často svolává miliony svých aut kvůli větším či menším trablům.
Zvyšování výroby u koncernu Hyundai aktuálně zajišťuje především zavádění nočních směn. Nové továrny jihokorejský výrobce naposledy otevřel v roce 2012, tehdy byla spuštěna výroba ve dvou nových závodech v Brazílii a Číně.
Na kvalitu bude kladen důraz i nadále, vedení Hyundai si je ale nyní kvalitou svých automobilů jisté natolik, že se už nebrání další zvýšení výroby.
Továrny automobilky v současnosti pracují na plné obrátky, některé závody dokonce údajně pracují na vyšší výrobní kapacitu, než na kterou jsou navrženy. Takový stav z dlouhodobého hlediska není udržitelný.
Nedostatečná kapacita navíc znamená, že Hyundai nestačí vyrábět dostatek aut. Výrobce například nebyl schopen zajistit dostatečný počet exemplářů modelů Veloster, Genesis Coupé a Elantra pro Evropu, a tak tyto vozy na českém trhu skončily. Podobný problém v minulosti trápil i Kiu Optima.
Rozšíření výroby navíc pomůže koncernu Hyundai snížit závislost na domácích jihokorejských továrnách. Tím by zmírnil dopady zdejší silné měny a vysokých nákladů na pracovní sílu. Z těchto důvodu se z Koreje pomalu stahuje i General Motors.