Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai: modernizované Santa Fe v prodeji

Ondřej Láník
Diskuze (10)
Loňský boom korejských SUV má na svědomí Tucson, ale starší a větší Santa Fe se nadále bude ucházet o své zákazníky. Právě teď se na náš trh dostává jeho modernizované provedení.

Loňský boom korejských SUV má na svědomí Tucson, ale starší a větší Santa Fe se nadále bude ucházet o své zákazníky. Právě teď se na náš trh dostává jeho modernizované provedení.

Hyundai se v minulém roce vyšvihl na šesté místo mezi automobilovými značkami na českém trhu. Výrazně mu k tomu pomohla široká nabídka atraktivních SUV. Tím nejvíce žádaným se stal v posledních měsících roku 2004 Tucson (prodáno 149 osobních + 135 užitkových verzí), ale za celý rok bylo prodáno více větších SantaFe (celkem 459 ks, z toho 289 ks užitkových). Po modernizaci největšího offroadu Terracan (loni prodáno 45+81 ks) se dočkal omlazení také model Santa Fe.

Nová je přední maska, která vozu dodává výraznější vzhled, dominantně se pak na ní vyjímá především logo, charakteristické písmeno H. Další změny vnějšku jsou zaznamenatelné nejen zezadu (nové ztvárnění nárazníku a zadních dveří, změněná struktura zadních světel ap.), ale i z boku (výrazné plasty v dolní části karosérie po celé její délce). O přízeň zákazníků se budou ucházet i dvě zcela nové barvy karosérie – světle hnědý a světle modrý metalický lak.

Další změny u nového modelu Santa Fe jsou vysledovatelné v interiéru. Ten se bude od nynějška prezentovat v dvoubarevném tónu. Výrazněji jsou pojaty i hlavní ukazatele pod volantem, displej palubního počítače a další drobnosti - kupříkladu v loketní opěrce zadních sedadel přibyl držák na dva nápoje.

Po technické stránce zůstává Santa Fe i nadále automobilem pro jízdu po asfaltové i polní cestě. U motoru 2,0 CRDi se systémem VGT je v běžném provozu veškerý výkon přenášen na přední kola, pokud se však změní jízdní podmínky na přenášený točivý moment, řídící jednotka otevře cestu přenesu výkonu v optimální kombinaci na všechna čtyři kola. Novinkou je u motoru 2,0 CRDi VGT je možnost manuálního uzamčení stálého pohonu na přední i zadní nápravu v poměru 50:50 tlačítkem 4WD lock umístěným na přístrojové desce. Ostatní verze mají stálý pohon všech kol s rozdělením točivého momentu v poměru 60:40.

Modernizované Santa Fe je na českém trhu nabízeno se dvěma zážehovými a dvěma vznětovými motory a ve třech úrovních výbavy. Santa Fe v úrovni výbavy ACTIVE 4x4 je v nabídce se vznětovým motorem 2,0 CRDi a pětistupňovou manuální převodovkou v ceně 749.900 Kč s DPH (v provedení pro kategorii N1 za 648.158 Kč bez DPH).

Dále ve verzi DYNAMIC 4x4 a zážehovým motorem 2,4i a pětistupňovou manuální převodovkou stejně tak, jako se vznětovým motorem 2,0 CRDi s manuální či automatickou převodovkou.

Nejvyšším stupněm výbavy je verze ELEGANCE 4x4, kde je navíc oproti verzi DYNAMIC 4x4 ještě v nabídce zážehový motor 2,7 V6 se čtyřstupňovou automatickou převodovkou s možností sekvenční volby. U všech zde uvedených verzí je možná úprava pro kategorii N1. Stejně jako na ostatní vozy značky Hyundai je i na Santa Fe poskytována záruka 3 roky bez omezení počtu ujetých kilometrů.

Ondřej Láník
Diskuze (10)