Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai na Pikes Peak dominoval. Ioniq 5 N si odnáší hned dvě vítězství

Daniel Fuglevič
Diskuze (3)

Ostrý elektrický crossover od Hyundaie dále potvrzuje své schopnosti i v závodním nasazení. Úspěch nejspíš zajistí, že se značka do vrchařského závodu vrátí s elektromobilem i příští rok.

Zatímco Ford byl na letošním 102. ročníku mezinárodního závodu Pikes Peak International Hill Climb vůbec nejrychlejší (Romain Dumas za volantem F-150 Lightning SuperTruck stanovil čas 8:53,553), také tovární tým Hyundaie mohl na vrcholu hory v Coloradu zaslouženě slavit. Upravené i sériové elektromobily Ioniq 5 N dojely ve svých kategoriích na prvních příčkách a rovněž stanovily rekord.

Video se připravuje ...

Dani Sordo, španělský pilot týmu Hyundai Motorsport ve WRC, na dvacetikilometrové trase za volantem závodního speciálu Ioniq 5 N TA Spec dosáhl času 9:30,852. První místo ve třídě „exhibition class“ tedy rovněž zkombinoval s rekordem v kategorii upravených elektrických SUV/crossoverů.

Modifikovaný Ioniq 5 N TA Spec (TA – Time Attack) vychází z nejnovějšího elektrického crossoveru, jehož zadní elektromotor inženýři ještě vyladili, čím systémový výkon vzrostl z původních 650 na 687 koní (505 kW). Kromě očividného rozšíření karoserie a okřídlení masivním předním splitterem a velkým křídlem vzadu se speciál pyšní také novými tlumiči, závodní brzdovou soustavou nebo slicky od Yokohamy.

Zcela sériový Ioniq 5 N poté exceloval právě ve třídě produkčních elektrických SUV/crossoverů, kde s ním Ron Zaras, nováček na Pikes Peak, zajel letos nejrychlejší čas 10:49,267. Stačilo však opravdu málo a Hyundai by si rovněž připsal celkový rekord mezi produkčními SUV/crossovery – ten od roku 2018 drží dvanáctiválcové Bentley Bentayga s časem 10:48,902.

Hyundai dodává, že letošní úspěch na Pikes Peak utvrdil automobilku v pokračujícím vývoji elektrických ústrojí, především v rámci sportovní divize Hyundai N. Do budoucna tak uvede další speciální verze svých elektrických modelů odrážející nasbírané poznatky z motorsportu.

Daniel Fuglevič
Diskuze (3)

Doporučujeme

26. 6. 2024 10:09
Re: Dominoval??
Však titulek je nejduležitější....aby nalákal na nesmysl :)
25. 6. 2024 17:50
Re: Dominoval??
Oslavný je jen titulek, v článku je vše zmiňované uvedeno
25. 6. 2024 12:27
Dominoval??
Jak Hyundai dominoval? Vždyt přijel o víc jak 3/4 minuty později než první?
Tak, že oslavný článek na Hyundai a na prvního nic?.....pěkně zaplacené..

Hyundai byl 3ti a 8mí.....jen at víte.