Hyundai odkryl karty. Na novém základu může postavit prakticky cokoliv
Hyundai představuje strategii pro následující roky. Většina obsahu se pochopitelně točí kolem elektrifikace
Den investorů využila jihokorejská automobilka Hyundai k prezentaci cílů směřujících k elektrifikaci. Strategie „Hyundai Motor Way“ má výrobci přinést vedoucí postavení v oblasti elektromobilů s čímž mají pomoci závratné investice, nová platforma, revoluční baterie NCM (nikl-mangan-kobalt) a LFP (lithium-železo-fosfát) a umělá inteligence. Pojďme se na to podívat postupně.
Společnost se rozhodla, že pro realizaci strategie Hyundai Motor Way vyčlení v přepočtu 1,847 bilionu korun, z čehož 604,3 miliard korun je určeno výhradně na elektrifikaci. To jsou částky, které si většina z nás nedokáže dost dobře představit. Kam tyto finance konkrétně poputují?
Velkou položkou je bezesporu elektrická platforma druhé generace, která nese označení IMA. Ta v budoucnu nahradí globální modulární platformu E-GMP oproti níž má v několika ohledech značné výhody, včetně větší variability. „U druhé generace platformy přesahuje spektrum vyvíjených vozidel segment středně velkých SUV pokrytý současným systémem E-GMP. Nová platforma zahrnuje téměř všechny třídy vozidel od malých a velkých SUV přes pickupy až po vlajkové lodi značky Genesis,“ vysvětluje Hyundai v tiskové zprávě.
Očekává se, že IMA umožní standardizaci modulů a dílů mezi jednotlivými modely, což přinese značný pokrok v porovnání se současným systémem a umožní maximální snížení nákladů.

Dále nám bylo oznámeno, že druhá generace integrované platformy bude využívat různé druhy akumulátorů včetně nové generace akumulátorů NCM a LFP. Pokud jde o baterie LFP, společnost hodlá kolem roku 2025 poprvé představit jednotky se „zvýšenou hustotou energie a lepší účinností při nízkých teplotách“.
Inženýři jihokorejské automobilky rovněž testují různá tvarová řešení a uspořádání akumulátorových sad, aby rozšířila možnosti jejich využití. Velkou roli bude v tomto ohledu hrát umělá inteligence, které výrobce svěří správu baterií - slibuje si od toho především zvýšenou bezpečnost.
„Kromě těchto hardwarových vylepšení umožní modulární architektury a platforma nové generace kompatibilitu softwarových architektur, jež podpoří strategii softwarově definovaného vozidla skupiny Hyundai Motor. Cílem společnosti je vybudovat ekosystém pro aplikace použitím otevřeného operačního systému a integrací řídicích jednotek, včetně funkcí pro autonomní jízdu úrovně 3 a vyšší, vysokovýkonných polovodičů a zdokonalených bezdrátových aktualizací OTA (Over-the-Air),“ uvádí automobilka.