Hyundai představuje elektrický patrový autobus z vlastního vývoje
Zcela nový patrový autobus značky Hyundai s čistě elektrickým pohonem zaujme svým pohonným systémem, dojezdem, časem dobíjení baterií i komfortem poskytovaným cestujícím.
Hyundai svůj nový patrový autobus s elektrickým pohonem představilo v rámci veletrhu „Land, Infrastructure and Transport Technology Fair“ v Koreji, pořádaného ve dnech 29. až 31. května letošního roku. Veletrh pořádá společnost Hyundai ve spolupráci s korejským ministerstvem pro venkov, infrastrukturu a dopravu.
Elektrický patrový autobus značky Hyundai je výsledkem 18měsíčního projektu, zahájeného v roce 2017 s podporou korejského ministerstva pro venkov, infrastrukturu a dopravu.
Hyundai uvádí, že jeho elektrický patrový autobus má celkovou délku 12.990 mm a výšku 3995 mm. Pohonný systém využívá u první poháněné nápravy elektromotory o výkonu 240 kW umístěné v nábojích kol a další elektromotor roztáčí kola druhé poháněné nápravy. Toto řešení má minimalizovat ztráty elektrické energie.
Potřebnou energii elektromotorům poskytují kapalinou chlazené lithium-polymerové akumulátory s vysokou účinností a kapacitou 384 kWh, které umožňují maximální dojezd až 300 km na jedno nabití. Kompletní nabití trvá 72 minut.
Hyundai pro zvýšení jízdního komfortu použilo u první poháněné nápravy nezávislé zavěšení kol. Systém řízení zadních kol, který spolupracuje s řízením první nápravy, má přispívat k lepší ovladatelnosti vozidla.
Autobus pojme až 70 cestujících, z nichž může být 11 usazeno na sedadlech v přízemí, zatímco v patře je 59 sedadel. K dispozici jsou dvě místa s upevňovacími prvky pro dva invalidní vozíky. Nastupování hendikepovaných osob a cestujících s omezenou pohyblivostí usnadňuje automaticky výsuvná rampa a nízkopodlažní konstrukce dvoupodlažního autobusu.
Samozřejmostí pro moderní elektrický autobus je řada asistenčních systémů, zvyšující bezpečnost jeho provozu. Zmínit lze stabilizační systém VDC (Vehicle Dynamic Control), asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) nebo asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist).
Zdroj: Hyundai Motor Czech s.r.o.