Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai představuje elektrický patrový autobus z vlastního vývoje

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)

Zcela nový patrový autobus značky Hyundai s čistě elektrickým pohonem zaujme svým pohonným systémem, dojezdem, časem dobíjení baterií i komfortem poskytovaným cestujícím.

Hyundai svůj nový patrový autobus s elektrickým pohonem představilo v rámci veletrhu „Land, Infrastructure and Transport Technology Fair“ v Koreji, pořádaného ve dnech 29. až 31. května letošního roku. Veletrh pořádá společnost Hyundai ve spolupráci s korejským ministerstvem pro venkov, infrastrukturu a dopravu.

Elektrický patrový autobus značky Hyundai je výsledkem 18měsíčního projektu, zahájeného v roce 2017 s podporou korejského ministerstva pro venkov, infrastrukturu a dopravu.

Hyundai uvádí, že jeho elektrický patrový autobus má celkovou délku 12.990 mm a výšku 3995 mm. Pohonný systém využívá u první poháněné nápravy elektromotory o výkonu 240 kW umístěné v nábojích kol a další elektromotor roztáčí kola druhé poháněné nápravy. Toto řešení má minimalizovat ztráty elektrické energie.

Potřebnou energii elektromotorům poskytují kapalinou chlazené lithium-polymerové akumulátory s vysokou účinností a kapacitou 384 kWh, které umožňují maximální dojezd až 300 km na jedno nabití. Kompletní nabití trvá 72 minut.

Hyundai pro zvýšení jízdního komfortu použilo u první poháněné nápravy nezávislé zavěšení kol. Systém řízení zadních kol, který spolupracuje s řízením první nápravy, má přispívat k lepší ovladatelnosti vozidla.

Autobus pojme až 70 cestujících, z nichž může být 11 usazeno na sedadlech v přízemí, zatímco v patře je 59 sedadel. K dispozici jsou dvě místa s upevňovacími prvky pro dva invalidní vozíky. Nastupování hendikepovaných osob a cestujících s omezenou pohyblivostí usnadňuje automaticky výsuvná rampa a nízkopodlažní konstrukce dvoupodlažního autobusu.

Samozřejmostí pro moderní elektrický autobus je řada asistenčních systémů, zvyšující bezpečnost jeho provozu. Zmínit lze stabilizační systém VDC (Vehicle Dynamic Control), asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) nebo asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist).

Zdroj: Hyundai Motor Czech s.r.o.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)

Doporučujeme

2. 6. 2019 00:11
Re: komik
Naviac nám pod nos strčili len maľovánku s pekným nápisom a pár suchých "informácií" v texte. Myslím, že to až tak horúce nebude.
Inak zaujala ma stredná náprava náprava, planétové prevody v nábojoch kolies sa minimálne u autobusov už nejaký čas nenosia. nebudú tie obrázky predsa len trošku staršieho dáta?
Avatar - wakantanka
1. 6. 2019 09:41
Re: Holý nesmysl
A netreba zabúdať ani na povinné prestávky v riadení vozidla. To tiež pridá čas na nabíjanie.
31. 5. 2019 18:05
komik
Do města nebo na příměstské trasy fajn... přeci jen autobus občas stojí a může nabíjet na konečné a tím se rádius prodlouží.. Ale nakrmit ty baterky za 1.25 hod znamená nabíječku aspoň 300kw, tj 0,3 mw! To by musely být hodně tlustý dráty a vlastní elektrárna :). Nebo asi počítají s paralelním zapojením 3-4x 100kw nabíječek :-O takže na supercharger napříč, vytlačit všechny osobáky…
31. 5. 2019 14:55
Re: Holý nesmysl
To je autobus urceny do mesta. Ale kdyz jsme u toho: uz dlouho jsem takovym autobusem nejel, ale co si pamatuju tak bylo nekolik curacich zastavek, ktere kvuli frontam na zachodech nebyly zas tak kratke, takze mozna i to nabijeni by se dalo stihnout.
31. 5. 2019 14:32
Holý nesmysl
Takže při zimní cestě do Itálie na lyže (cca 800 km), budeme vzhledem k zapnutému topení stavět minimálně 4 x kvůli nabíjení. Takže cesta nepotrvá 11, ale 13 - 14 hodin. To se určitě vyplatí. A ještě si to zaplatíme v daních, protože budou nabíjet zdarma. Fakt super.!!!