Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai představuje novou generaci i20 WRC. Dožene náskok Volkswagenu?

David Bureš
Diskuze (7)
Druhá generace Hyundaie i20 pro WRC bude chtít být úspěšnější než předchůdce. Stájoví jezdci novince věří.

Hyundai nasadí v příští sezoně do světového šampionátu v rallye druhou generaci modelu i20. Automobilka novinku už během letošního ročníku pečlivě testovala, když s ní najezdila 8.000 kilometrů, až nyní však odhalila její definitivní podobu.

Podle platných pravidel bude pod kapotou nové i20 pracovat turbodmychadlem přeplňovaná šestnáctistovka s přímým vstřikováním, která bude naladěna na 224 kW. Točivý moment bude vrcholit hodnotou 400 N.m, o přenos síly na všechna čtyři kola se postará šestistupňová sekvenční převodovka.

Přední i zadní nápravu rallyeové i20 tvoří vzpěry McPherson s nastavitelnými tlumiči. O zastavení se postarají ventilované kotouče od Bremba se čtyřpístkovými třmeny. Na asfaltových tratích budou použity 355mm kotouče, na šotolině se bude jednat o 300mm. Pneumatiky dodá tak jako v letošní sezoně Michelin, na rozdíl od Formule 1 si týmy WRC mohou vybrat svého dodavatele.

Auto je dlouhé 4.035 mm, široké 1.820 mm a vysoké 1.420 mm, rozvor činí 2.570 mm. I s pilotem a spolujezdcem uvnitř váží i20 WRC asi 1.360 kilogramů.

Hyundai nasadí ve všech závodech nadcházející sezony alespoň tři vozy. Na Rallye Monte Carlo se představí dvě nové i20 WRC a jedna stará, kompletní trojice nových aut se objeví až ve Švédsku. Za volanty budou usedat Dani Sordo, Hayden Paddon a Thierry Neuville, kteří v barvách Hyundaie závodili už letos. Trio bude sdílet vozy se závodními čísly 3, 4 a 20, přičemž v rámci týmové strategie mohou pokaždé usednout do jiného auta. Na vybraných závodech se objeví i Kevin Abbring, který pomáhá při testování chystaného speciálu podle specifikace R5.

Ze slov představitelů stáje vyplývá, že se Hyundai chce zaměřit hlavně na konstruktérský titul. V souboji o titul mistra světa totiž budou mít jezdci volné ruce. „Jsem přesvědčen, že máme nejvšestrannější jezdeckou sestavu ve WRC a chceme ji využít v náš prospěch. Všichni budou mít rovnou příležitost v šampionátu jezdců,“ říká šéf týmu Hyundai Motorsport Michel Nandan.

Hyundai se do světového šampionátu v rallye vrátilo jako plnohodnotný tým v roce 2013, od té doby používalo speciál postavený na základech předchozí generace modelu i20. Dosavadní i20 WRC bylo třídveřovým hatchbackem, novinka však používá pětidveřovou karoserii.

Předcházející i20 WRC zvládla za svoji kariéru vyhrát v jediném závodě série WRC, a to v loňské německé rallye. Cílem její nástupkyně je samozřejmě vyhrávat častěji. Jezdci se shodují na tom, že novinka je povedeným autem, podle jejich názoru je rychlejší než předchůdce. „V dosavadních testech jsme ve srovnání s předchozí verzí udělali ve všech oblastech velký krok. Navíc lépe sedí mému stylu jízdy,“ říká novozélandský jezdec Hayden Paddon.

Sezona 2016 bude ve WRC poslední podle dosavadních pravidel. Pro rok 2017 se totiž chystají výrazné změny, rallyeové vozy budou kvůli zatraktivnění závodů rychlejší, a to díky lepší aerodynamice a silnějším motorům.

David Bureš
Diskuze (7)
9. 12. 2015 20:05
jízda jak lada vesta
To jezdi skoro jak Lada Vesta

ps: naskok VW rozhodne nedozene
9. 12. 2015 18:50
Re: Nikdo nemůže dohnat náskok VW, protože
WTCC těžko říct. Mluvilo se o tom, že se chtějí věnovat od příštího roku jen jednomu závodění, takže pokud to nepřehodnotí, tak mi z toho vychází, že v roce 2017 ve WTCC nebude. Možná už je ani nebaví ta dominance a budou chtít zvednout hozenou rukavici od VW v rally.

V rally si dávají pauzu a budou vyvíjet nový auto pro rok 2017, kdy se vrátí. Co se týče Loeba, tak těžko říct, na návrat to taky moc nevidím, leda tak na nějaký domací rally.
9. 12. 2015 18:34
Re: Nikdo nemůže dohnat náskok VW, protože
No když se podívám na závěrečné výsledky letošního roku a i takové mladé kopyto jako Mikkelsen dokáže skončit třetí s velkým náskokem na další daleko zkušenější a nepochybně rychlejší jezdce, tak je jasné, že náskok VW je jak v Ogierovi tak v Polu, které je jasně nejrychlejší a zároveň i nespolehlivější současné WRCčko.
Avatar - TeeJay
9. 12. 2015 18:00
Re: Nikdo nemůže dohnat náskok VW, protože
Citroen pojede WTCC i WRC? Každopádně si ale myslím, že Loeb do konfrontace s Ogierem nepůjde.
9. 12. 2015 17:55
Re: Nikdo nemůže dohnat náskok VW, protože
Oba zapomínáte na to, že se v roce 2017 vrátí i Citroen a ten rozhodně má potenciál postavit rychlejší auto než VW. To, že jezdil poslední roky za VW bych nebral moc v potaz, protože nebyla jasná jeho budoucnost a byla ve hře i varianta úplného konce Citroenu v rally.