Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai prodal v prvním čtvrtletí rekordní počet automobilů

redakce AUTO.CZ
Diskuze (3)
Největší jihokorejská automobilka Hyundai Motor prodala v prvním čtvrtletí 712.529 vozů, což je rekord v historii podniku.

Nejvíce pomohla poptávka po nových modelech, zkvalitnění výroby v Číně a zahájení prodeje luxusního vozu Genesis, uvedla dnes firma. Meziročně se prodej zvýšil o 16,4 procenta.

Kromě toho, že podnik měl vůbec nejlepší první čtvrtletí z hlediska prodeje, zdolal také další důležitou metu: poprvé za první tři měsíce roku prodal více než 700.000 automobilů.

Na zahraničních trzích Hyundai prodal 554.191 aut, což je meziroční nárůst o 18 procent. Jen za březen činil prodej aut vyrobených v zahraničních závodech 99.870 kusů, což je rovněž nový rekord. Na korejském trhu prodal Hyundai za celé čtvrtletí 158.338 vozů, a zaznamenal tak proti loňskému roku nárůst o 11 procent, napsala agentura AP.

Hyundai nyní staví montážní závod v České republice a podle korejského finančního ústavu Export-Import Bank of Korea si podnik vezme na výstavbu půjčku 300 milionů eur (asi 7,6 miliardy Kč). Hyundai chce výstavbu závodu v Nošovicích na severu Moravy urychlit, aby mohl zahájit sériovou výrobu v únoru příštího roku.

Výstavba továrny v Nošovicích by měla přijít na zhruba 1,1 miliardy eur a Hyundai by v ní chtěl zahájit sériovou výrobu na přelomu ledna a února příštího roku. Vedle Koreje má Hyundai výrobní závody rovněž ve Spojených státech, Číně, Indii a Turecku. V plánu je však i výstavba továrny v Rusku a Brazílii, příští týden by měla být otevřena druhá továrna v Číně.

V celosvětovém srovnání patří automobilce Hyundai šesté místo. Analytici upozorňují, že výstavba továren v zahraničí je pro další růst firmy důležitá, protože v Koreji se Hyundai často potýká s odboráři a doplácí i na výkyvy kurzu domácí měny won. Součástí skupiny Hyundai je i společnost Kia Motors, která má jednu z továren i na Slovensku.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (3)
2. 4. 2008 16:32
Re: Koloběh kol
Velbloudářům z Vlkohradu se daří velice, to ano. Hlavně je ta karavana napakovaná všelijakým rodinným stříbrem, takže každý ztracený kus sakra zabolí. Což mi připomíná, že jsem zapomněl ukázat prstem ještě na indického máhauta, jehož válečný slon nějaké to stříbro zrovna čerstvě uchobotil. Možná se můžeme trochu uklidňovat tím, že je to tak nějak protažená linka Britského impéria.
2. 4. 2008 10:17
Koloběh kol
Hyundaii se podle očekávání podařilo obrátit a překonat pokles prodejů, který kulminoval zhruba před 3 roky a za kterým stály především problémy doma v Koreji a v Číně. V Číně se razantně změnily požadavky trhu díky sílící prosperitě čínské společnosti a souběžné vyostřené konkurenci značek, kde zároveň s obrovskou rychlosti začaly cizím značkám tvrdě konkurovat značky čínské. Hyundai svou předchozí slušnou pozici pod tímto náporem téměř ztratil a musel hodně rychle přehodnotit svou modelovou politiku. Naopak celou dobu Hyundaii pomáhaly průběžně zlepšované výsledky v USA - takže není ani divu, že se na americký trh velmi důsledně zaměřuje a uvádí na něj stále nové modely,které my u nás někdy dost mylně hodnotíme z pozic evropského trhu. Dalším zřejmě vydařeným krokem jsou aktivity Hyundaie v Indii, kde se i10 ukazuje jako hodně podařený model - jeho specifikace pro tamější trh jsou kvůli cenám mnohem skromnější, ale je to koncepčně soudobé auto s velmi kvalitním podvozkem, žádná skládačka ze starých náhradních dílů. V Evropě se Hyundai jistě nachutil výsledky předskokana Kie cee'd a rozlousknutí evropského oříšku je pro něj i věcí prestiže. Žádný div, že tlačí na urychlení Nošovic (nezapomínejme taky, že v jejich přípravě došlo předtím k průtahům a skluzům). Blízkost Kie v Žilině má velký strategický potenciál - sdružená kapacita bude minimálně 600 000 vozů ročně a již dnes je evidentní, že koncern je připraven k velmi flexibilním kooperacím a vytěžování. To všechno není jen atak na tradiční evropské, americké a zejména japonské výrobce, ale taky běh o život s čínskou smečkou v zádech. Jestliže Hyundai dříve okusoval zadní nohy opozdilcům v eurojaponské karavaně, začíná mu teď totéž provádět Čína - a mnohem rychleji.