Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Santa Fe: Sedmimístná verze je o 21 cm delší

David Bureš David Bureš 30. 11. 2012 • 18:31
26
47
Zobrazit náhledy (26)
Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe
Santa Fe s delším rozvorem a třemi řadami sedadel nahradí model ix55.

Nová generace Hyundai Santa Fe bude dostupná ve dvou variantách, v základní pětimístné a prodloužené sedmimístné. Sériové provedení delší Santa Fe debutuje na autosalonu v Los Angeles.

Obě varianty Santa Fe se liší už při pohledu zepředu. Jiná je maska chladiče i tvar mlhových světlometů. Oba vozy mají také odlišné koncové svítilny.

Největší rozdíly najdeme při pohledu z boku. Zatímco u kratší Santa Fe (v USA prodávané s přídomkem Sport) spodní hrana bočního prosklení u C-sloupku dynamicky vstoupá vzhůru, u té delší stoupá jen mírně. Má to napomoci tomu, aby se zadní pasažéři uvnitř necítili tak stísněně.

Palubní desku mají obě SUV shodnou. Prostřední řadu sedadel je možné u delší Santa Fe sklápět v poměru 40:20:40, tu poslední v poměru 50:50. Za příplatek však v prostřední řadě mohou být dvě oddělené, takzvané kapitánské sedačky. Takto vybavená Santa Fe je tedy šestimístná.

Prodloužená Santa Fe na délku měří 4.905 milimetrů, je tak o 21,6 centimetrů delší než základní verze. Rozvor činí 2.799 mm, zatímco u pětimístné Santa Fe je dlouhý 2.700 milimetrů.

Hyundai Santa Fe - srovnání rozměrů
ModelSanta Fe (5místná)Santa Fe (7místná/6místná)
Délka [mm]4.6894.905
Šířka [mm]1.8791.885
Výška [mm]1.6791.689
Rozvor [mm]2.7002.799

Delší Santa Fe bude na americkém trhu nabízena s benzinovým vidlicovým šestiválcem 3,3 GDI o výkonu 216 kW a točivém momentu 341 Nm. Motor spolupracuje se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Pohon všech bude za příplatek.

Santa Fe se třemi řadami sedadel je proti odcházejícímu ix55 o 145 kilogramů lehčí. Nové SUV váží 1.790 kg, provedení s pohonem všech kol potom 1.859 kilogramů.

Automobil bude v závislosti na dané výbavě disponovat dvouzónovou automatickou klimatizací, elektrickým ovládáním dveří zavazadelníku nebo navigací ovládanou přes osmipalcovou dotykovou obrazovku.

Související články

Témata
2. 12. 2012 09:57
Re: Santa Fe
Jenomže mířit a trefit, to už je něco jiné, jako pouze mířit ;-)
2. 12. 2012 09:55
Re: Santa Fe
:yes: vypadá mnohem líp jak ix35 nebo 55
2. 12. 2012 09:54
Re: Santa Fe
Pro socky jo? To mi řekni, kdo je u tebe socka, protože na toto auto bude člověk s průměrnou mzdou vydělávat několik let ;-\
1. 12. 2012 23:15
Re: DLOUHÝ PALEC
Asi tak. Na druhé straně, u Hyundaie nikdy nevíš - v minulosti byli zvyklí většinu modelů napřed odzkoušet na US trhu, a když to s ostrou tužkou vyhodnotili jako ok, vzali je potom do Evropy. Takže bych možnost dlouhé verze do Evropy stopro nevyloučil, ale by s tím nespěchali.
1. 12. 2012 23:07
Re: DLOUHÝ PALEC
Tojo. Jen poznámka: U Hyundaie to mají se sjednocením designu obtížnější, než u Kie. Zatímco u Kie má pro celou Zeměkouli jasně první i poslední slovo Schreyer, u Hyundaie pořád probíhá tiché přetlačování mezi severoamerickou, evropskou a asijskou větví - v Americe velí designu Chris Chapman (ex-BMW), v Evropě Thomas Bürkle (ex-BMW) a v Koreji domácí Oh Suk-geun, který má ale poslední slovo nade vším. No a Oh Suk-geun je u Hyundaie od roku .... 1984, prošly mu přes stůl vlastně všechny modely, které kdy Hyundai dělal. Bürkle v jednom rozhovoru opatrně naznačoval, že není úplně jednoduché na ústředí v Koreji obhájit nápady. Hlavní přetlačovaná ale asi běží mezi regionálními řediteli - Johnem Krafcikem (Američan, Hyundai Motor America od r. 2004 (GŘ od 2008) - předtím Ford) a Allanem Rushforthem (Angličan, Hyundai Motor Europe od r. 2007 (obch. ředitel od 2011) - předtím Rover, Land Rover, Audi, VW). Krafcik se nechal slyšet, že pro něj jsou na příští roky priorita SUV, Rushforth zase, že pro Evropu jsou nutné sporťáky.
Články odjinud