Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai se nechce vzdát sedanů, raději je víc přizpůsobí zákazníkům

Ondřej Mára
Diskuze (18)

Zákazníci, kteří se dříve orientovali především na sedany, se v posledních letech stáe více odklánějí k SUV a crossoverům. Řada automobilek proto tento segment pomalu opouští, Hyundai má však jiné plány.

V rozhovoru pro Jalopnik to během nedávných závodů 24 hodin na Nürburgringu uvedl Thomas Schemera, který působí v roli šéfa globální produktové strategie a designu automobilek Hyundai, Kia a Genesis (spadajících skupiny Hyundai Motor Company).

Na otázku budoucnosti sedanů Schemera uvedl, že namísto pohřbívání by měly automobilky přizpůsobit sedany potřebám a preferencím zákazníků. Z jeho slov se přitom zdá, že by to ani nemělo být nic extra složitého.

„Pokud vás zajímá můj osobní názor, (upřednostňování SUV místo sedanů automobilkami Ford, FCA, atd.) je velkou chybou. Každý dnes dělá SUV, každý si myslí, že trh pro sedany se zmenšuje.“

 „Naším způsobem uvažování je však možná trochu víc odlišit sedany v detailu. Přemýšlejte třeba o drsnějším stylu. Pokud je vzhled a pocit ze sedanů jiný, vytvořili jste odlišnost.“ Schemera se také zděsil nad představou světa, kde by po silnicích jezdila samá SUV. Prý by byl nudný.

 „Všichni si myslí ‚Zapomeňte na sedany! Vždyť to nefunguje!‘ Měli by ale víc zapojit mozek, víte? Ano, vytvořit odlišnost. Možná designovat, komponovat a prezentovat sedany odlišně. Prostornost a využití sedanů je z mého pohledu nepřekonatelné,“ rozmluvil se na téma sedanů a jejich budoucnosti Schemera.

Jeho slova přitom nejsou jen mlácením prázdné slámy, což ostatně potvrzují modely jako Accent nebo nová Sonata, které automobilka nadělila skutečně radikální design. Společnost však nejde hlavou proti zdi a v nabídce má i bohatou paletu SUV a crossoverů, z nichž můžeme jmenovat nám známé modely jako Kona, Tucson nebo Santa Fe. V zámoří se pak velké pozornosti těší třeba nedávno představený Palisade. Hyundai se zkrátka drží starého moudra a nesází všechno na jednu kartu, jakkoliv se nyní zdá být populární.

Ondřej Mára
Diskuze (18)

Doporučujeme

Avatar - Beefcake
30. 6. 2019 19:52
Re: Ještě štěstí,
To by sme si nesmeli pamatat tvoje vylevy ohladne H. Tak predsa len to nebolo o byvalom cz sefovi. Ty mas iny problem...
30. 6. 2019 15:21
Re: Ještě štěstí,
Zde ale nejde o definici debila..o auto jako takový mu vubec nejde.
Avatar - Ja Prvni 123
30. 6. 2019 14:25
Re: hyundai
Jses mimo... ale to nevadi.
Uzij si to.
:-)
Nektery korejsky auta spatny nejsou - a at s nima v Koree klidne jezdi.
Ale ano, kvalita VW spadla teda ukrutne. Na dvore prodejny kia stoji petkovej Golf... benzin. Majitel ho dal na protiucet za 12 tis Kc.
Ale porad tam stoji. Ani za 12 tis ho nikdo nechce. Je uplne shnilej, i kdyz zvenku jeste vypada dobre.
Tenhle clovek si i Kiou rozhodne pomohl.
30. 6. 2019 13:41
Re: Ještě štěstí,
Rokyta.p se ptá ve třídě žáků. Děti, kolik mi je let? Napovím vám: venku je 26 st., slunce svítí pod úhlem 38 stupňů a je pátek. Přihlásí se Pepíček a říká: 32 pane učiteli. A Rokyta.p výborně chlapče, jak si to poznal? Pepíček na to: Víte pane učiteli, já mám bráchu a je mu 16 a táta o něm říká, že je poloviční D.E.B.I.L.....
30. 6. 2019 13:01
Re: Ještě štěstí,
Jo,jo..agresivita a vulgarismy.Co jiného čekat..😁