Hyundai se nechce vzdát sedanů, raději je víc přizpůsobí zákazníkům
Zákazníci, kteří se dříve orientovali především na sedany, se v posledních letech stáe více odklánějí k SUV a crossoverům. Řada automobilek proto tento segment pomalu opouští, Hyundai má však jiné plány.
V rozhovoru pro Jalopnik to během nedávných závodů 24 hodin na Nürburgringu uvedl Thomas Schemera, který působí v roli šéfa globální produktové strategie a designu automobilek Hyundai, Kia a Genesis (spadajících skupiny Hyundai Motor Company).
Na otázku budoucnosti sedanů Schemera uvedl, že namísto pohřbívání by měly automobilky přizpůsobit sedany potřebám a preferencím zákazníků. Z jeho slov se přitom zdá, že by to ani nemělo být nic extra složitého.
„Pokud vás zajímá můj osobní názor, (upřednostňování SUV místo sedanů automobilkami Ford, FCA, atd.) je velkou chybou. Každý dnes dělá SUV, každý si myslí, že trh pro sedany se zmenšuje.“
„Naším způsobem uvažování je však možná trochu víc odlišit sedany v detailu. Přemýšlejte třeba o drsnějším stylu. Pokud je vzhled a pocit ze sedanů jiný, vytvořili jste odlišnost.“ Schemera se také zděsil nad představou světa, kde by po silnicích jezdila samá SUV. Prý by byl nudný.
„Všichni si myslí ‚Zapomeňte na sedany! Vždyť to nefunguje!‘ Měli by ale víc zapojit mozek, víte? Ano, vytvořit odlišnost. Možná designovat, komponovat a prezentovat sedany odlišně. Prostornost a využití sedanů je z mého pohledu nepřekonatelné,“ rozmluvil se na téma sedanů a jejich budoucnosti Schemera.
Jeho slova přitom nejsou jen mlácením prázdné slámy, což ostatně potvrzují modely jako Accent nebo nová Sonata, které automobilka nadělila skutečně radikální design. Společnost však nejde hlavou proti zdi a v nabídce má i bohatou paletu SUV a crossoverů, z nichž můžeme jmenovat nám známé modely jako Kona, Tucson nebo Santa Fe. V zámoří se pak velké pozornosti těší třeba nedávno představený Palisade. Hyundai se zkrátka drží starého moudra a nesází všechno na jednu kartu, jakkoliv se nyní zdá být populární.