Hyundai ukázal další elektrické SUV. Má nový vzhled, ale technikou nenadchne
Ačkoliv je mezi zavedenými automobilkami Hyundai se svými elektromobily na špici, v Číně je vůbec neprodává. Podle nového plánu ale bude pro největší trh světa vyvíjet specifické vozy a prvním takovým je nové Elexio.
Elektromobily koncernu Hyundai Kia na platformě E-GMP jsou v Evropě považovány za technologickou špičku, minimálně tedy v mainstreamovém segmentu. Jako první do něj přinesly 800V architekturu či funkci V2L a i dnes se třeba jejich dobíjecím výkonům přímí konkurenti často ani nepřibližují.
Hyundai přesto tyto modely považuje za nekonkurenceschopné na čínském trhu a vůbec je tam nenabízí. O moc lépe na tom není ani Kia, která sice EV6 v tamní nabídce má, ale jako import z Koreje, což znamená vyšší cenu. Kia už ale nabídla i první elektrický vůz, vyvinutý primárně pro Čínu. SUV EV5 stojí na původně spalovací platformě N3 eK, a měla by zamířit i na exportní trhy.
Hyundai v Číně dříve nabízel lokálně vyráběnou verzi Kony, která se tam jmenovala Encino, dnes nemá jediný elektrický model. To se však brzy změní, protože korejská značka představila první model určený primárně pro Čínu.
Nový Hyundai Elexio na rozdíl od Kie stojí na platformě E-GMP, i když pouze na její 400V verzi. Technické údaje Hyundai nezveřejnil, víme tak pouze, že má ujet přes 700 kilometrů a ze 30 % do 80 % se nabít za 27 minut. Opět tedy jde o zastaralejší techniku, než nabídnou modely na 800V platformě nabízené v Evropě.
Novinka vyráběná ve společném podniku Hyundaie s BAIC má také zcela nový design, který se odlišuje od jiných modelů. A to včetně druhé generace Nexa, která měla udat nové designové směřování značky. V kulaté karoserii by se přesto dala najít nějaká příslušnost k řadě Ioniq, ke které se novinka přesto nehlásí.

Interiér se také neukázal, má ale mít nový koncept rozložení a nejspíše i nový software, poháněný čipem Qualcomm 8295P. Auto má také nabídnout nějaké autonomní funkce, včetně autonomní jízdy ve městě nebo automatického parkování. Využít k tomu chce systém Harmonyos Intelligent Mobility od Huawei.
Na čínském trhu bude Elexio uvedeno ve třetím kvartále tohoto roku. Jestli se stejně jako Kia EV5 dostane i na exportní trhy zatím není známo. Podle nového plánu korejské automobilky ale mají pro největší trh světa vznikat exkluzivní elektromobily uzpůsobené místním preferencím. Elexio je prvním výsledkem a na export bychom si moc nesázeli.
Zdroj: Carnewschina, Zdroj foto: Autohome, Zdroj videa: Auto.cz