Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai uvádí na trh Atos Prime a nový Trajet

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Stylový sedmimístný automobil Trajet MPV od Hyundai absolvoval facelift a dostal nový výkonnější motor 2,0 l. Třídu miniautomobilů si chce od května Hyundai získat modelem Atos Prime za 209.900,-Kč.

Stylový sedmimístný automobil Trajet MPV od Hyundai absolvoval facelift a dostal nový výkonnější motor 2,0 l. Třídu miniautomobilů si chce od května Hyundai získat modelem Atos Prime za 209.900,-Kč.

Modernizovaný Hyundai Trajet

Stylový sedmimístný velkoprostorový automobil značky Hyundai, model Trajet, absolvoval zkrášlovací kúru a je nyní k mání s novým ještě výkonnějším, pružným a úsporným zážehovým motorem o zdvihovém objemu 2,0 l. Prostorný a výborně vybavený velkoprostorový vůz, jenž představuje v kategorii MPV špičku v nabídce Hyundai, přichází začátkem května 2004 v České republice do prodeje

Nový Trajet získal ještě větší rodinný charakter. Na přídi předvádí nový návrh masky chladiče a čirou optiku hlavních světlometů. Nové jsou rovněž zadní skupinové svítilny, stejně jako ozdobný pruh na místě pro upevnění registrační značky. V základní výbavě všech verzí Elegance je například i duální automatická klimatizace s čidlem kvality vzduchu.

Uvnitř má Trajet svěží vzhled díky novému světle šedému čalounění protaženému až na střední střešní sloupky. Nový palubní počítač umožňuje odečíst teplotu okolního vzduchu, dobu jízdy, vzdálenost a podle aktuálního stavu paliva pravděpodobný dojezd. Sluneční clony a odkládací skříňka jsou pro větší pohodlí opatřeny osvětlením, zatímco střed volantu má nový návrh loga Hyundai. Pro větší bezpečnost cestujících je střední zadní sedadlo vybaveno novými tříbodovými pásy.

Pod kapotou nahradil nový značkový zážehový motor Beta 2,0i l s ventilovým rozvodem DOHC CVVT s plynule proměnným časováním ventilů. Vrtání nového motoru je mírně menší a činí 82 mm, naopak zdvih se prodloužil na 93,5 mm. Výsledkem je zvětšení maximálního výkonu z 99 kW na 103 kW při 6000 ot/min s maximem točivého momentu 184 N.m při 4500 ot/min. Model MPV s ručně řazenou převodovkou zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,6 sekundy a dosahuje největší rychlosti 183 km/h. Významně se zlepšila také hospodárnost automobilu při jízdách po městě na nákupy nebo do školy. Hodnota spotřeby paliva v tzv. městském cyklu se u verze s ručně řazenou převodovkou snížila o 15 procent na 11,2 l benzinu na 100 km. Ačkoliv se spotřeba paliva při cestách mimo město nezměnila, kombinovaný údaj ukazuje celkové zlepšení o 7 procent na 8,7 l paliva na 100 km.

Další dvě varianty vozu Trajet s výkonnějším zážehovým motorem Delta V6 o zdvihovém objemu 2,7 l s ventilovým rozvodem DOHC a úsporným přímovstřikovým vznětovým motorem CRDi 2,0 l zůstávají v nabídce.

Do automobilu Trajet s oběma typy motorů o zdvihovém objemu 2,0 l se standardně montuje pětistupňová ručně řazená převodovka. Čtyřstupňové samočinné ústrojí se v případě jednotek 2,0 l dodává na přání, zatímco v modelu s 2,7l motorem představuje standard.

Podobně jako všechny modely značky Hyundai má i Trajet tříletou plně přenosnou záruku bez omezení počtu ujetých kilometrů.

Baťovské ceny nového Trajetu začínají na 699.900 Kč za dvoulitrovou zážehovou verzi, šestiválec 2,7 V6 můžete mít v Trajetu za 799.900,-Kč ve spojení a automatickou převodovkou. V obou verzích je standardem bohatá výbava, když z luxusních prvků chybí jen kožené čalounění s vyhříváním předních sedadel (za příplatek 40.000,-Kč). Diesel CRDi stojí 769.900,- Kč.

Nový Hyundai ATOS Prime

Společnost Hyundai Motor Company představila poprvé nový ATOS Prime na autosalonu IAA 2003 ve Frankfurtu nad Mohanem. Tento v Indii vyráběný automobil bude stejně jako jeho korejský předchůdce reprezentovat automobi.ku v segmentu miniautomobilů. Do jeho výbavy patří posilovač řízení, bezpečnostní prvky jako zdvojené boční výztuhy ve dveřích, elektrické ovládání zadních oken atd.

Nový Atos Prime může být upraven pro přepravu kombinace cestujících a zavazadel. Základní objem zavazadlového prostoru činí 253 l. Obě přední sedadla lze sklopit tak, že vznikne téměř plochá poloha. Zadní sedadlo má dvojitý sklápěcí mechanismus, jenž jim dovoluje posun vpřed proti zadním partiím předních sedadel tak, že se vyplní prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech. Tím se maximalizuje velikost zavazadelníku. Se sedadly ve sklopené poloze nabízí nový Atos Prime 0,989 m3 prostoru pro náklad. Ten je snadno přístupný zadními výklopnými dveřmi, nabízejícími široký a nízko položený otvor.

Nový Atos Prime dostal do vínku výkonný motor 1.1 Epsilon. Na rozdíl od tříválcové konkurence sází Hyundai na řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 1086 cm3 s dvanácti ventily, který dodává největší výkon 43,3 kW při 5450 ot/min a točivý moment 89,1 N.m při 2850 ot/min. Kombinovaná spotřeba verze s manuální převodovkou šiní 5,9 l/100 km. V nabídce tohoto miniautomobilu je také v této třídě neobvyklý čtyřstupňový automat (kombinovaná spotřeba 6,8 l/100 km).

To, že ambice nejlevnějšího Hyundaie jsou nemalé, potvrzuje i fakt, že výrobce pojmenoval úrovně výbav podobně jako konkurenční Fiat u modelu Panda, držitele evropského titulu Auto roku. Verze Active je od 1.5.2004 k dostání za 209.900,-Kč, vyšší Dynamic se stejným motorem ale s posilovačem řízení, elektricky ovládanými předními okny a dvěma airbagy příjde na 224.900,-Kč.

Ondřej Láník
Diskuze (0)