Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai v Ženevě 2007

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Korejská automobilka na svůj stánek láká návštěvníky studií QarmaQ a také sériovým modelem i30. Ten měl v Ženevě světovou premiéru a je prvním modelem značky s novým alfanumerickým pojmenováním, které bude postupně zavedeno u všech vozů Hyundai.

Hyundai i30

Novinka je spřízněna s vozem Kia cee’d a po dokončení továrny v Nošovicích se její výroba přesune z Koreji do České republiky. Pětidveřový hatchback je dlouhý 4245 mm, široký 1775 mm, vysoký 1480 mm a má rozvor 2650 mm. Paleta pohonných jednotek nabízí tři zážehové a tři vznětové motory. Zážehové motory budou nabízeny s objemy 1,4 l (80 kW/109 k, 137 Nm), 1,6 l (90 kW/122 k, 154 Nm) a 2,0 l (105 kW/143 k, 186 Nm). Vznětové motory přicházejí s objemy 1,6 l (66 kW/90 k, 235 Nm), 1,6 l (85 kW/115 k, 255 Nm) a 2,0 l (103 kW/140 k, 304 Nm). Pestrá je i nabídka převodovek, základní výbavou je pětistupňová manuální převodovka,kterou jsou vybaveny všechny modely kromě turbodieselu o objemu 2,0 l, který má šestistupňovou převodovku. Na přání je možné k vybraným pohonným jednotkám možné objednat čtyřstupňovou automatickou převodovku.

Interiér pro pět cestujících odpovídá současným trendům, a tak například po sklopení zadního děleného sedadla vznikne rovná podlaha zavazadlového prostoru, který se z 340 litrů zvětší na 1250 litrů. Důležitá je samozřejmě i bezpečnost posádky, a tak je i30 vybaveno jak čelními airbagy řidiče i spolujezdce, tak i bočními a hlavovými. Nechybí aktivní hlavové opěrky a bezpečnostní pásy s předpínači. Aby ale nemusely být airbagy nutně použity, má i30 v základu ABS a na přání se dodává ESP.

Hyundai Qarmaq

Tato studie je dalším důkazem, že ekologický automobil nemusí být nudný. Design vozu se někomu líbí, někdo jej odsoudí, všichni o něm diskutují a to je přesně to co potřebuje automobilka, která si může z následných reakcí udělat obrázek o potřebách zákazníků. Kříženec terénního vozu a kupé demonstruje možnosti současných technologií použitelných při výrobě automobilu. Hyundai při vývoji studie QarmaQ spolupracovala se společností GE Plastic a na voze je paleta 30 technologií, které chce Hyundai postupně uplatňovat u nových modelů v letech 2008 – 2014.

Zajímavá je nová konstrukce přídě, pojmenovaná Elastic Front, chránící chodce při střetu s vozem. V Evropě je totiž každou pátou obětí dopravní nehody sražený chodec, v Koreji je jich 38%. Další v řadě je dvoulitrový turbodiesel s vysokotlakým přímým vstřikováním, který s rezervou plní normu Euro V. Karoserie vozu má většinu povrchových panelů vyrobenu z Lexanu, materiálů velkou měrou přispívajícímu snížení hmotnosti. Zajímavým designérským prvkem je prosklení dveří ve tvaru C.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)