Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Veloster 1,6 GDI DCT – Podruhé a lépe

Michal Fokt Michal Fokt 10. 2. 2012 • 04:41
65
78
Zobrazit náhledy (65)
Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster
Někdy stačí jen málo a auto, z něhož jsme měli dost rozpačité dojmy, se najednou ukáže v mnohem lepším světle. Jako třeba Veloster s menšími koly a dvouspojkovou převodovkou.

Na Hyundai Veloster jsme se v redakci všichni těšili jako na takové CRX druhé dekády 21. století – obratný a zábavný sporťák za pár korun. Jenže pak se ukázalo, že levný není a o tom sporťáku by se také dalo s úspěchem pochybovat. Zkrátka a jednoduše si to v našem prvním testu i přes pár pozitiv pěkně slíznul. Ale nevzdává to a vrací se vyzbrojen technikou, kterou v kompaktní třídě nemá ještě ani zdaleka každý, dvouspojkovou převodovkou. A dojmy zanechává o poznání lepší.

Magnet pro oči

Auto je opět jedovatě zelené a znovu ukazuje, jak silnou zbraní dokáže být design. Budí pozornost všude, kde se objeví, atrakcí jsme byli dokonce i v exkluzivními auty nacpané Vídni, kam v rámci testování také zavítali. Na rozdíl od předešlého modelu, obutého do letních 18“ kol, je ovšem tenhle na zimních 17" pneumatikách, což, jak se ukáže dále, dělá opravdu dost zásadní rozdíl.

hyundai testy nizsistredni hyundai testy nizsistredni
 

Interiér je nachlup stejný, což znamená vizuálně zajímavý, ale s mírně vyšším posazem a trošku úzkými sedadly. Jízda na delší vzdálenost pak prokázala, že zadní sedadla, ačkoli to na nich není s prostorností nijak zlé, nejsou pro dospělé na delší přesuny úplně vhodná, po pár desítkách kilometrů už člověk neví, jak by si sedl.

Povedené DCT

Jedinou novinkou v kabině je přítomnost voliče automatu šestistupňové dvouspojkové převodovky. Ta se ovládá klasicky pomocí pádélek pod volantem a byla důvodem, proč začít nahlížet na Veloster trošku jinak, než tomu bylo při prvním testu.

Korejská dvouspojka je opravdu výborná. Zvládá bez škubání popojíždění v hustém provozu a nemá hysterické reakce při změně D na R a naopak. Stále pracuje hladce a plynule. Jenže je naladěna spíše k použití v mainstreamové produkci, takže neřadí o nic rychleji než lehce nadprůměrný automat s hydrodynamickým měničem. Žádné bleskurychlé podřazení a se změnou kvaltu nahoru se u téhle DCT už vůbec nechvátá, nedochází dokonce ani ke strmému pádu otáček po přeřazení, jak tomu dnes u nejnovějších automatů bývá.

hyundai testy nizsistredni hyundai testy nizsistredni
 

Jen dobrý povrch, prosím

Výsledkem toho je, že řidič nemá takové ambice zarazit velosteru ostruhy tvrdě do slabin a jízda s ním má o poznání pohodovější charakter, jenž autu daleko více svědčí. Opět se ukázalo, že si kupátko velmi dobře vede na kvalitním povrchu. zatáčí s opravdu velkým nadšením, minimální nedotáčivostí a plynulejší nájezdy do zatáček také omezí zavlnění při zakleknutí.

Jenže pěkný povrch u nás nikdy netrvá věčně... V tuhle chvíli přichází čas menších, sedmnáctipalcových kol. Zatímco na osmnáctkách se posledně veloster na nerovnostech choval naprosto otřesně, 17“ kola s větším množstvím gumy mezi diskem a asfaltem dokázaly část rázů utlumit na snesitelnější míru.

Hyundai sice na nerovnostech stále předvádí psí kusy – poskakuje, odskakuje, mlátí, tluče, tancuje, zakopává, ale s řadou silničních pastí se vypořádává o poznání lépe než posledně. Snad si ho půjčíme ještě jednou na šestnáctkách, to by mohlo být zase o kousek lepší...

Benzinová první liga

Atmosférický přímovstřikový motor 1,6 l o výkonu parádních 103 kW při 6300 otáčkách a s neméně sympatickým točivým momentem 167 Nm při 4850/min sice nemá takovou špičku, jakou by 140koňová šestnáctistovka mohla mít, ale v kombinaci s automatem akcelerovala ve vysokých otáčkách nad očekávání dobře, i když její zvuk není příliš inspirativní. Slušná je však spotřeba přímovstřikového čtyřválce, svižným tempem do osmi litrů představuje velmi pěkný výkon. Motor 1.6 GDI je prostě jednou z nejlepších atmosfér ve své kubatuře.

Lepší, nikoli optimální

Je to zcela jasné - Hyundai s obutím velosteru na 18" kola těžce přestřelil. Za cenu menšího halóefektu se na 17" kolech choval o něco lépe a 16" ráfky by možná byly ještě vhodnějším obutím. Naladění podvozku sice zůstává na nekvalitním povrchu bídné, ale výsledný dojem už není tak tristní. Kupátku také prospělo zklidnění v podobě dvouspojkové převodovky. Třebaže šestistupňový manuál není špatný, není ani sportovní (ostatně jako celé auto) a pokud bych uvažoval o pořízení velosteru, rozhodl bych se bez většího přemýšlení právě pro verzi s dvouspojkovou převodovkou.

hyundai testy nizsistredni hyundai testy nizsistredni
 

První cena vozu479.990,- Kč (1,6 GDI Comfort)
První cena vozu s testovanou motorizací539.990,- Kč (1,6 GDI DCT Style)
Základní cena testovaného vozu539.990,- Kč (1,6 GDI DCT Style)
Cena testovaného vozu vč. příplatků624.940,- Kč (1,6 GDI DCT Style)

Plusy

  • Výrazný design
  • Výkonný motor, nízká spotřeba
  • Kultivovaná dvouspojková převodovka
  • Jízdní vlastnosti na kvalitním povrchu
  • Bohatá základní výbava

Minusy

  • Nekomfortní odpružení
  • Odskakující zadní náprava
  • Nelibozvučný projev motoru
  • Přeposilované, odtažité řízení

Témata
Hyundai Veloster 1.6 GDI DCT
Cena základní sestavy 539 990 Kč
Výbava základní sestavy Přední mlhovky, LED světla pro denní svícení, ESP, šest airbagů, kůží potažený volant (nastavitelný ve dvou osách) a hlavice řadicí páky, palubní počítač, vyhřívání předních sedadel, tempomat, zadní parkovací senzory, 18palcová kola, chromované kliky dveří, bezklíčový vstup, automatická klimatizace, kombinované čalounění látka/kůže, autorádio s CD, MP3, světelný senzor, hliníkové pedály, výškově stavitelné sedadlo řidiče, Kč
Cena testované sestavy 624 940 Kč
Výbava testované sestavy Metalický lak (13.000,-), panoramatické střešní okno (25.000,-), paket Plus – zadní parkovací kamera, navigace, Bluetooth, Premium Sound se subwooferem, el. sedadlo řidiče, el. sklopná zrcátka (46.000,-), velurové koberce (950,-). Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1591
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 6300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 167 / 4850
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 5.3 / 6.4
Emise CO2: 148
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 320 / 1015
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1311 / 389
Rozměr pneu: 215/45 R17
Hyundai Veloster 1.6 GDI DCT
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4220
b) šířka (mm): 1790
c) výška (mm): 1399
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1561
f) rozchod vzadu (mm): 1574
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 900
k) šířka vpředu (mm): 1475
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
21. 2. 2012 15:09
Re: To je hnus velebnosti
no hlavne je to auto "jine".
kocicka a pejsek pekli dort a narvali tam co je napadlo, a podle toho to tez dopadlo
Avatar - Ronault.
18. 2. 2012 17:16
Re: Korela
Tak se podívej i na jiné testy, nebo předveď testy, které to vyloučí. Ale netvrď, že pokud 100 novinářů napíše totéž, teď nemyslím pisálky z deníku typu novinky cz, tak všichni o tom ví prd.
18. 2. 2012 16:32
Re: Korela
Opierat sa o vysledky testu, este s tak kratkym a vagnym popisom je ako opierat sa o 5cm polystyrenovu zabranu na balkone na 28.poschodi...
17. 2. 2012 11:48
Malé info
Když už se tu výří vášně...aktuální Veloster asi nebude nikdy sporťák, už vůbec ne na našich silnicích...nicméně cca v polovině roku by mělo dorazit Turbo GDi a proto bude docházet k výraznému snížení ceny stávající verze, která by mohla být pro mladšíhp zájemce o hezký netuctový kousek zajímavá...já osobně jsem zvědav na to turbo, bohužel se obávám, že na českých silních bude takto nastavený podvozek se silným motorem k ničemu...
Avatar - Ronault.
13. 2. 2012 01:02
Re: Korela
A heleme se, hyrykrysy.

Takže můžeme k tomu přistupovat dvojím způsobem.
1. Můžu ti napsat, že jsem s autem ujel třeba 200 km, na to, že to byla vrcholná motorizace, tak jela nic moc, asi tak dynamická jako ta u konkurence, jenže pro konkurenci je to základní motorizace, pro tohle kupé je to vrchol. Podvozek odsakoval, tuhý, nepoddajný, na sportovní kupé opravdu bída.
A vlastně nemůžeš nic vytknout, nemám problém to opřít o výsledky testů.

2. Můžu na rovinu napsat, že jsem s tím nejel, jako snad každý diskutér, resp. jako každý diskutér zde na diskuzi a opírám se o výsledek testu, který jasně naznačuje, že se jízda s vrcholnou motorizací Velosteru spíše hodí na pohodičku a ne na žádné sportovní zážitky, navíc i tak z člověka vytřese duši. Tak dopadl test.

Co je upřímnější, to posuď sám. Prvni verzi tady většinou předvádí Marianek, druhou jsem dal na jevo já.

Považovat každopádne pana Fokta za pár pisálků je urážka. Co jsi dokázal ty? Tyhle výsledky nejsou jen z úst něj, ale i dalších. Můžeme tady samozřejmě zpochybnit každý test, každé výsledky a napsat, že nejrychlejší, nejzábavnější a nejlepší malé kupé je Veloster s 1,6 GDI. Jo, kde je pravda, to už je hyrysysymu jedno.

Ano, pořád to bude jen ten Golf, až na to, že i "jen ten Golf" pořád lépe pojede. A třeba mě osobně se líbí designově několikanásobně více než Veloster. Co s tím uděláš?

Takže si tady to své profilování nech pro sebe, čti pořádně a pokud tě čtení nezajímá, tak sem nechoď, nač bys četl názory pisálků, když všechno víš sám nejlépe. :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku