Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Hyundai Veloster 1,6 GDI DCT – Podruhé a lépe

Hyundai Veloster
Hyundai Veloster
Hyundai Veloster
Hyundai Veloster
65 Fotogalerie
Diskuze (78)
Někdy stačí jen málo a auto, z něhož jsme měli dost rozpačité dojmy, se najednou ukáže v mnohem lepším světle. Jako třeba Veloster s menšími koly a dvouspojkovou převodovkou.

Na Hyundai Veloster jsme se v redakci všichni těšili jako na takové CRX druhé dekády 21. století – obratný a zábavný sporťák za pár korun. Jenže pak se ukázalo, že levný není a o tom sporťáku by se také dalo s úspěchem pochybovat. Zkrátka a jednoduše si to v našem prvním testu i přes pár pozitiv pěkně slíznul. Ale nevzdává to a vrací se vyzbrojen technikou, kterou v kompaktní třídě nemá ještě ani zdaleka každý, dvouspojkovou převodovkou. A dojmy zanechává o poznání lepší.

Magnet pro oči

Auto je opět jedovatě zelené a znovu ukazuje, jak silnou zbraní dokáže být design. Budí pozornost všude, kde se objeví, atrakcí jsme byli dokonce i v exkluzivními auty nacpané Vídni, kam v rámci testování také zavítali. Na rozdíl od předešlého modelu, obutého do letních 18“ kol, je ovšem tenhle na zimních 17" pneumatikách, což, jak se ukáže dále, dělá opravdu dost zásadní rozdíl.

hyundai testy nizsistrednihyundai testy nizsistredni | Zdroj: acz 

Interiér je nachlup stejný, což znamená vizuálně zajímavý, ale s mírně vyšším posazem a trošku úzkými sedadly. Jízda na delší vzdálenost pak prokázala, že zadní sedadla, ačkoli to na nich není s prostorností nijak zlé, nejsou pro dospělé na delší přesuny úplně vhodná, po pár desítkách kilometrů už člověk neví, jak by si sedl.

Povedené DCT

Jedinou novinkou v kabině je přítomnost voliče automatu šestistupňové dvouspojkové převodovky. Ta se ovládá klasicky pomocí pádélek pod volantem a byla důvodem, proč začít nahlížet na Veloster trošku jinak, než tomu bylo při prvním testu.

Korejská dvouspojka je opravdu výborná. Zvládá bez škubání popojíždění v hustém provozu a nemá hysterické reakce při změně D na R a naopak. Stále pracuje hladce a plynule. Jenže je naladěna spíše k použití v mainstreamové produkci, takže neřadí o nic rychleji než lehce nadprůměrný automat s hydrodynamickým měničem. Žádné bleskurychlé podřazení a se změnou kvaltu nahoru se u téhle DCT už vůbec nechvátá, nedochází dokonce ani ke strmému pádu otáček po přeřazení, jak tomu dnes u nejnovějších automatů bývá.

hyundai testy nizsistrednihyundai testy nizsistredni | Zdroj: acz 

Jen dobrý povrch, prosím

Výsledkem toho je, že řidič nemá takové ambice zarazit velosteru ostruhy tvrdě do slabin a jízda s ním má o poznání pohodovější charakter, jenž autu daleko více svědčí. Opět se ukázalo, že si kupátko velmi dobře vede na kvalitním povrchu. zatáčí s opravdu velkým nadšením, minimální nedotáčivostí a plynulejší nájezdy do zatáček také omezí zavlnění při zakleknutí.

Jenže pěkný povrch u nás nikdy netrvá věčně... V tuhle chvíli přichází čas menších, sedmnáctipalcových kol. Zatímco na osmnáctkách se posledně veloster na nerovnostech choval naprosto otřesně, 17“ kola s větším množstvím gumy mezi diskem a asfaltem dokázaly část rázů utlumit na snesitelnější míru.

Hyundai sice na nerovnostech stále předvádí psí kusy – poskakuje, odskakuje, mlátí, tluče, tancuje, zakopává, ale s řadou silničních pastí se vypořádává o poznání lépe než posledně. Snad si ho půjčíme ještě jednou na šestnáctkách, to by mohlo být zase o kousek lepší...

Benzinová první liga

Atmosférický přímovstřikový motor 1,6 l o výkonu parádních 103 kW při 6300 otáčkách a s neméně sympatickým točivým momentem 167 Nm při 4850/min sice nemá takovou špičku, jakou by 140koňová šestnáctistovka mohla mít, ale v kombinaci s automatem akcelerovala ve vysokých otáčkách nad očekávání dobře, i když její zvuk není příliš inspirativní. Slušná je však spotřeba přímovstřikového čtyřválce, svižným tempem do osmi litrů představuje velmi pěkný výkon. Motor 1.6 GDI je prostě jednou z nejlepších atmosfér ve své kubatuře.

Lepší, nikoli optimální

Je to zcela jasné - Hyundai s obutím velosteru na 18" kola těžce přestřelil. Za cenu menšího halóefektu se na 17" kolech choval o něco lépe a 16" ráfky by možná byly ještě vhodnějším obutím. Naladění podvozku sice zůstává na nekvalitním povrchu bídné, ale výsledný dojem už není tak tristní. Kupátku také prospělo zklidnění v podobě dvouspojkové převodovky. Třebaže šestistupňový manuál není špatný, není ani sportovní (ostatně jako celé auto) a pokud bych uvažoval o pořízení velosteru, rozhodl bych se bez většího přemýšlení právě pro verzi s dvouspojkovou převodovkou.

hyundai testy nizsistrednihyundai testy nizsistredni | Zdroj: acz 

První cena vozu479.990,- Kč (1,6 GDI Comfort)
První cena vozu s testovanou motorizací539.990,- Kč (1,6 GDI DCT Style)
Základní cena testovaného vozu539.990,- Kč (1,6 GDI DCT Style)
Cena testovaného vozu vč. příplatků624.940,- Kč (1,6 GDI DCT Style)

Plusy

  • Výrazný design
  • Výkonný motor, nízká spotřeba
  • Kultivovaná dvouspojková převodovka
  • Jízdní vlastnosti na kvalitním povrchu
  • Bohatá základní výbava

Minusy

  • Nekomfortní odpružení
  • Odskakující zadní náprava
  • Nelibozvučný projev motoru
  • Přeposilované, odtažité řízení

Vstoupit do diskuze (78)