Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Hyundai Veloster
Hyundai Veloster
Hyundai Veloster
Hyundai Veloster
42
Fotogalerie

Hyundai Veloster dorazí na český trh v květnu 2011

Asi největší novinka autosalonu v Detroitu - kupé Hyundai Veloster - bude mít evropskou premiéru v Ženevě.

Tam se taky dozvíme, jak se bude model lišit v provedení pro Evropu. Už nyní je ale potvrzeno, že se jej první zákazníci dočkají na přelomu května a června tohoto roku.

Hyundai se tak zařadí mezi několik málo neprémiových značek, které v nižší střední třídě nabídnou sportovněji pojatý hatchback.

Veloster se v Evropě zařadí k modelům, na které Hyundai poskytuje „Program zákaznické péče“. Jeho součástí je pětiletá záruka bez omezení ujetých kilometrů, pětiletá asistenční služba a bezplatné kondiční prohlídky po dobu pěti let.

K nejbližším konkurentům na českém trhu momentálně patří hybridní Honda CR-Z a Volkswagen Scirocco. V širším měřítku lze do konkurenčního koše započítat i třídveřový Renault Megane.

Veloster je nové malé kupé s prvky rodinného sportovně střiženého hatchbacku. Jeho karoserie má délku jen 4219 mm, stojí na rozvoru 2650 mm a je 1790 mm široké.

Tvůrci se pokusili šalamounsky spojit dynamické tvary sportovního hatchbacku s vysokou zádí (nebo nízkou střechou?) s přijatelnou přístupností na přední i zadní místa. Vznikl tak další model s asymetrickou karoserií vzhledem k podélné ose automobilu.

Na řidičově straně jsou jediné boční dveře, na té u spolujezdce jsou přední i zadní boční dveře. Druhé boční dveře vpravo jsou takřka plnohodnotné a od podobných řešení se liší i tím, že jsou uchyceny na B-sloupku.

Aby byla boční silueta maximálně homogenní z obou stran, našly kliky zadních dveří své nenápadné místo v rohu prosklené části.

Střecha plynule klesá už od A-sloupku a končí relativně vysokou odtrhovou hranou. Interiér, který by měl vzhledem k vnějšímu designu nárok na přinejmenším subjektivní stísněnost, dostal bohaté prosklení. Průhledná je velká plocha nad hlavami cestujících od horní hrany čelního skla až po konec střechy. Zadní sklo na střechu navazuje a pokračuje i za zlomem na odtrhové hraně.

Standardem, alespoň pro americký trh, jsou 17palcová kola z lehkých slitin, za příplatek bude dodáván 18palcový rozměr, včetně barevného sladění s odstínem laku karoserie.

K pohonu má sloužit motor 1,6 GDI, který pro americký trh dostane 102 kW při 6300 min-1, resp. 167 Nm při 4850 min-1. Motor je vybaven plynule proměnným časováním sacích i výfukových ventilů a přímým vstřikováním benzinu do válců. Znají jej již někteří majitelé vozů Kia Sportage nebo Hyundai ix35.

Standardně bude Veloster dodáván se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou, za příplatek bude k dispozici šestistupňová dvouspojková převodovka vlastní konstrukce Hyundai.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/h16e9RTqss8?fs=1&hl=cs_CZ" style="auto"}