Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Veloster dorazí na český trh v květnu 2011

Ondřej Láník Ondřej Láník 18. 1. 2011
42
34
Zobrazit náhledy (42)
Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster
Asi největší novinka autosalonu v Detroitu - kupé Hyundai Veloster - bude mít evropskou premiéru v Ženevě.

Tam se taky dozvíme, jak se bude model lišit v provedení pro Evropu. Už nyní je ale potvrzeno, že se jej první zákazníci dočkají na přelomu května a června tohoto roku.

Hyundai se tak zařadí mezi několik málo neprémiových značek, které v nižší střední třídě nabídnou sportovněji pojatý hatchback.

Veloster se v Evropě zařadí k modelům, na které Hyundai poskytuje „Program zákaznické péče“. Jeho součástí je pětiletá záruka bez omezení ujetých kilometrů, pětiletá asistenční služba a bezplatné kondiční prohlídky po dobu pěti let.

K nejbližším konkurentům na českém trhu momentálně patří hybridní Honda CR-Z a Volkswagen Scirocco. V širším měřítku lze do konkurenčního koše započítat i třídveřový Renault Megane.

Veloster je nové malé kupé s prvky rodinného sportovně střiženého hatchbacku. Jeho karoserie má délku jen 4219 mm, stojí na rozvoru 2650 mm a je 1790 mm široké.

Tvůrci se pokusili šalamounsky spojit dynamické tvary sportovního hatchbacku s vysokou zádí (nebo nízkou střechou?) s přijatelnou přístupností na přední i zadní místa. Vznikl tak další model s asymetrickou karoserií vzhledem k podélné ose automobilu.

Na řidičově straně jsou jediné boční dveře, na té u spolujezdce jsou přední i zadní boční dveře. Druhé boční dveře vpravo jsou takřka plnohodnotné a od podobných řešení se liší i tím, že jsou uchyceny na B-sloupku.

Aby byla boční silueta maximálně homogenní z obou stran, našly kliky zadních dveří své nenápadné místo v rohu prosklené části.

Střecha plynule klesá už od A-sloupku a končí relativně vysokou odtrhovou hranou. Interiér, který by měl vzhledem k vnějšímu designu nárok na přinejmenším subjektivní stísněnost, dostal bohaté prosklení. Průhledná je velká plocha nad hlavami cestujících od horní hrany čelního skla až po konec střechy. Zadní sklo na střechu navazuje a pokračuje i za zlomem na odtrhové hraně.

Standardem, alespoň pro americký trh, jsou 17palcová kola z lehkých slitin, za příplatek bude dodáván 18palcový rozměr, včetně barevného sladění s odstínem laku karoserie.

K pohonu má sloužit motor 1,6 GDI, který pro americký trh dostane 102 kW při 6300 min-1, resp. 167 Nm při 4850 min-1. Motor je vybaven plynule proměnným časováním sacích i výfukových ventilů a přímým vstřikováním benzinu do válců. Znají jej již někteří majitelé vozů Kia Sportage nebo Hyundai ix35.

Standardně bude Veloster dodáván se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou, za příplatek bude k dispozici šestistupňová dvouspojková převodovka vlastní konstrukce Hyundai.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/h16e9RTqss8?fs=1&hl=cs_CZ" style="auto"}

Témata

Diskuse: Přidat názor

Cena
Nagano
| 21. 1. 2011
Bobe, zajímalo by měl čím jezdíš ty...tipoval bych tě na škodu. Pokud ano, tak nechápu co si tady vyskakuješ a házíš špínu na korejské vozy. Nikdy si lepší auto než Fabii nebo Octavii Tour (5 let starý design) nekoupíš a tudíš nepoznáš možnosti ostatních aut. Vyndej si hlavu z pr.... a piš sem příspěvky, které mají nějakou hodnotu. Zbytečně můžeš odradit rozumné lidi, kteří si toto či jiné korejské auto koupí a rozhodně neprohloupí.
Avatar - Plautus
Žeby konkurencia umierala na krásu ?
Plautus
| 19. 1. 2011
Nie je to žiadna novinka, hovorí sa o tom už dlhší čas. Motor s kombináciou turba a kompresoru je, tak ako je uvedené v tom článku, drahý na výrobu a zároveň vstupuje do hry i servisná obtiažnosť tohto agregátu. Čítal som už nejednu recenziu, kde radili vyhnúť sa tomuto "zázraku".
Hyundai
mich77
| 18. 1. 2011
:yes: :yes: :yes:
Avatar - saldy
Hyundai
saldy
| 18. 1. 2011
ještě bych s chválou počkal, aby to s Velostrem nedopadlo u nás jako s bezpohlavním Soulem, bojím se že právě ten GDI bude ne základ ale vrchol, jestli se hyu bude chtít s autem blejsknout, připraví podvozek i pro prestižní nabídku s 2,0T 157kW (základ z Genesis) , pak se může jít klidně porovnat i s širokem.
Žeby konkurencia umierala na krásu ?
shark11
| 18. 1. 2011
[odkaz]

Zaujímavé ... vie to niekto potvrdiť ?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku